מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
חדש בישראל: ב.מ.וו R1300GS Adventure

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן
גרסת ה־Adventure המאובזרת של ה־R1300GS החדש מגיעה לישראל, אחרי הגרסה הרגילה שהגיעה לישראל בתחילת השנה, לראשונה אי פעם עם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית; החל מ־195,337 ₪.
ב.מ.וו נפרדה בשנה שעברה מה־R1250GS הוותיק, לטובת דגם חדש לחלוטין, ה־R1300GS החדש. מספר חודשים לאחר השקתו, ב.מ.וו חשפה את תיבת ההילוכים האוטומטית ASA (ר"ת Automated Shift Assistant), שהותקנה לראשונה בדגם ה־R1300GS Adventure שנחשף אחריה.
כמו ה־R1300GS הרגיל, גם ה־Adventure עושה שימוש במנוע בוקסר דו-צילינדרי חדש, בנפח גדול יותר של 1,300 סמ"ק (לעומת 1,254 סמ"ק בדגם היוצא), וקומפקטי יותר בזכות תיבת הילוכים חדשה המותקנת בתחתית המנוע במקום בחלקו האחורי. המנוע החדש, המייצר הספק של 145 כ"ס ב־7,750 סל"ד ומומנט של 15.2 קג"מ ב־6,500 סל"ד, קל בכ־12 ק"ג ומותקן בשלדה חדשה לחלוטין עם מתלי Telelever מקדימה ו־Paralever מאחור, בגרסת EVO משופרת המאפשרת מהלך גלגלים גדול של 180 ו־200 מ"מ, בהתאמה.
עיצובו של ה־R1300GS Adventure שונה מהותית מזה של קודמו או של הדגם הרגיל, עם אותה תאורת LED ראשית חדשה בצורת X ומעטפת בעלת מראה קובייתי ומשימתי. ברשימת האבזור האלקטרוני תמצאו בקרת שיוט אקטיבית, התראת התנגשות מקדימה ומאחור וסטייה מנתיב ובלימה אוטומטית בחירום, בקרת זינוק בעלייה, מתלים אלקטרוניים ומערכת כיוונון גובה נסיעה ועומס קפיץ כסטנדרט, בנוסף לידיות מחוממות, מערכת התנעה ללא מפתח, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת ABS Pro, קוויקשיפטר דו-כיווני, מצבר ליתיום קל, ארבעה מצבי רכיבה, בקרת אחיזה דינמית, מערכת סיוע לבלימה ומערכת MSR, צג TFT בגודל 6.5 אינץ' עם קישוריות בלוטוס, תא לסמארטפון עם שקעי טעינה USB ו־12V, מאותתי LED מובנים במגני הידיים ופנסי ערפל מובנים.
השינויים במנוע ובשלדה אפשרו התקנת גל-הינע ארוך יותר תוך שמירה על בסיס גלגלים של 1,534 מ"מ, מיכל הדלק הענק מאלומיניום ובנפח של 30 ליטר, גובה המושב נע בין 870 מ"מ ל־890 מ"מ. המשקל הרטוב עומד על 269 ק"ג. גלגלי השפיצים בקוטר 19 ו־17 אינץ' נועלים צמיגי טיובלס במידות 120/70-19 ו־170/60-17. מערכת הבלימה בעלת זוג דיסקים בקוטר 310 מ"מ וקליפר רדיאלי עם 4 בוכנות מקדימה, ודיסק בקוטר 285 מ"מ עם קליפר דו-בוכנתי מאחור.
על מיכל הדלק ובחלקים נוספים של האופנוע ישנם מחברים מהירים חדשים לחיבור של אביזרים מקוריים דוגמת תיקי מיכל ועוד. מערכת הארגזים החדשים בעלת חיבור ייעודי, תאורה ושקעי טעינה, מגן הרוח גדול יותר ובעל מסיטי רוח בצדדים. לראשונה, ה־R1300GS Adventure מוצע עם מערכת הילוכים אוטומטית כאופציה, מערכת ה־ASA החדשה הופכת את תפעול המצמד לאוטומטי באופן מלא, ע"י מנוע חשמלי שאחראי עליו, ומסירה את ידית המצמד לחלוטין, בעוד שרגלית ההילוכים נשארת ומאפשרת להמשיך לרכוב במצב הילוכים רגיל, או בלחיצת כפתור לעבור לרכיבה אוטומטית באופן מלא, אז מנוע חשמלי נוסף, בניהול של מחשב האופנוע, מעלה ומוריד הילוכים לפי הצורך, גם בעת ההאטה שמבצעת מערכת בקרת השיוט האקטיבית.
דגם | רמת גימור | מחיר על הכביש |
R1300GS Adventure | Pure | 197,337 ₪ |
R1300GS Adventure | GS Trophy | 197,337 ₪ |
R1300GS Adventure | Option 719 | 207,337 ₪ |
R1300GS Adventure ASA | Pure | 205,337 ₪ |
R1300GS Adventure ASA | Triple Black | 207,337 ₪ |
R1300GS Adventure ASA | GS Trophy | 207,337 ₪ |
R1300GS Adventure ASA | Option 719 | 217,337 ₪ |
גם בחינם לא הייתי לוקח אופנוע כל כך מכוער
העיקר שהמחירים סבירים.