fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן

F1 סינגפור (מירוץ): המילטון מקבל מתנה מוטל

F1 סינגפור (מירוץ): המילטון מקבל מתנה מוטל

מיקי כהן

צילום: יח"צ

לראשונה, גשם מקבל את הנהגים בזינוק למרוץ הלילה של סינגפור וכמעט כל הנהגים בוחרים לזנק עם צמיגי בייניים מלבד כמה נהגים שמזנקים עם צמיגי הגשם המלאים ואלונזו, אחד מהם.

זינוק מצויין לוטל ששומר על המקום הראשון, אך מי שמזנק טוב יותר הוא דווקא בן קבוצתו, רייקונן שמצליח לעקוף את ורשטפן אשר במקום השני. ההולנדי לא מוותר על המקום וחותך מעט שמאלה, לאחר שוטל מנסה להתמקם לפניה הראשונה ובעצם יוצר סנדוויץ' של פרארי על הרדבול של ורשטפן שנזרק ישירות על הפרארי של רייקונן שניזוקה קשות וממשיכה ללא שליטה לתוך הפרארי של וטל ולמסלול באמצע פניה מספר 1 ולוקחת איתה את מכוניתו של ורשטפן ועל הדרך, את המקלארן של אלונזו. הפרארי של רייקונן והרדבול פורשים בעוד שאלונזו מצליח לשמור את מכוניתו שלמה ולהמשיך במרוץ. לא עוברת אפילו פניה אחת והנזק בפרארי של וטל גורם לו לאבד את המכונית בישורת ולהשמיד את כל חרטום הפרארי שלו וגורם להחנות את המכונית בצד ולפרוש. מכונית הבטיחות כמובן מוזנקת למסלול ובתום ההקפה הראשונה, המילטון, שעד עכשיו, יוצא המרוויח הגדול מכל הכאוס בזינוק, מוביל את החבורה לפני ריקארדו, הולקנברג, פרז, בוטס, פלמר, ואנדורן, אוקון, סיינז ומגנסון.

בתום ההקפה הרביעית, מכונית הבטיחות יורדת מהמסלול והמרוץ מתחדש אולם כמה הקפות בודדות מאוחר יותר, מתברר כי המקלארן של אלונוזו ספגה נזק כבד במפגש עם הרדבול של ורשפטן ובהקפה העשירית, אלונזו פורש. עוד הקפה עוברת וקויאט תוקע את הטורו רוסו בתוך הקיר לאחר שהגיע מהר מידי לפניה. מכונית הבטיחות, מוזנקת שוב ורוב הנהגים מנצלים את המצב ונכנסים להחלפת צמיגים לצמיגי הביניים כאשר המסלול הולך ומתייבש.

הקפה 15 ומכונית הבטיחות יורדת והמילטון מוביל לפני ריקארדו, בוטס, סיינז והולקנברג.הקפה 18 והמסלול מספיק יבש על מנת שמנהלי המרוץ יאפשרו הפעלה של מערכת ה-DRS אך עדיין לא מספיק יבש לצמיגים היבשים.
מגנסון ומסה, בהקפה 25, הראשונים שנכנסים להחליף לצמיגים היבשים ויוצאים עם צמיגי האולטרה רכים וישמשו כמבחן לתנאי המסלול, לשאר הנהגים והקבוצות. בתום הקפה אחת, מסה מדווח כי המסלול מספיק יבש לצמיגים היבשים ומייד מכניסים את סטרול, בן קבוצתו, להחלפת צמיגים ובעצם נותן אות לכולם להכנס להחלפת צמיגים.
חצי מרוץ מאחורינו, 5 מכוניות פרשו ומתוך ה-15 שנישארו, המילטון מוביל לפני ריקארדו, בוטס, הולקנברג, סיינז,פרז, פלמר, ואנדורן, סטרול ומגנסון.
הקפה 38 ואריקסון, שאחרון במרוץ, מאבד את הסאובר באחת הפניות ומרסק אותה לקיר הבטיחות, מה שמוציא את מכונית הבטיחות בפעם השלישית וחלק מהנהגים נכנסים שוב להחליף צמיגים.
לוקח כמה הקפות לרכז את כל המכוניות שנשארו במרוץ, על מנת לאפשר לרכב החילוץ והוציא את המכונית של אריקסון.
עקב מגבלות זמן, מרוץ יכול להתקיים רק עד שעתיים, 13 דקות לסיום המרוץ וגם הרנו של הולקנברג מרימה ידיים והוא פורש. 2 דקות מאוחר יותר, גם מגנסון פורש ומשאיר את מניין המכוניות אשר נשארו במרוץ ל-12.
עד לסוף הזמן הרשמי, לא נרשמו ארועים או שינויי מיקום בין הנהגים.

