מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ק.ט.מ מכריזה על תוכנית שיקום עצמי: "חיזוק החברה לעתיד"
כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן
ק.ט.מ, יצרנית האופנועים הגדולה באירופה, הודיעה על תחילת תהליך שיקום עצמי משפטי (self-administration) שיחל ב־29 בנובמבר 2024. המהלך נועד להתמודד עם אתגרים פיננסיים משמעותיים ולהבטיח את עתידה של החברה, וצפוי להסתיים בתוך 90 ימים, במהלכם הפעילות השוטפת תימשך, אם כי ייתכנו שינויים והתאמות שיסייעו לייעול הניהול הפיננסי והארגוני.
מנכ"ל החברה, סטפן פיירר, "במהלך שלושת העשורים האחרונים גדלנו להיות יצרנית האופנועים הגדולה באירופה, שמעניקה השראה למיליוני רוכבים ברחבי העולם. כעת אנו עוצרים ל'פיט סטופ' למען העתיד. מותג ק.ט.מ הוא מפעל חיי, ואני אלחם למענו." גוטפריד נוימייסטר, שהצטרף להנהלת החברה בספטמבר 2024 כמנכ"ל שותף, זכה להערכת פיירר על תרומתו הרבה למצב הנוכחי. נוימייסטר עצמו הוסיף: "המחויבות והמסירות של עובדינו הן היתרון התחרותי החשוב ביותר שלנו. התשוקה שלהם היא הסיבה לכך ש־KTM מזוהה ברחבי העולם עם ביצועים ברמה הגבוהה ביותר. אנחנו בונים את האופנועים שלנו בצורה אמינה ועמידה לכל מרוץ ולכל שטח. כעת מדובר על חיזוק החברה – להפוך אותה לעמידה למען העתיד, כדי שנוכל במהרה לשוב ולהתמקד במה שאנחנו עושים הכי טוב: לבנות את האופנועים הכי מגניבים בעולם."
לפי ההודעה, ק.ט.מ אינה נמצאת במצב של פשיטת רגל, אלא בתהליך של 'שיקום עצמי משפטי', בו החברה ממשיכה לשלוט בפעילותה אך תחת פיקוח משפטי, במטרה לארגן מחדש את התחייבויותיה ולחזק את יציבותה הכלכלית. החברה אינה מפסיקה את פעילותה או מתפרקת, אלא נוקטת בצעד פרואקטיבי כדי למנוע הידרדרות נוספת. תהליך זה יכלול התאמות במבנה הארגוני, בצמצום הוצאות ובהתחייבויות פיננסיות. אף שהפעילות ממשיכה, ייתכנו שינויים מסוימים כגון הקפאת פרויקטים או צמצומים נקודתיים. מדובר במשבר ניהולי ופיננסי משמעותי, אך ההנהלה פועלת להבטיח את יציבות החברה ויכולתה להמשיך לפעול לטווח הארוך.
ד.ל.ב מוטוספורט: "בהמשך להודעת סטפן פירר, מנכ"ל קבוצת AG KTM. אנו נמצאים בקשר קבוע עם היצרן. בהודעתו הובהר כי מטרת המהלך היא הבראה וארגון מחדש של החברה בניהול עצמי ובפיקוח בית המשפט. בהודעת המנכ"ל נמסר כי החברה תמשיך לספק אופנועים, חלפים ואביזרים בתנאים הרגילים ולא יהיו כל חריגות באספקת מוצרי החברה או במתן השירות ללקוח".
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן
לא סתם חכרות נכשלות, לוקחים צעדים של אגו ושל התרחבות משמעותית, היה מיותר לגדול בצורה קיצונית וחבל.
פיררהר הזה חתיכת מגלומן. מהלכי הרכש שלו היו תמוהים לגמרי בזמנו, אבל נראה היה שהוא יודע מה הוא עושה. מסתבר שלא במיוחד…
שלב הבא היבואן המקומי מצמצם ומוריד פעילות. חבל.
אני בהלם, נראה שהם במדרון. מזל שקראתי. אני בהתלבטות קשה ביותר בין ה-1390 החדש לgs1300