מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מרקו סימונצ'לי – פרופיל

אופיר דואק
צילום: יצרן
מרקו סימונצ'לי היה דמות מעט חריגה בנוף אופנועי המרוצים. עם גובה של 183 ס"מ הוא נחשב גדל מידות בענף ספורט שבו נתונים פיזיים בולטים הם דווקא לרועץ. האיש עם רעמת התלתלים והמספר 58 על האופנוע נהרג הבוקר במלזיה בתאונה שקטעה קריירה מבטיחה. Super Sic עשה את המסלול המקובל מקטגוריית ה-125 עד לקטגוריה הבכירה כשבדרך הוא קוטף אליפות עולם בקטגורית הביניים. לא מדובר במטאור נוסק כדוגמת אלילו רוסי אלא בבחור מלא כישרון ששיפר את יכולתו באופן עקבי מידי שנה עד שהיה כפסע מהפסגה.
מרקו סימונצ'לי נולד ב-20 לינואר 1987 בעיירה הקטנה קטוליקה שבאיטליה וחיבתו לאופנועים החלה כבר מגיל צעיר. כשהיה בן 9 החל להתחרות באליפות איטליה במיניבייקס וזכה בשתי אליפויות בשנים 1999 ו-2000. בשנת 2001 עבר להתחרות על גבי אופנועי 125 סמ"ק. תחילה התחרה סימו הצעיר באליפות הונדה 125 ושנה אחר כך עבר לאליפות אירופה לאופנועי 125 סמ"ק שם זכה בתואר האליפות. באותה שנה (2002), שהוא בן 15 בלבד החל במבחנים לקטגורית ה-125 בגרנד פרי והשתתף בשישה מרוצים. עונה לאחר מכן התחרה סימו באופן מלא וסיים אותה במקום ה-21 בדרוג. סימונצ'לי המשיך לשתי עונות נוספות בקטגורית ה-125 כשבעונת 2004 הוא משיג את הניצחון הראשון שלו במרוץ בחרז .לאחר שהשיג את המקום החמישי בדרוג בעונת 2005 עבר להתחרות בקטגוריית ה-250 תחת מדי ג'ילרה.
בעונות 2006 ו-2007 דשדש סימונצ'לי כשהוא מסיים במקום העשירי בלבד אך שנה לאחר מכן מגיעה הפריצה הגדולה. מרקו זוכה באליפות קטגוריית ה-250 עם 281 נקודות בקופה ו-6 ניצחונות כשהוא מקדים את אלבארו באוטיסטה. למרות האליפות בה זכה נשאר סימונצ'לי בקטגורית ה-250, ומסיים את עונת 2009 במקום השלישי ומפסיד את האליפות להירושי אויימה. בין לבין הספיק סימונצ'לי להתחרות באליפות הסופרבייק העולמית במרוץ שנערך באיטליה ואף זכה באחד המקצים למקום השלישי על הפודיום.
ההצלחות בקטגוריית ה-250 הביאו לסימונצ'לי מושב בקטגוריה הבכירה בקבוצת הלווין גרסיני הונדה. את העונה הראשונה ב-MotoGP פותח מרקו כשהוא פצוע לאחר התרסקות במבחני טרום העונה שנערכו, כמה אירוני, בספאנג. את עונת הלימוד שלו בקטגוריה הבכירה מסיים סימו במקום ה-8 כשההישג הטוב ביותר שלו הוא מקום רביעי במרוץ בפורטוגל.
את העונה הנוכחית פתח סימונצ'לי עם המון אגרסיות כשהוא רוכב לא פעם על הקצה. תחילת העונה הייתה מלווה בשתי התרסקויות בחרז ובפורטוגל שגררו לא מעט ביקורת על מרקו וגם עימות מתוקשר עם לורנזו. האיטלקי עטור רעמת השיער המשיך בשלו אך ככל שחלפו המרוצים נראה היה התמתן והתבגר. סימונצ'לי המשיך להציג יכולת טובה וזכה לפודיום הראשון שלו בקטגוריה הבכירה במרוץ בצ'כיה. היכולת והתוצאות שהפגין, כאשר לא פעם הוא מקדים את רוכבי הקבוצה הרשמית של ימאהה ואף את רוכבי המפעל של HRC הונדה, הקנו לו מושב לעונה הבאה בקבוצת המפעל. מושב שישאר מיותם.
סיכום קריירת המרוצים הבינלאומית של מרקו סימונצ'לי
מרוצים בקטגוריית ה-MotoGP | 34 |
סה"כ מרוצי גרנד פרי | 148 |
נקודות בקטגוריית ה-MotoGP | 264 נקודות |
סה"כ נקודות בגרנד פרי | 1,255 נקודות |
ניצחונות בגרנד פרי | 14 ניצחונות |
פודיומים | 31 פעמים |
עמדת הפול | 15 פעמים |
ההקפה המהירה ביותר | 9 פעמים |
כמה עובדות על מרקו סימונצ'לי
כינוי: Super SIC
גובה: 183 ס"מ
משקל: 76 ק"ג
אופנוע ראשון: סוזוקי קרוס 50
מכונית ראשונה: ב.מ.וו 120d
סרט אהוב: לב אמיץ
שחקני קולנוע אהובים: קלינט איסטווד וראסל קראו
שחקנית אהובה: אנג'לינה ג'ולי
קבוצת כדורגל אהובה: AC מילאן
ספורטאי אהוב: ולנטינו רוסי
דמות מצוירת אהובה: דונלד דאק
ספורט אהוב חוץ ממרוצי כביש: מוטוקרוס, ראלי, כדורגל, אופניים
תאונה מחרידה שבגללה איבדנו כוכב גדול
מסכן חבל על הזמן
יהי זכרם ברוך
יהיה זכרך ברוך אלוף…:-( לעולם אני לא אשכח אותך! היית ותישאר גלדיאטור אמיתי!!!