עשרת הראשונים:

1. לואיס המילטון
2. דניאל ריקארדו
3. ואלטרי בוטס
4. קארלוס סיינז
5. סרחיו פרז
6. ג'וניון פלמר
7. סטופל ואנדורן
8. לאנס סטרול
9. רומן גרוז'אן
10. אסטבאן אוקון.

הסיפור החשוב של סוף השבוע הוא עסקת המנועים של מקלארן לעונה הבאה. מקלארן חתמה עם רנו חוזה לאספקת מנועים במקום הונדה, מה שמשאיר את אלונזו למקלארן. הונדה לא יעלמו מהנוף אלא יספקו מנועים לקבוצת טורו רוסו במקום רנו. בכדי לספק את כולם, מי שינהג שנה הבאה ברנו הוא קארלוס סיננז המבטיח מה שבצעם דוחק את ג'וניון פלמר מחוץ לפורמולה 1 שנוהג ברנו לא בזכות הכישרון אלא רק כי אביו, נהג העבר ג'ון פלמר, קנה את הכיסא של בנו לעונה זו.

וטל התרחק למרחק של 28 נקודות מהמילטון ולמעשה בוטס יותר קרוב אליו בהפרש של 23 נקודות. האם מרצדס, מעבר לסיים כנראה כאלופת היצרנים, גם תיקח את מקומות 1 ו-2 באליפות הנהגים?

האם רדבול סגרו את הפער רק במבחני הדרוג או אולי גם במרוץ מלא? למרות שהפעם זה לא נראה כך.

לאור התוצאה הטובה של ואנדורן, האם הונדה עלו על משהו שיתן יתרון לטורו רוסו בעונה הבאה?

האם קארלוס סיינז יבריק יותר ברנו מאשר בטורו רוסו?

בעוד שבועיים בדיוק, במלזיה, אולי נקבל חלק מהתשובות.

טבלת אליפות היצרנים:
1. מרצדס – 475
2. פרארי – 373
3. רדבול – 230
4. פורס אינדיה – 124
5. וויליאמס – 59
6. טורו רוסו – 52
7. רנו – 42
8. האס – 37
9. מקלארן – 17
10. סאובר – 5
טבלת אליפות הנהגים:
1. לואיס המילטון – 263
2. סבסטיאן וטל – 235
3. ואלטרי בוטס – 212
4. דינאל ריקארדו – 162
5. קימי רייקונן – 138
6. מקס ורשטפן – 68
7. סרחיו פרז – 68
8. אסטבאן אוקון – 56
9. קארלוס סיינז – 48
10. ניקו הולקנברג – 34
11. פיליפה מסה -31
12. לאנס סטרול – 28
13. רומן גרוז'אן – 26
14. קווין מגנסון – 11
15. פרננדו אלונזו – 10
16. ג'וניון פלמר – 8
17. סטופל ואנדורן – 7
18. פסקל וורליין – 5
19. דניאל קוויאט – 4
20. מרקוס אריקסון – 0

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל