מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
חדש בישראל: ימאהה Tracer 9 – גם בגרסאות אוטומטיות

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן
אופנוע הספורט תיור של ימאהה, הטרייסר 9, מגיע לישראל ב־4 גרסאות מעודכנות, כולל 2 אוטומטיות בעלות תיבת Y-AMT, עם עיצוב חדש, ארגונומיה משופרת וחבילת אלקטרוניקה משודרגת הכוללת בגרסאות הבכירות גם בקרת שיוט אדפטיבית ומתלים אלקטרוניים.
הטרייסר 9 עודכן לשנת 2025 וקיבל מתיחת פנים עיצובית עם פיירינג קדמי חדש בעל קווים חדים ודינמיים יותר, שומר על קומפקטיות וחזות ספורטיבית ופותח במנהרת רוח, לטובת שיפור זרימת האוויר סביב הרוכב והמורכב. מגן הרוח עוצב מחדש להפחתת עומס ותנועת האוויר על פלג הגוף התחתון, מאפשר כוונון ידני ב־10 שלבים עם טווח תנועה של 50 מ"מ.
מנוע ה־CP3, עם שלושה צילינדרים בשורה, קירור נוזל, גל-זיזים עליון כפול ו־12 שסתומים, בנפח 890 סמ"ק, ממשיך לייצר הספק מרבי של 119 כ"ס ב־10,000 סל"ד ומומנט מרבי של 9.5 קג"מ ב־7,000 סל"ד. תיבת ההילוכים עם קלאץ' Assist & Slipper ו־6 הילוכים, והחל מהשנה מוצע הדגם עם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית Y-AMT.
בשלדת ה־Deltabox היצוקה מאלומיניום בוצעו שינויים קלים בלבד, עם שלדת זנב חדשה, ארוכה ב־50 מ"מ וקלה ב־150 גרם, לשיפור המרחב למורכב/ת, זרוע אחורית ארוכה וקלה יותר, ומקדימה שינויי במשולשי ההיגוי מניב רדיוס סיבבו שיורד מ־3.1 ל־2.9 מטר. כמו כן, הגלגלים עברו שינוי קל בעובי החישוק האחורי (לצורך שיפור הקשיחות המבנית) ונועלים צמיגי ברידג'סטון Battlax Sport Touring T32 – במידות 120/70-17 מקדימה ו־180/55-17 מאחור – שפותחו במיוחד עבור הדגם, ומפחיתים יחדיו כ־200 גרם מקדימה ו־300 גרם מאחור במשקל הבלתי מוקפץ.
המושב החדש שטוח ומרופד יותר, גובהו מתכוונן בקלות לשתי רמות – 845 מ"מ או 860 מ"מ – ללא צורך בכלים, ולמרות העלייה בגובה (810–825 מ"מ בדגם היוצא) הנגישות נשארת דומה לזו של הדגם הקודם, בזכות עיצוב צר יותר בחלק הקדמי של המושב.
החבילה האלקטרונית הכוללת IMU שש-צירי, מצערת אלקטרונית, 3 מצבים קבועים ו־2 מצבים מותאמים אישית, מערכת ABS, בקרת אחיזה, בקרת החלקה (SCS), בקרת ווילי ובקרת בלימת מנוע. צג ה־TFT החדש בגודל 7 אינץ' מציע 3 תצוגות ייעודיות וחיבור בלוטוס (גם ב־USB או Wi-Fi) לאפליקציית MyRide. הפקדים בשני צידי הכידון בעלי עיצוב חדש, המאותתים עם ביטול עצמי ומערכת ESS לאיתות חירום אוטומטי בעת בלימה פתאומית. בנוסף, ישנו תא אחסון חדש בצד ימין של מיכל הדלק עם שקע USB מובנה.
בטרייסר 9 GT מתווספים לרשימת השינויים גם מפתח חכם, זוג מזוודות צד קשיחות בנפח כולל של 60 ליטר, מערכת ניווט מובנית של גרמין במסך ה־TFT, כפתורים מוארים, קוויקשיפטר דו-כיווני, ידיות מחוממות עם 10 רמות ואפשרות לשמור 3 פרופילים מותאמים אישית, מגן רוח עם כיוונון חשמלי בטווח של 100 מ"מ (לעומת 50 מ"מ בדגם הרגיל), ויחידת תאורה ראשית עם פנס Matrix LED, הכוללת מצלמה מובנית שמזהה תנועה סביבה ומכוונת אוטומטית את אלומת האור בהתאם, עם 3 רמות רגישות לבחירת הרוכב. בנוסף למתלי KADS (ר"ת KYB Actimatic Damper System) אלקטרוניים סמי-אקטיביים חדשים עם כוונון אוטומטי של שיכוך בהתאם למצב הרכיבה ובגרסת ה־Y-AMT האוטומטית גם מערכת בלימה משולבת אלקטרונית ו־Vehicle Hold Control לעצירה בשיפועים.
הטרייסר 9 GT+ מוצע השנה כסטנדרט בגרסה אוטומטית עם מערכת ה־Y-AMT, והוא מוסיף לרשימת השינויים רדאר קדמי ואחורי, המשמש את מערכת הבלימה המשולבת, בקרת השיוט האדפטיבית, ששומרת מרחק קבוע מהרכב שלפנים לפי 4 רמות לבחירת הרוכב, מערכת זיהוי רכבים ב"שטח מת", עם חיווי במראות שמהבהב כשמזהה רכב מחוץ לשדה הראייה, ומערכת התראה על סיכון להתנגשות מלפנים, שמציגה התראה על הצג. כמו גם, אופציות צבע ייחודיות, שרשרת חדשה בציפוי DLC, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ונעילה חשמלית למזוודות. כל המערכות השונות פועלות יחד ועושות שימוש בנתוני הרדאר וה־IMU בזמן אמת.
דגם | מחיר השקה |
ימאהה TRACER 9 | 84,985 ₪ |
ימאהה TRACER 9 GT | 94,985 ₪ |
ימאהה TRACER 9 GT Y-AMT | 99,985 ₪ |
ימאהה TRACER 9 GT+ Y-AMT | 109,985 ₪ |
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן
מעבר לשידרוג האלקטרוני הנחמד.. ויזואלית הצליחו לכער אותו ויותר מוזר שגם בגרסאות הבכירות לא טרחו לשדרג את מערכת הבלימה לברמבו (כמו ב09 sp)..
אוי לכיעור.. התמונות קשות לצפיה!