מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
קאוואסאקי כובשת את לה-מאן
אופיר דואק
צילום: יצרן
בסוף השבוע החולף נערך מרוץ 24 השעות של לה-מאן, הסיבולת המפורסם בעולם. המרוץ בלה-מאן הוא חלק מאליפות מרוצי הסיבולת והשנה הייתה זו הפעם ה-34 שבה נערך. למסלול בלה-מאן יש מסורת ארוכת שנים אך היא החלה דווקא בקרב המכוניות שהתחרו במסלול זה כבר בשנת 1923. אורכו הכולל של המסלול עומד על 13.6 ק"מ אך האופנועים מתחרים על המסלול הפנימי של לה-מאן הנקרא על שם בוגאטי ואורכו 4.2 ק"מ. על מסלול זה נערך גם מרוץ ה-MotoGP של צרפת.
כבכל שנה גם השנה עמדה מאחורי קו הזינוק שורה ארוכה של אופנועים שחיכו לרוכבים שרצו לקראתם עם הזנקת המרוץ בשעה 15:00.
בשעות הראשונות הקרב היה צמוד אך כעבור 4 שעות קבוצת ב.מ.וו עם אופנוע מספר 99 (שהשיגה את התוצאות הטובות ביותר במקצי הדרוג) נטלה את ההובלה כאשר היא מתחילה לפתוח פער על פני הקאוואסאקי מספר 11 של קבוצת SRC. ה-S1000RR המשיך להוביל לתוך הלילה אבל תקלות אלקטרוניות שונות שחזרו על עצמן גרמו לעיכובים בפיטס עד אשר לפנות בוקר איבדו את הבכורה לקאווסאקי מספר 11. משם התנהל קרב צמוד בין הקאוואסאקי ZX10R מספר 11 לסוזוקי GSXR1000 מספר 1 של קבוצת SERT עד לסיום.
לבסוף הוכרע הקרב על חודשה של הקפה כאשר הקאוואסאקי של קבוצת SRC חוצה את קו הסיום לאחר שגמא 834 הקפות. בסך הכל עבר ה-ZX10R של קבוצת SRC מרחק של 3,500 ק"מ במהירות ממוצעת של 146 קמ"ש.
עבור קבוצת SRC של קאוואסאקי זהו הישג יוצא דופן כיוון שגם בשנה שעברה ניצחה הקבוצה בלה-מאן והיא הקבוצה היחידה שמניצחה בלה-מאן שנתיים ברציפות.
בפיגור של הקפה אחרי הקאוואסאקי מספר 11 הגיע כאמור האופנוע של קבוצת מרוצי הסיבולת של סוזוקי שגם מוליך את דירוג היצרנים באליפות העולם למרוצי סיבולת. למקום השלישי הגיע האופנוע של קבוצת מונסטר ימאהה בפיגור של 8 הקפות. המפסידה הגדולה בלה-מאן הייתה קבוצת ב.מ.וו עם אופנוע מספר 99 שהגיע רק למקום השביעי, 17 הקפות אחרי האופנוע המנצח.
המרוץ האחרון בסדרת מרוצי הסיבולת לשנת 2011 יערך ב-12 בנובמבר בדוחא שבקטאר.
תוצאות מרוץ 24 השעות של לה-מאן
1 | #11 קאוואסאקי SRC | קאוואסאקי ZX10R | 834 הקפות |
2 | #1 סוזוקי SERT | סוזוקי GSXR1000 | 1+ הק' |
3 | #7 מונסטר ימאהה | ימאהה R1 | 8+ הק' |
4 | #8 בוליגר שוויץ | קאוואסאקי ZX10R | 11+ הק' |
5 | #77 הונדה TT לג'נדס | הונדה CBR1000RR | 15+ הק' |
6 | #4 YEMS אינדורנס | ימאהה R1 | 17+ הק' |
7 | #99 ב.מ.וו צרפת | ב.מ.וו S1000RR | 17+ הק' |
8 | #27 TRT סיטי בייק | סוזוקי GSXR1000 | 24+ הק' |
9 | #14 מאקו רייסינג | ימאהה R1 | 39+ הק' |
10 | #211 דאנלופ מוטור | סוזוקי GSXR1000 | 43+ הק' |
מזל שיש להם מכונאים משלהם כי הם לא היו עומדים במחירים של טיפולים כאן בארץ
תודה על העדכון