fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

F1 אנגליה: במותחן הכי טוב של השנה וטל יוצא כשידו על העליונה

F1 אנגליה: במותחן הכי טוב של השנה וטל יוצא כשידו על העליונה

מיקי כהן

צילום: יח"צ

עוד לפני תחילת המרוץ, צוות המכונאים שלא הספיק לבנות מחדש את הטורו רוסו של הארטלי, לאחר שאתמול ריסק אותה באימון השלישי ולא נראה שהארטלי יזנק למרוץ. סטרול, יזנק מרחבת הטיפולים לאחר שלא קבע זמנים בכלל במבחני הדרוג כמו גם סירוטקין. ב-2 מכוניות הוויליאמס הוחלפו כנפיים אחוריות אחרי שהתגלה תקלה במערכת ה-DRS.

וטל מזנק מצויין ומגיע ראשון לפניה הראשונה, המילטון מסתבך עם רייקונן בפניה שלוש ועף מהמסלול יחד עם רייקונן שמתאושש. המילטון, אחרון ומתחיל לטפס במעלה הטור. בוטס מצליח להמנע מכל ההמולה ומתמקם שני, שתי מכוניות הרדבול עולות למקומות השלישי והרביעי כשרייקונן מאחוריהם אך לא לאורך זמן ורייקונן עובר את ריקארדו ועולה למקום הרביעי.

הקפה שישית והמילטון כבר חוזק לניקוד במקום העשירי, וטל חמש וחצי שניות לפני בוטס וממשיך להגדיל את הפער. רייקונן לא מצליח לעבור את ורשפטן למרות כל הנסיונות ויוצא רחב בכמה מהפניות לטענתו, הכנף הקדמית נפגעה בנגיעה עם המילטון ואז מגיעה ההודעה כי רייקונן מקבל 10 שניות עונש על אותה נגיעה שלו בהמילטון בפתיחה.

הקפה 14 ורייקונן נכנס לבצע את העונש ולהחליף צמיגים לצמיגים הבינוניים בדרגתם שאמורים להספיק עד לסוף המרוץ. רייקונן יוצא במקום ה-11 מחוץ לניקוד. הכניסה של רייקונן מתחילה את סבב החלפת הצמיגים ורוב נהגים מרכז השדה נכנסים גם הם להחלפת צמיגים.

ורשטפן נכנס בהקפה ה-18 להחלפת צמיגים והקפה מאוחר יותר גם ריקארדו מחליף צמיגים. ושניהם יוצאים לפני רייקונן. להקלר נכנס להחלפת צמיגים, יוצא ופורש לאחר שצמיג אחד לא הורכב טוב. המילטון ששלישי כמו גם בוטס עדיין לא מחליפים צמיגים וטל לעומתם, נכנס בהקפה ה-21 ויוצא שני לפני המילטון, בוטס נכנס הקפה מאוחר יותר ויוצא שלישי להקפה אחת עד שהוא מגיע להמילטון שנותן לו לעבור.

בחצי המרוץ, גם המילטון מחליף צמיגים ויוצא שישי 15 שניות אחרי רייקונן עם צמיגים טריים ומתחיל במרדף אחרי הפרארי כמו גם אחרי שתי מכוניות הרדבול וקובע את ההקפה המהירה ביותר, הקפה אחרי הקפה וסוגר את הפער מחמשת המכוניות שלפניו. ריקארדו נכנס שוב להחלפת צמיגים בהקפה ה-33, יוצא עם הצמיגים הרכים אחרי המילטון.בהקפה ה-33 אריקסון עף מהמסלול במהירות של כמעט 200 קמ"ש ונכנס בגדר הצמיגים. אריקסון יוצא ללא פגע ומכונית הבטיחות מוקפצת למסלול. וטל נכנס מייד להחליף לצמיגים הרכים כמו גם ורשטפן ורייקונן. מרצדס, משאירה את שני נהגיה בחוץ עם הצמיגים המשומשים והקשים יותר.

בהקפה ה-38 מכונית הבטיחות יורדת מהמסלול והמרוץ מתחדש. בוטס מוביל לפני וטל, המילטון, ורשטפן, רייקונן, ריקארדו, הולקנברג ואוקון. ורשטפן ורייקונן מנהלים מאבק על המקום הרביעי אבל מי שמעלה אבק, הם גרוז'אן וסיינז לאחר ששניהם עפים מהמסלול בניסיון העקיפה של סיינז על גרוז'אן. מכונית הבטיחות מייד יוצאת שוב לעוד ארבע הקפות והמרוץ מתחדש 11 הקפות לסיום המרוץ.

וטל נשאר צמוד לבוטס כאשר המילטון אורב מאחור אבל לא לאורך זמן משום שרייקונן מצליח לעבור את ורשטפן ומתחיל ללחוץ את המילטון. בוטס מצליח להדוף את ההתקפות של וטל בעוד שהמילטון עודף את ההתקפות של רייקונן. ורשטפן מאבד את הרדבול שלו ופורש בגלל תקלה בתיבת ההילוכים ובהקפה ה-46 וטל סוף סוף עובר את בוטס, מוביל את המרוץ ופותח פער על בוטס, המילטון עובר את בוטס ועולה למקום השני. בוטס נאחז במעט אחיזה שנותר לצמיגים שלו ורייקונן מנצל את המצב ועובר את בוטס למקום השלישי אבל ריקארדו לא מצליח לעבור אותו עד הסיום.

עשרת המקומות הראשונים:
1. סבסטיאן וטל
2. לואיס המילטון
3. קימי רייקונן
4. ואלטרי בוטס
5. דניאל ריקארדו
6. ניקו הולקנברג
7. אסטבן אוקון
8. פרננדו אלונזו
9. קווין מגנסון
10. פייר גאסלי

כמו במבחני הדרוג, גם המרוץ סיפק מותחן עד לשניה האחרונה. המילטון בנהיגה מבריקה ועם טקטיקה טובה מאוד של מרצדס שהשאירה אותו עם הצמיגים הבינוניים הביאה אותו לצמצם נזקים ולסיים שני. אם המרוץ היה נמשך עוד כמה הקפות, כנראה שמצבו היה כמו של בוטס והאחיזה היתה נגמרת. למרות שהבריטים ציפו לסוף שונה, הצופים במסלול קיבלו את מלוא התמורה לכספם.

וטל ופרארי מגדילים את הפער ממרצדס אבל יותר מזה, המומנטום נמצא לחלוטין בצד של האדומים ממראנלו בדיוק בחצי העונה ולפני שמגיעים לבית של מרצדס. גם בעונה הקודמת המומנטום היה בצד של וטל לפני הפגרה שתגיע עוד מעט, מי ימשיך את המומנטום?

ורשטפן מתבגר. למרות שלא סיים את המרוץ בגלל תקלה בקרב עם רייקונן, לא עלה לו ה"ורשטפן" לראש והוא הגן על מקומו כמו שכתוב בספרים עד שנכנע בגלל הפרארי העדיפה. רדבול סבלו ממחסור בכח אחרת גם ריקארדו היה עובר את בוטס בסוף המרוץ.

שש מכוניות לא סיימו את המרוץ, מה שתמיד משאיר נקודות לנהגים שלרוב לא מצליחים להגיע לניקוד. הפעם הרוויחו גאסלי שהגן על המקום העשירי מפרז גם אם באגרסיביות אך כל עוד שופטי המרוץ מאשרים, לנו נשאר רק להנות. גם מגנסון יכול להיות מרוצה מהמקום השמיני שאליו הגיע.

רנו, במכונית היחידה שנותרה במסלול עם הולקנברג בתוכה, שוב מגיעים לטוב מהשאר ומקבעים את מקומם הרביעי באליפות היצרנים.

ומי אם לא אלונזו יהיה איפה שאפשר לצבור ניקוד. כרגיל, מצליח פרננדו להוציא מהמכונית יותר ממה שהיא יודעת לתת והפעם מקום שמיני מצויין לספרדי.

אוקון לא ציפה כנראה לסיים כל כך גבוה אבל מקום שביעי מקנים לו נקודות לא רק בטבלת האליפות אלא גם מראות לקבוצה שהוא הנהג המוביל.

וויליאמס שוב נראת כמו צל של עצמה למרות הטלטלה שעברה עם חילוף ההנהלה ומגיעים אחרונים שוב. כמו אחרי כל מרוץ, מתי יתנו את ההגה בידיים של קוביצה?

בעוד שבועיים, מגיעים לגרמניה לחצי השני של העונה.

טבלת אליפות היצרנים:
1. פרארי – 287
2. מרצדס – 267
3. רדבול – 199
4. רנו – 70
5. האס – 51
6. פורס אינדיה – 48
7. מקלארן – 48
8. טורו רוסו – 20
9. סאובר – 16
10. וויליאמס – 4
טבלת אליפות הנהגים:
1. סבסטיאן וטל – 171
2. לואיס המילטון – 163
3. קימי רייקונן – 116
4. דניאל ריקארדו – 106
5. ואלטרי בוטס – 104
6. מקס ורשטפן – 93
7. ניקו הולקנברג – 42
8. פרננדו אלונזו – 40
9. קווין מגנסון – 39
10. קארלוס סיינז – 28
11. אסטבן אוקון – 25
12. סרחיו פרז – 23
13. פייר גאסלי – 19
14. שארל להקלר – 13
15. רומן גרוז'אן – 12
16. סטופל ואנדורן – 8
17. לאנס סטרול – 4
18. מרקוס אריקסון – 3
19. ברנדון הארטלי – 1
20. סרגיי סירוטקין – 0

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל