fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
מתחת לשורת MENU מטרו
דיאלים 204 על 35
אגמ מוטורס עליון מתחת ללוגו טארו
הווסקוורנה באנר שמאל
הארלי שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אגמ מוטורס קוביה 140
טריומף קוביה
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

חדש בישראל: ימאהה טימקס 560 דגם 2022

חדש בישראל: ימאהה טימקס 560 דגם 2022

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

מטרו מוטור משיקה את הטימקס 560 החדש של ימאהה ל־2022, הדור השני לדגם ה־560 שנהנה ממתיחת פנים ושדרוגים נוספים; מחירו עומד על 87,985 ₪ לדגם הרגיל ו־94,985 ₪ לגרסת ה־Tech MAX.

קצת יותר מ־20 שנה עברו מאז ימאהה הציגה לראשונה את ה־TMAX שלה, שהיה לקטנוע הספורט הגדול הראשון ומבין הראשונים עם מנוע שני צילינדרים, מאז 2001 הטימקס התפתח ועלה בנפחו, ובדור ה־8 שהוצג בנובמבר האחרון, שהוא למעשה הדור ה־2 של הטימקס 560, הטימקס קיבל מתיחת פנים למראה ספורטיבי וחד יותר, גלגלים חדשים, כיוונון חדש למתלים וצג TFT בגודל 7 אינץ' עם קישוריות בלוטוס ומערכת ניווט.

הדגם החדש ל־2022, עושה שימוש באותו מנוע טווין מקבילי בנפח 562 סמ"ק, עם הספק של 47 כ"ס ב־7,500 סל"ד ומומנט של 5.6 קג"מ ב־5,250 סל"ד והינע סופי של רצועה. הצמיגים במידות 120/70-15 מקדימה ו־160/60-15 מאחור, מערכת הבלימה עם צמד דיסקים בקוטר 267 מ"מ מקדימה ודיסק בקוטר 282 מ"מ מאחור, המושב בגובה 800 מ"מ, בסיס הגלגלים באורך 1,575 מ"מ, הגחון בגובה 135 מ"מ, מיכל הדלק בנפח 15 ליטר ומשקלו הרטוב עומד על 218 ק"ג (220 ק"ג ל־Tech MAX).

עיצוב המעטפת החדש של הטימקס קומפקטי מקודמו ובעל חזית חדשה וספורטיבית עם צמד פתחי יניקה, פנסי LED חדשים, ומשקף חדש. כמו כן, הטימקס החדש צר יותר באזור רגלי הרוכב ומאפשר להגיע בקלות יותר לקרקע, כשהמושב עוצב מחדש וכעת ארוך יותר, עם משענת רוכב שניתנת להזזה קדימה ואחורה בטווח של 30 מ"מ. הזנב עוצב מחדש גם הוא ומדגיש את יחידת התאורה האחורית בצורת T. כמחווה לדגם המקורי, ימאהה מציעה את הטימקס החדש גם בצביעה צהוב בגוון האייקוני המוכר מהטימקס הראשון, כמו גם בכחול ואפור. ה־Tech MAX זמין בצבעים שחור ואפור.

אחד השינויים העיקריים בדגם 2022 הוא, כאמור, לוח מחוונים עם צג TFT חדש בגודל 7 אינץ' ושלושה מצבי תצוגה לבחירת הרוכב, לצג ניתן לחבר את הסמארטפון בעזרת בלוטוס או בחיבור USB, הממוקם בתא סגור וממוגן למים עם מתקן ייעודי לסלולרי, ולשלוט ממנו – בעזרת כפתורים על הכידון השמאלי – במוזיקה המושמעת בערכת השמע לקסדה ובשיחות והתראות נכנסות. הצג החדש מצויד במערכת ניווט מובנית של Garmin עם תצוגת מפה מלאה או תצוגה והוראות פניה-לאחר-פניה, שבינתיים עוד לא עובדת בישראל.

כדי לשפר את תכונותיו הספורטיביות של הטימקס, ימאהה מתקינה גלגלים יצוקים קלים יותר המורידים את האינרציה הסיבובית בכ־10% מקדימה ו־6% מאחור, עליהם מותקנים צמיגי ברידג'סטון Battlax SC2. בנוסף, המזלג ההפוך בקוטר 41 מ"מ, הנאחז ע"י שני משולשים – כמו באופנוע – והבולם היחיד מאחור מקבלים כיוונון חדש עם שיכוך משופר. הכידון החדש נמוך יותר ופחות משוך לאחור, ויוצר תנוחת רכיבה שנוטה יותר קדימה, כשהמושב החדש והמדרכים אורכים יותר ומאפשרים חופש תנועה גדול יותר למציאת תנוחת הרכיבה הנוחה ביותר לרוכב. מושב המורכב גבוה יותר ב־15 מ"מ בעוד הרגליות הונמכו ב־5 מ"מ.

מערכת ההתנעה ללא מפתח עברה שינוי ל־2022, עם סוויץ' מרכזי בעל פעולת הדלקה וכיבוי של הקטנוע, נעילת ההגה ופתיחת המושב, כמו גם פקק חכם חדש לפתח התדלוק, שנפתח אוטומטית עם פתיחת הכיסוי בפרק זמן של שתי דקות לאחר דימום המנוע.

דגם ה־Tech MAX נבדל מהרגיל במשקף מתכוונן חשמלית, ידיות מחוממות, מושב מחומם, בקרת שיוט ובולם אחורי מתכוונן, בנוסף לכך הוא מצויד בכפתורי כידון מוארים ושינוים קלים בגימור.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל