fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
אלבר טריומף מתחת ל-menu – אמצע 3
cristalino מתחת לתפריט xi
דוקאטי באנר חדש מולטיסטרדה
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
אלבר טריומף קוביה עליון
קוב 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
דוקאטי קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
שרקו

הונדה: מנוע טווין 750 חדש לחלוטין להורנט

הונדה: מנוע טווין 750 חדש לחלוטין להורנט

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

בתערוכת מילאנו בשנה שעברה חשפה הונדה כי בכוונתה להחזיר את ההורנט לייצור וחשפה את דגם הקונספט הראשון של ההורנט החדש, 'The Hornet', כשחצי שנה לאחר מכן גם פרסמה פרטים נוספים על עיצובו. כעת, כחודש לפני החשיפה הרשמית, הונדה מציגה את המנוע שיניע את ההורנט: טווין מקבילי כל-חדש בנפח 755 סמ"ק עם 90 כ"ס ו־7.6 קג"מ. 

הונדה מעוניינת להתחרות בדגמים הפופולריים של הקטגוריה הבינונית מבית אפריליה, KTM, ימאהה ועוד שמצויידים רובם במנוע טווין מקבילי הנע בין נפח של 650 ל־900 סמ"ק, לשם כך היא פיתחה מנוע חדש לחלוטין שעתיד להניע סדרת דגמים מגוונים ביניהם הטרנסאלפ 750 המצופה – שלפי התחזיות יוצג יחד עם ההורנט בתערוכת מילאנו הקרובה.

המנוע בעל שני צילינדרים מקבילים, בנפח 755 סמ"ק, מקורר נוזל, עם גל-ארכובה 270°, שמונה שסתומים וראש מנוע Unicam בעל גל-זיזים עליון יחיד, המייצר הספק של 90 כ"ס ב־9,500 סל"ד ומומנט של 7.6 קג"מ ב־7,250 סל"ד.

על הפרויקט אחראי פויוקי הוסוקאווה (Fuyuki Hosokawa) שלאחרונה הוביל את פרויקט ה־CBR1000RR-R פיירבלייד החדש. "ההורנט תמיד היה אופנוע מיוחד מאוד עבור הונדה. ביצועים וריגוש תמיד שודכו להתנהגות גמישה וזריזה. לפני שהתחלנו את הפרויקט הזה, חשבנו הרבה על איזה סוג של ביצועים אנחנו רוצים לתת לרוכב. ידענו שזה חיוני לשמור על ה"מכה" בקצה העליון של הורנט הקלאסי, ובו בזמן, בתור הדור החדש של ההורנט לזמנים המודרניים, רצינו שהמנוע יהיה בעל תחושת מומנט חזקה באמת ותחושה "פועמת" בסל"ד נמוך עד בינוני", אמר הוסוקאווה.

ההורנט צפוי להיחשף רשמתי במהלך תערוכת מילאנו הקרובה שתיפתח ב־8.11, לצידו לפני השמועות כנראה יעמוד הטרנסאלפ 750 המצופה בגרסת ייצור סדרתי או כזו הקרובה לייצור. באיורי קונספט שפרסמה היצרנית היפנית ביוני נראה הורנט חד ששואב השראה רבה ממוקר שמו (הורנט – צרעה באנגלית), מעצבו של האופנוע, ג'ובאני דוביס בן ה־28 ממחלקת המחקר והפיתוח של הונדה ברומא, אמר אז: "האיורים מראים כיצד קונספט העיצוב של הורנט מבטיח זריזות, דינמיות ומשקל קל הודות לפרופורציות הדקות, הזנב המחודד והקווים החדים שלו. כך למעשה נוצר מראה חדש בעל פרופורציות קומפקטיות, ויש לו תווים של חדות ואגרסיביות מלפנים לאחור, המתארים את התכלית הספורטיבית של ההורנט".

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
קוב מגדל kove