fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הוסקוורנה חושפת את הנורדן 901

הוסקוורנה חושפת את הנורדן 901

אסף לביא

צילום: יצרן

אחרי שהוצג לראשונה כקונספט בתערוכת מילאנו 2019 ומאז הופיע במספר טיזרים וסרטונים, הוסקוורנה חושפת רשמית את האדוונצ'ר הראשון של המותג, הנורדן 901, המבוסס על ה־890 אדוונצ'ר של KTM.

הנורדן 901, כנהוג בקבוצת מותגי KTM-הוסקוורנה-גאסגאס, חולק מכלולים רבים עם ה־890 אדוונצ'ר של KTM, כמו המנוע, השלדה, המתלים (ששופרו) והאלקטרוניקה. מנוע הטווין המקבילי בנפח 899 סמ"ק של הנורדן מייצר 105 כ"ס ב־8,000 סל"ד ומומנט של 10.2 קג"מ ב־6,500 סל"ד, הוא מותקן בשלדת כורמולי בתור גורם נושא עומס ומצויד במצערת רכב-על-חוט אלקטרונית, שלושה מצבי רכיבה (מצב Street, מצב Rain ומצב Offroad), מצמד עם מנגנוני סליפר ואסיסט ותגבור של מערכת MSR אלקטרונית, בקרת אחיזה רגישה להטייה המציעה עד 9 מצבי התערבות שונים, מערכת ABS רגישה להטייה עם מצב Offrad, קוויקשיפטר, בקרת שיוט ומצב רכיבה Explorer אופציונלי.

תפעול מערכות האופנוע נעשה דרך צג ה־TFT בגודל 5″ שמשמש כלוח מחוונים, מציג שפע מידע, החל מתצרוכת דלק, טווח רכיבה ומצבי מנוע, כמו גם מאפשר חיבור לסלולרי בעזרת קישוריות בלוטוס ואפליקציה ייעודית (תוספת אופציונלית).

המושב של הנורדן מחולק לשני חלקים ומרופד בחומר דוחה מים לאחיזה טובה בתנאים רטובים, הוא ניתן לכיוון לשני מצבי גובה שנעים בין 854 ל־874 מ"מ. בסיס הגלגלים של הנורדן עומד על 1,515 מ"מ, הגחון בגובה 252 מ"מ מהקרקע, זווית ההיגוי בת 25.8°, המפסע באורך 107 מ"מ ומשקלו מוכן לנסיעה, אך ללא דלק, עומד על 204 ק"ג. מיכל הדלק, שמוכר לנו כבר מאחיו הכתומים, מחלק את 19 הליטרים לשני צידי האופנוע וממוגן בכיסוי אלומיניום בצדדיו.

רוכבים רבים אולי יתאכזבו לשמוע שהוסקוורנה לא מציידת את הנורדן 901 במתלי ה־WP XPLOR של ה־890 אדוונצ'ר R ובוחרת בסופו של דבר דווקא ב־WP APEX בקוטר 43 מ"מ, אך בוודאי תשמחו לשמוע שהמהלך צומח מ־200 מ"מ ב־KTM ל־220 מ"מ מקדימה ו־215 מ"מ מאחור על הנורדן, בנוסף לכך כעת הם גם בעלי אפשרויות כיוונון מלאות מקדימה וכיוונון שיכוך החזרה ועומס קפיץ מאחור. מערכת הבלימה מתוצרת J.Juan הספרדית מציעה צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפרים רדיאליים עם 4 בוכנות מקדימה ודיסק בקוטר 260 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מאחור. גלגלי השפיצים טיובלס בקוטר 21″ מקדימה ו־18″ מאחור נועלים צמיגי פירלי Scorpion Rallly STR במידות 90/90-21 ו־150/70-18, בהתאמה.

עיצוב הניאו-רטרו אדוונצ'ר של הנורדן 901 שכבש לבבות עוד בשלב הקונספט, מגיע לייצור כמעט ללא שינויים. הוא שואב השראה מדגמי הכביש של המותג ומעולמות הראלי, עם מגן רוח כמעט אנכי, יחידת תאורה קדמית שמורכבת מפנס LED ראשי עגול וגדול לצידו מותקנים צמד פנסי ערפל, משטחים ישרים וחלקים וגרפיקה המשלבת אפור כהה, צהוב ולבן.

כמקובל בקטגוריה, הוסקוורנה מציע שפע אביזרים אופציונליים לאופנוע, כולל ארגזים של Touratech בנפח 45 ליטר (שמאל), 31 ליטר (ימין) ו־38 ליטר (עליון), קיט הנמכה ב־22 מ"מ, מושבים ארגונומיים, תיקי צד ותיק "קיטבג", דוד פליטה של אקרפוביץ', ידיות מחוממות, משקף גבוה ועוד. ה־Norden 901 יגיע לאולמות התצוגה בעולם בתחילת 2022 וצפוי להגיע גם לישראל.

עוד בנושא: הוסקוורנה נורדן 901: רכיבה ראשונה בלעדית

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

 

3 תגובות ל הוסקוורנה חושפת את הנורדן 901

  1. מגניב שצילמו את העיירה הסקוורנה בשוודיה אבל מי שרוצה הסקוורנה שוודי אמיתי, אני ממליץ על מסור שרשרת 550 XP …

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל