מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
הונדה רבל נפרד מהקלאץ'

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן
אחרי ה־CB650R ו־CBR650R, יצרנית האופנועים היפנית מכריזה על דגם נוסף שיוצע עם מערכת הקלאץ' האוטומטי E-Clutch, הקרוזר הקטן במשפחת הרבל.
בסוף 2023 חשפה הונדה את מערכת הקלאץ' האוטומטי החדשה שלה, ה־E-Clutch, וזמן קצר לאחר מכן גם את הדגמים הראשונים שיעשו בה שימוש: הנייקד CB650R וה־CBR650R הספורטיבי. כעת, מודיעה הונדה, כי הדגם הקטן במשפחת הקרוזרים, ה־Rebel 250, מקבל גם הוא אופציה לרכישה עם אותה המערכת – החל מחודש הבא.
למשפחת הרבל כבר יש דגם אחד אוטומטי, ה־Rebel 1100, שמוצע עם תיבת ה־DCT של הונדה, ועם החידוש לדגם הקטן ביותר במשפחה, שמוצע ביפן בלבד, אין ספק שנראה את אחת מהמערכות האלו מגיעות בעתיד לדגם ה־Rebel 500 המוכר. ה־Rebel 250 אמנם נמכר רק ביפן, אבל בארה"ב ושווקים נוספים נמכרת גרסת ה־300 שלו, שמבוססת על אותה פלטפורמה, וכנראה תקבל גם כן את האופציה לקלאץ' האוטומטי.
מערכת ה־E-Clutch של הונדה מציעה מצמד אוטומטי המבטל את הצורך להשתמש בידית המצמד כדי להעביר הילוכים, בעת תחילת נסיעה או עצירה. המערכת האלקטרונית לא מעלימה את ידית המצמד ואם הרוכב מעוניין לשוב להעביר הילוכים ולהשתמש במצמד כרגיל ניתן לכבות את המערכת ולהשתמש בידית המצמד בצורה הרגילה.
מספיק עם המערכות האלקטרוניות המיותרות האלו, אני לא יודע לאן האופנוענות מתקדמת, אבל זה לא למקום טוב, אחד הקטעים הוא כן להרגיש את הקלאץ' ביד לנהוג בצורה רגילה מכנית עם גיר רגיל לשמוע את המנוע להרגיש אותו, מסרסים את האופנועים והופכים אותם לצעצוע אלקטרוני
אולי פספסת:
" ואם הרוכב מעוניין לשוב להעביר הילוכים ולהשתמש במצמד כרגיל ניתן לכבות את המערכת ולהשתמש בידית המצמד בצורה הרגילה."
איפה כתוב שאופנוע חייג לווברץ? ושחייבים לשמוע את המנוע? ושאתה חייב ללחוץ על קלאץ והילוך תוך כדי נתינת גז בו זמנית על מנת להתקדם.
בעניי זו אבולוציה טבעית וטובה לעולם הדו גלגלי.
פשוט התרגלנו לכל זה ועכשיו נתרגל למשהו אחר נוח יותר.
לכל זה קוראים הרגלים…
מקווה מאוד שאתה לא מהקהילה שלנו, כי ככה לא מדבר רוכב אופנוע!!!!
אני מסכים איתך בכל מילה!!!!