fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
אלבר טריומף מתחת ל-menu – אמצע 3
קריסטלינו מתחת לתפריט xi
דוקאטי באנר חדש דזרט 230-40
מטרו באנר שמאל הכי עליון adx400
דוקאטי קוביה עליון גבוה – דזרט
קריסטלינו קובית צד xi
אלבר טריומף קוביה עליון
v12 באנר צידי
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
קוב 140 על 70
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
שרקו
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
דוקאטי קוביה שמאל פניגלה v2

הוזלה במחירי ביטוח החובה לאופנועים

הוזלה במחירי ביטוח החובה לאופנועים

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: אילוסטרציית מחשב

החל מה־1 בינואר 2025 יוזלו תעריפי ביטוח החובה לאופנועים בשיעור ממוצע של כ־7%, לאחר שהתייקרו בשנה שעברה; מדרגת ביטוח החובה ל־250 סמ"ק תוקנה לאחר שעוותה בשנה שעברה.

רשות שוק ההון מעדכנת את תעריפי ביטוח החובה לאופנועים בתאגיד הפול, זאת לאחר ניתוח אקטוארי שביצעה בחודשים האחרונים. ההוזלה, שתיכנס לתוקף החל מה־1 בינואר 2025, כוללת ירידה של כ־7% בממוצע בביטוח החובה לאופנועים. בנוסף לכך, העיוות שנוצר בשנה שעברה לכלים בקטגוריית ה־250, מתוקן ומדרגת הנפח נקבעת כעת מ־126 סמ"ק עד וכולל 250 סמ"ק. כמו כן, התעריפים לרכבים פרטיים ומסחריים עד 3.5 טון בבעלות פרטית יופחתו בכ־5%, ובבעלות חברות יזכו להנחה של כ־7.5%.

כפי שדיווחנו בשנה שעברה, תעריפי ביטוח החובה לאופנועים התייקרו ביולי 2023 בשיעור של בין 10% ל־15%, על סמך נתונים שהיו זמינים אז, וגם בוצעו שינויים בדרגות הנפח שגרמו לעיוות נוראי בביטוח אופנועים וקטנועים בקטגוריית ה־250, כשרשות ההון מפרידה בין 249 סמ"ק ל־250 סמ"ק ובכך מייצרת הפרדה מלאכותית בין דגמים מאותה הקטגוריה וגוזרת על חלקם עלייה משמעותית במחיר. כמו כן, תוקנו שאר קטגוריות הנפח.

הניתוח האקטוארי עליו מבוסס השינוי נבע מהדו"ח הסופי של עלויות ביטוח רכב חובה בישראל לשנת 2022, של מפעיל מאגר המידע הסטטיסטי בתחום ביטוח רכב חובה. דו"ח זה סיפק לרשות המלצות לתעריפי הסיכון בענף, המשמשים בסיס לקביעת תעריפי ביטוח החובה של תאגיד הפול. לפי הממצאים, ירידה בתעריפי הסיכון לאופנועים מאפשרת הפחתת תעריפים בשיעור ממוצע של כ־7%.

ההפחתה הנוכחית נועדה להתאים את התעריפים למידע העדכני, אך גם לאחר ההוזלה, ביטוח החובה לאופנועים, שניתן רק בתאגיד הפול, ממשיך להיות יקר ומהווה מכשול בהתפתחות הענף הדו-גלגלי.

תעריפי ביטוח החובה לאופנועים החל מ־01.01.2025

קטגוריית נפח בעלות פרטית בעלות אחרת
עד וכולל 50 סמ"ק 2,377 ₪ 3,289 ₪
מ־51 סמ"ק עד וכולל 125 סמ"ק 3,602 ₪ 4,985 ₪
מ־126 סמ"ק עד וכולל 250 סמ"ק 3,636 ₪ 5,075 ₪
מ־251 סמ"ק עד וכולל 345 סמ"ק 5,185 ₪ 6,801 ₪
מ־346 סמ"ק עד וכולל 590 סמ"ק 5,508 ₪ 7,223 ₪
מעל 590 סמ"ק 5,607 ₪ 7,352 ₪

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

20 תגובות ל הוזלה במחירי ביטוח החובה לאופנועים

  1. יש לי 750 סמק ואני מסתכל על ההנחה כביכול אבל אני לא רןאה אותה זה המחיר שאני משלם עכשיו וזה המחיר שאשלם אחרי הנחה זה אותו מחיר אז מישהו יכול להראות לי איפה ההנחה !!!!

