fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו GP לה מאנס: נו, מה יהיה עם העונה הזאת?

מוטו GP לה מאנס: נו, מה יהיה עם העונה הזאת?

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

התנאים היו בשלים לכישלון המיוחל (למען המתח כמובן) של מארק מארקז במירוץ החמישי של העונה בלה מאנס: זינוק הגרוע ביותר של הגאון הספרדי והסתבכות בהקפה הראשונה הורידו את מארקז למקום העשירי, מקום עשירי כשהתשעה לפניו הם הרוכבים הטובים ביותר שבנמצא. חשבנו סוף סוף נראה אותו מתאמץ, אולי גם נראה איזה סימני חיים מלורנזו וימאהה שיריחו חולשה של יריבם וינצלו זאת לצמצום הפער הנוראי שפתח עליהם בטבלה. שום דבר. שבע הקפות בלבד נדרשו למארקז כדי לשתות את כול התשעה לפניו ולעבור ולהוביל ולנצח בפער של שניה וחצי שיוכל היה להיות גם עשר שניות לו רק רצה. ניצחון חמישי רצוף מפול פוזישן חמישי רצוף, מארקז שובר כול מירוץ עוד שיא מונומנטאלי של גדולי הרוכבים, היום שבר שיא של היילווד והישווה שיא של דוהאן וכך יהיה בכול מירוץ עד לסיום העונה.

דומיננטיות כזו של רוכב לא ראינו עדיין, גם לאגוסטיני היה את היילווד, מיק דוהאן בעונת 1997 בה ניצח 12 מירוצים מ-15 אפילו לו היו יריבים, אלכס קריביליה, האחים אאוקי, טאדי אוקדה – וגם ולנטינו רוסי לא נהנה מאפס מתחרים, היו גיברנאו, ביאג'י, לא מציאה אבל לפחות היו.

והשנה? ימאהה המתרסקת שירדה השנה למעמד של יצרן נחות, לא מסוגלת ליצר תחרות, העובדה שרוסי לקח מקום שני בלה מאנס לא מעידה על יכולתו של האיטלקי לחזור אלא על עליבותה של האליפות בכלל וימאהה בפרט שנזקקים להברקות מקומיות של בן ה-35 שמארקז עוקף כבר פעם מי יודע כמה בקלילות אדירה ולא משנה באיזה מסלול או סיטואציה מדובר. חורחה לורנזו, באמת רוכב ענק ומי שמשכיב הכי נמוך שאפשר הפסיק להיות רלוונטי לעונה הזאת ואיתו ימאהה.

אם מצרפים לאפסותה של ימאהה את רמת הרכיבה של הרוכבים האחרים, כולל פדרוזה שבעליל רוכב ללא חשק, כולל אוסף הצעירים שמארקז כלל לא יודע שהם איתו על אותו מסלול עד שהוא עוקף אותם, או לעומתם הזקנים האמריקנים על סף פרישה היידן וקולין מגיעים למסקנה עגומה שעונת 2014 למעשה הסתיימה. עם 125 נקודות, שוב מאזן מושלם של חמישה ניצחונות, פער של 42 על פדרוזה במקום השני, יכול מארקז להפסיק להסתכן ולהתאמץ כבר עכשיו, לא אכנס לחישובי הנקודות אבל גם אם לורנזו ינצח מעתה כול מירוץ עד סוף העונה, מה שלא יקרה כמובן, עדיין מפער של 80 נקודות אין לו כול סיכוי לעבור את למארקז בנקודות, אז מה הטעם? ויש עוד 13 מירוצים עד סוף העונה, הנחמה היחידה היא שמשפל כזה של העניין באליפות העולם אפשר רק לעלות.

7 תגובות ל מוטו GP לה מאנס: נו, מה יהיה עם העונה הזאת?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל