מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
חדש בישראל: דוקאטי מולטיסטרדה V2 ודיאבל Black & Steel

אסף לביא
צילום: יצרן
ליגל, יבואנית אופנועי דוקאטי, משיקה בישראל שני דגמים חדשים, המולטיסטרדה V2 ודיאבל Black&Steel. מולטיסטרדה V2 החדש מחליף למעשה את המולטיסטרדה 950 וכולל שדרוגים ליחידת ההנעה, האלקטרוניקה ועיצוב ויוצע לראשונה בגרסה מוגבלת הספק המותאמת לבעלי רישיון A1, כמו גם עם אפשרות להנמכת המתלים והמושב. גרסת ה־Black&Steel של הדיאבל מבוססת על דגם ה־1260S ומציעה סכימת צביעה מיוחדת בהשראת דגם קונספט שהוצג בשבוע האופנה במילאנו.
הדיאבל 1260S בגרסת ה־Black&Steel מתבסס בעיצובו על דגם הקונספט Diavel Materico שהוצג במסגרת שבוע האופנה במילאנו 2019, בשיתוף פעולה בין המעצב טום דיקסון למחלקת העיצוב של היצרן מבולוניה, ממנו לוקחת גרסת ה־Black&Steel את הצביעה האפורה, הרכיבים בשחור מט, יחידת הזנב הצהובה ואת השלדה שנצבעה בגוון דומה, כמו גם את הגרפיקה הא-סימטרית ואת יתר הפרטים הקטנים. כמו דגם עליו הוא מבוסס, גם כאן מנוע ה־Testastretta DVT בנפח 1,262 סמ"ק מייצר הספק של 162 כ"ס ב־9,500 סל"ד ומומנט של 13.2 קג"מ ב־7,500 סל"ד, וכך גם יתר המכלולים – המזלג הקדמי בקוטר 50 מ"מ, הזרוע האחורית החד-צידית, צמיג הפירלי דיאבלו רוסו 3 האחורי במידה 240/45-17, מערכת הבלימה של ברמבו והחבילה האלקטרונית הכוללת מצבי רכיבה, מערכת קורנרינג ABS, בקרת אחיזה, אנטי-ווילי, תאורת LED מלאה, בקרת זינוק, בקרת שיוט ועוד.
משפחת המולטיסטרדה חובקת בן חדש שמחליף את דגם ה־950, המולטיסטרדה V2 בעל בסיס דומה לזה של הדגם היוצא אך מציע שיפורים רבים – ביניהם מנוע ה־Testastretta 11° בנפח 937 סמ"ק מהדור האחרון, שקיבל טלטלים, מצמד הידראולי ותיבת הילוכים חדשים לטובת העברות הילוכים חלקות יותר. ההספק עומד על 113 כ"ס ב־9,000 סל"ד והמומנט על 9.6 קג"מ ב־6,750 סל"ד, כשתינתן האפשרות לרכוש גרסה מוגבלת הספק ל־47 כ"ס לצורך עמידה ברישיון A1.
ה־V2 קל ב־5 ק"ג לעומת קודמו, המושב נמוך יותר ועומד כעת על 830 מ"מ מהקרקע והרגליות שנלקחו מדגם ה־V4 ממוקמות כ־10 מ"מ נמוך יותר. החבילה הטכנולוגית כוללת מערכת קורנרינג ABS, בקרת אחיזה, ארבעה מצבי רכיבה שונים – ספורט, טורינג, אורבן ואנדורו – מערכת התראה חזותית בבלימת חירום וקרבת זינוק בעליה, גרסת ה־S מוסיפה גם מערכת מתלים חכמה, בקרת שיוט, תאורת LED מלאה, תאורת אקטיבית, קוויקשיפטר להעלאה והורדה, צג TFT בגודל 5″, מתגי כידון מוארים ועוד.
המזלג הקדמי ההפוך בקוטר 48 מ"מ ניתן לכיוונון מלא, כשבגרסת ה־S הכיוונון נעשה באופן אלקטרוני עם מערכת ה־Skyhook של דוקאטי. מאחור הבולם היחיד מחובר לזרוע אחורית כפולה מאלומיניום, בעל כיוונון עומס קפיץ בלבד, אך בגרסת ה־S גם הוא מתכוונן אלקטרונית באופן מלא. מהלך הגלגלים מקדימה ומאחור עומד על 170 מ"מ בשתי הגרסאות. הגלגלים הייצוקים בקוטר 19″ מקדימה ו־17″ מאחור נועלים צמיגי פירלי סקורפיון טרייל 2 במידות 120/70-19 ו־170/60-17, בהתאמה, כשניתן לרכוש חישוקי שפיצים מקוריים במקום. מערכת הבלימה של ברמבו עם צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפר מונובלוק רדיאלים עם 4 בוכנות מקדימה ודיסק בקוטר 265 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מאחור. משקלו היבש של מולטיסטרדה V2 עומד על 199 ק"ג בעוד גרסת ה־S שוקלת עוד 3 ק"ג, בסיס הגלגלים באורך 1,594 מ"מ ומיכל הדלק בנפח 20 ליטר.
שני הדגמים נמכרים עם 4 שנות אחריות ללא הגבלת ק"מ, כשמרווחי הטיפולים עומדים על 15,000 ק"מ או 12 חודשים לטיפול קטן ו־30,000 לטיפול גדול.
מחירון דגמי דוקאטי החדשים:
דגם | מחיר |
Ducati Multistrada V2 | 108,000 ₪ |
Ducati Multistrada V2 S | 126,000 ₪ |
Ducati Diavel 1260 S Black & Steel | 205,000 ₪ |
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן
כלים יפים. הרעיוןצשל 4 שנות אחריות נכון ויפה. יש הרבה כלים מסוגים פשוטים יותר שבחו"ל מקבלים 3 שנות אחריות ובארץ האחריות צונחת לשנתיים. נראה מי ירים הכפפה ליישר קוו עם ה-3 שנות אחריות.