    • בלוף אחד גדול במקום שיפנו לקהל יעד שנוסע ללא ביטוח מעל 25% ויורידו את מחיר הביטוח ב1000-1500 יכניסו את הווסט המתנפח כתנאי להוזלה משמעותית.

    • לא בטוח שיש הוזלה בכל נפח. אני גם מעל 1000 ושילמתי השנה 4744 בלי השתתפות עצמית. עם השתתפות זול יותר.

      • א. מסכים עם יניב …יש רק אנחות!!
        ב.רשות ההון אלה האוליגרכים והנציגים שלהם המסדרונות הרגולטורים …החתול והחלב…מכירים….?

    • תרכיב משקפיים עם עדשות טובות ואולי תמצא, חחח

  2. שודדים, כל דבר פה במדינה הזאת יקר ללא הצדקה, כאשר מגיעים למחירי ביטוח חובה, הלם. פשוט הפול גנבים. לא פלא ש-40 אחוזים רוכבים ללא ביטוח.

  3. מדינה אוכלת רוכביה. כמה שיקר פה לחיות!

  4. פשוט ביזיון ובדיחה, ואחר כך כביכול ינגנו על זה באנו לקראת הרוכבים ביצענו הוזלה משמעותית במחירי הביטוח, לא דובים ולא יער….

  5. אני מחזיק קטנוע ליום יום ואופנוע .מדוע אני צריך לשלם 2 ביטוחים? האם אני יכול לרכב על שניהם בו זמנית? מה הפלא שאנשים נוהגים בלי ביטוח. לדעתי המחיר צריך להיקבע על סמך תאונות ותביעות שהרוכב עושה ולא מחיר קבוע .

  6. לא ברור לאיזה קהל יעד המחירים בטבלה לאיזה ותק?

    • מחיר הבסיס, ללא הנחות על ותק, עבר ביטוחי או מערכות בטיחות.

  7. בס"ד

    זה טירוף מוחלט!!!

    מה זה המחירים האלו?

    יוצא שמי שיש לו למשל תלת גלגלי פיאג'ו 530 משלם בשנה חובה ומקיף (אם נניח הוא עשה) בערך 12,000 ש"ח בשנה!!!

    מה זה,מרצדס?!

  8. חרטא ברטא ,לעג לרש ההוזלה הזאת!!! מחירי הביטוח כאן הזויים כמו המחירים בכל התחומים ,כי אנחנו עם מושחת עם הנהגות רקובות שאוהבות להשחיל את הנתינים שמיצדם נותנים את התחת. כל יוקר המחיה כאן הוא מכוון ,בקומבינת הון שילטון בילתי נגמרת ומחירי הביטוח הם בעננים ,כי המושחתים צריכים להעשיר עוד את בעלי ההון בעלי חברות הביטוח מסיבות ברורות.

  9. משהו מעובת כתבתם 15%שאין להם ביטוח מוטב ליבדוק יותר מ50% לא מבוטחים.יעול להוריד ב50% יהיה לכולם ביטוח וההכנסות יהיהו כמעט דומים

  10. מ 126 עד 250 צריך לעלות כמו 50. זה יעודד מעבר לרשיון אמיתי. זאת גם דרגה "סוציאלית". יעודד גם את יבוא משפחות ה – 155 סמ"ק. עדיין כלים קטנים אך עם יתרונות על ה 125

  11. אין באמת הנחה של 7 אחוז, היום חידשתי את הביטוח והם אמרו לי שיש דיבורים על זה כבר כמה חודשים אבל אף אחד לא חייב אותם לעשות את זה אז בנתיים אין הנחה ואין כלום

  12. ינואר הגיע ומה קורה בפועל עלו המחירים ולא ירדן

  13. מדינה אוכלת יושביה! מחירים לא הגיוניים
    הנסיעה בכביש גם ככה קשה הכול פקוק ועומד
    במקום לקדם נסיעה על דו גלגלי אתם גורמים לאנשים להמשיך לשבת בפקקים ולא לגמור את החודש

  14. אין שום הנחות וגם לא יהיו, בנוסף היום גילתי שיש עוד מס חדש(או ישן תלוי את מישואלים) וזה נגרא עמלת פתיחת תיק, דהיינו כל מי שעושה ביטוח צד ג' מלבד הביטוח עצמו שהוא יקר!! כל חידוש ביטוח או ביטוח חדש יש תשלום שנא בין 220 ל 280 ש"ח (צד ג')!!! פשוט הזוי. עד לאן ישתו לנו את הדם!!!!!!!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
קוב מגדל kove