fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
אלבר טריומף מתחת ל-menu – אמצע 3
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אלבר טריומף קוביה עליון
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן

מילאנו: קוואסאקי מציגה Z500, נינג'ה 500 ואלימינייטור 500 

מילאנו: קוואסאקי מציגה Z500, נינג'ה 500 ואלימינייטור 500 

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

קוואסאקי מציגה בתערוכת EICMA 2023 במילאנו שלושה דגמים חדשים ומשודרגים המחליפים את דגמי ה־400 במשפחת אופנועי הכניסה שלה, ה־Z500, הנינג'ה 500 והאלימינייטור 500 – שימכרו גם בגרסת SE.

מנוע הטווין המקבילי של דגמי ה־500 החדשים קיבל תוספת של 52 סמ"ק שמביאה אותו מ־399 ל־451 סמ"ק, ויחד עם גל-ארכובה, טלטלים ובוכנות חדשות, כמו גם שינויים נוספים ומערכת היניקה והפליטה, מספק יותר כוח ומומנט בסל"ד נמוך ובינוני ומייצר הספק של 45 כ"ס ב־9,000 סל"ד ומומנט של 4.3 קג"מ ב־6,000 סל"ד. בשביל לעמוד בתקנות לרישוי A1 ישנה תקרת ההספק שאנחנו כבר מכירים, אך גם הגבלה על יחס הספק/משקל, ובשל משקלם הנמוך של הדגמים, אם היו מייצרים הספק גבוה יותר לא היו עומדים בדרישות לרישוי A1. למנוע משודכים מצמד חזק מבעבר, עם מנגנון אסיסט וסליפר קלאץ', תיבת אוויר גדולה יותר וגל-איזון חדש.

שלדת צינורות הפלדה של הנינג'ה וה־Z, שמלווה את דגמי הכניסה של קוואסאקי עוד כשהיו בנפח 250 סמ"ק, עודכנה קלות כדי להתאים למנוע המוגדל, אך שומרת על משקל נמוך וממדים קומפקטיים, כשמזלג בקוטר 41 מ"מ עם מהלך של 120 מ"מ מותקן בחזיתה ובולם יחיד עם מהלך של 130 מ"מ, כיוונון עומס קפיץ ומנגנון לינקים מחובר לזרוע האחורית. מערכת הבלימה בעלת דיסק יחיד בקוטר 31 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מקדימה, ודיסק בקוטר 220 מ"מ עם קליפר דו-בוכנתי מאחור, מתוגברת ע"י מערכת ABS של ניסין, ומשאבת בלם וצינורות בלם חדשים. הגלגלים הייצוקים בקוטר 17 אינץ' נועלים צמיגים במידות 110/70-17 מקדימה ו־150/60-17 מאחור.

תנוחת הרכיבה גם היא שופרה בזכות מושב חדש ושינויים קלים לעיצוב מיכל הדלק, ומיקום הכידון והרגליות. מתיחת הפנים העיצובית מעניקה לצמד הדגמים מראה רענן וגדול יותר, אך שומרת על קווי העיצוב המוכרים, כשהם מצוידים בתאורת LED מלאה וצד LCD חדש, עם חיבור בלוטוס ואפליקציה ייעודית. בסיס הגלגלים של ה־Z500 והנינג'ה 500 באורך 1,375 מ"מ, מרווח הגחון 145 מ"מ והמושב בגובה 785 מ"מ, מיכל הדלק בנפח 14 ליטר, ומשקלם הרטוב 167 ק"ג ל־Z500 ו־171 ק"ג לנינג'ה 500.

שני הדגמים משווקים בגרסה רגילה בצבע שחור וגם בגרסת SE (ר"ת Special Edition). ה־Ninja 500 SE מוצע בצבע ירוק/שחור או אפור/שחור, עם צג TFT, התנעה ללא מפתח, שקע טעינה USB, מגן רוח גגול יותר, מיגונים וסליידרים וכיסוי מושב אחורי. ה־Z500 SE מוצע בצבע אדום/אפור או ירוק/אפור, עם צד TFT, שקע טעינה USB, סליידרים ומיגונים, כיסוי מושב אחורי וכיסוי מנוע ("חרב תחתונה"). גרסת ה־SE שוקלת 1 ק"ג יותר.

ה־Eliminator 500 הוא קרוזר חדש המצטרף למשפחה, על בסיס אותו מנוע, שמותקן בשלדת צינורות חדשה, עם זוג בולמים אחוריים, בסיס גלגלים ארוך יותר של 1,520 מ"מ, מושב בגובה 735 מ"מ וגלגלים יצוקים בקוטר 18 אינץ' מקדימה ו־16 אינץ' מאחור. למעט דיסק אחורי בקוטר 240 מ"מ, מערכת הבלימה זהה לזו של ה־Z והנינג'ה, תנוחת הרכיבה נמוכה יותר אך עם רגליות קרובות יותר בהשוואה לוולקן 650, כשהרוכב יכול לבחור בתוספת תשלום מושב נמוך ב־20 מ"מ או גבוה ב־30 מ"מ.

העיצוב בסגנון בובר, עם צביעה אחת – בשחור מט – כשהאלימינייטור 500 מצויד בתאורת LED מלאה וצד LCD עגול עם קישוריות בלוטוס ואפליקציה ייעודית, וגרסת ה־SE מוסיפה חלקים אסטטיים דוגמת כיסוי פנס ראשי, גומיות לטלסקופים, מושב משודרג ושקע טעינה USB, ובגרסה היפנית בלבד גם מצלמת דרך דו-כוונית עם חיישן GPS. משקלו הרטוב של האלימינייטור עומד על 176 ק"ג, עם תוספת של 1 ק"ג ל־SE, ומיכל הדלק בנפח 13 ליטר.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

     

     

     

     

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל