fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70

אפריליה: טואנו V4 ו-RSV4 חדשים

אפריליה: טואנו V4 ו-RSV4 חדשים

אסף לביא

צילום: יצרן

אחרי שחשפה דור חדש של דגמי ביניים, אפריליה מתפנה להתעסק גם בספינות הדגל הקיימות הנושאות את מנוע ה-V4, הסופרבייק RSV4 ו-RSV4 Factory וההיפר-נייקד Tuono V4 וה-Tuono V4 Factory.

אופנוע הסופרבייק של אפריליה עבר הרבה מאז הוצג לראשונה ב-2009 וזכה באליפות העולם ב-2010. כעת ל-2021 מציגה היצרנית האיטלקית דגם מעודכן עם עיצוב חדש, שדרוג טכנולוגי ומנוע גדול יותר.

מנוע ה-V4 המוכר של ה-RSV4 משתדרג השנה ומגדיל נפחו מ-1,078 סמ"ק ל-1,099 סמ"ק, למרות העדכון לעמידה בתקן אירו5 המחמיר, הספק המנוע עולה ועומד כעת על 217 כ"ס. למרות שהשלדה לא מקבלת אף שינוי, אפריליה מתקינה בה זרוע אחורית חדשה בהשראת אופנוע המוטוGP שלה, ה-RS-GP.

העיצוב החדש נוצר במנהרת רוח ומושפע מה-RS660, הוא אווירודינמי יותר והודות לכנפונים המשולבים בפיירינג מייצר יותר כושר הצמדה. יחידת תאורת ה-LED הראשית גם כן חדשה, משולשת – כמו בכל הדגמים הקודמים – ובדגם החדש משמשת גם כתאורה עוקבת פניה. הארגונומיה שופרה גם היא, עם מיכל דלק ומושב חדשים, שיוצרים תנוחת רכיבה טבעית, נוחה ומרווחת יותר.

מבחינת אלקטרוניקה ה-RSV4 מקבל לוח מחוונים חדש עם מסך TFT גדול יותר, ECU חדש 11MP של חברת Marelli, יחידת מדידת אינרציה (IMU) שש-צירית משופרת שמזינה את המצערת החשמלית ואת חבילת הבקרות ARPC במידע. ה-APRC מקבלת בקרת בלימת מנוע רב-שלבית בנוסף לששת מצבי הרכיבה – שלושה למסלול, הכוללים שני מצבים הניתנים לשינוי, ושלושה מצבי כביש, עם מצב אחד הניתן לשינוי, המצבים כוללים שליטה מלאה על בקרת האחיזה, האנטי-ווילי, בלימת המנוע, ה-ABS ופרמטרים נוספים.

ה-RSV4 זמין בגרסה הרגילה רק בצביעת Dark Losail, שכאמור עוד לא נחשפה, בעוד דגם ה-RSV4 Factory זמין בשתי צביעות ומגיע עם חישוקי אלומיניום שונים, מערכת בולמי אוהלינס Smart EC 2.0 סמי-אקטיביים ומערכת בלימה של ברמבו מסדרת Stylema.

לעומת ה-RSV4 שמקבל מנוע מוגדל נפח, בבסיסו של הטואנו נותר אותו מנוע V4 בנפח 1,078 סמ"ק, עם 175 כ"ס ומומנט של 12.3 קג"מ, העומד בתקן אירו5. הטואנו מקבל את אותם עדכונים כמו של הסופרבייק – מסך TFT גדול, ECU חדש, IMU שש-צירי משופר, מערכת APRC עם בקרת בלימת מנוע רב-שלבית, זרוע אחורית חדשה, עיצוב חדש הדומה לשל הטואנו 660 עם יחידת תאורה חדשה עוקבת פניה, חצי פיירינג עם כנפונים משולבים, תנוחת רכיבה נוחה וטבעית יותר, במקרה של הטואנו – עם רגליות נמוכות יותר, כידון גבוה יותר.

הטואנו V4 גם כן זמין שתי גרסאות, הרגילה שמציעה גם אפשרות לתיקי צד קשיחים וה-Factory שמוסיפה לתמהיל גם מתלי אוהלינס Smart EC 2.0 סמי-אקטיביים.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל