מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ק.ט.מ מציגה תיבת הילוכים אוטומטית: AMT

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן
ק.ט.מ חושפת את תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה שלה, ה־AMT, שתשתלב ב־2025 בחלק מאופנועי הספורט-תיור הגדולים של החברה ותאפשר לרוכב לבחור בין מצב אוטומטי מלא לתפעול ידני בעזרת כפתורים או רגלית הילוכים – ללא צורך בידית מצמד.
ליצרניות הגדולות שכבר הציגו תיבות הילוכים אוטומטיות, כמו הונדה – חלוצת התחום – ב.מ.וו וימאהה, מצטרפת ק.ט.מ שמציגה את ה־AMT (ר"ת Automated Manual Transmission) – תיבת הילוכים אוטומטית שתותקן באופנועי הספורט-תיור הגדולים של החברה האוסטרית, מערכת שנבחנה גם על גבי אבטיפוס במהלך ה־Erzbergrodeo.
לתיבה שני מצבים: מצב אוטומטי (A), בו תיבת ההילוכים עובדת באופן אוטומטי ומעבירה הילוכים בהתאם לסל"ד, זווית ההטיה, מצב הרכיבה ופרמטרים נוספים. ומצב ידני (M), בו הרוכב יכול לשלוט בהילוכים ידנית באמצעות כפתורים על הכידון או בעזרת רגלית ההילוכים המוכרת והאהובה, ללא צורך בתפעול ידית מצמד. לאחר שילוב האופנוע בהילוך בכל אחד מהמצבים, סיבוב המצערת יחל את תנועת האופנוע באמצעות מצמד צנטריפוגלי.
תיבת ה־AMT בעלת 6 הילוכים ומצב חניה, שבחירה בו או בניוטרל מתבצעת דרך הכפתורים על הכידון בלבד, בין אם המנוע מונע או כבוי. העברת ההילוכים בתיבת ה־AMT מתבצעת על ידי מנוע חשמלי, בזמן די מהיר של 0.05 שניות, כאשר במצב האוטומטי היא נשלטת דרך ה־ECU ויחידת הבקרה של תיבת ההילוכים.
המערכת מאפשרת הורדת הילוך, 'Kickdown', באופן אוטומטי כאשר הרוכב פותח את המצערת בצורה חדה ומהירה לצורך האצה או עקיפה. בנוסף, סגירה חדה של המצערת תגרום למערכת להוריד הילוך. כאשר מערכת בקרת השיוט האדפטיבית (ACC) מופעלת, האופנוע יאט אוטומטית – עד לעצירה מלאה אם הרכב שלפניו עוצר – כשבמצב האוטומטי התיבה תוריד הילוכים בהתאם עד לעצירה.
ק.ט.מ מצטרפת למגמה שהחלו יצרניות כמו הונדה, עם מערכת ה־DCT וה־E-Clutch החצי-אוטומטית, ולאחרונה ב.מ.וו עם ה־ASA וימאהה עם ה־Y-AMT. בתור התחלה, תיבת ה־AMT תותקן בדגמי הספורט-תיור של ק.ט.מ, כשהראשונים יהיו ככל הנראה ה־1390 סופר אדוונצ'ר S EVO וה־1390 סופר דיוק GT שייחשפו בקרוב, כאשר בעתיד היא צפויה להשתלב בדגמים נוספים. בינתיים אלו כל הפרטים שמתפרסמים ע"י ק.ט.מ, כשבשבועות הקרובים יפורסמו פרטים נוספים.
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן
ברוכים הבאים לעולם חדש וחדיש באופנוענות. זהו? למי אין תיבה אוטומטית מבין היצרניות המובילות אחרי שק.ט.מ השלימו את הפיתוח?
הייתי ממתין לפחות שנה בכדי לראות ולשמוע על רמת אמינות התיבה כי מדובר בחברת KTM.
קטמ אופנועים מדהימים כשהם פועלים ואינם מבלים במוסך ,שם לרוב הם מבלים .הייתי מצפה מאוסטרים שהם עם קפדן, לייצר אופנועים אמינים יותר עם בקרת איכות ראויה.והדבר הגרוע ביותר שהם מתעלמים מהבעיות שלהם ולא נותנים תשובות מדוע למשל דגמי ה890 לא מותנעים בהתנעה קרה ורק צילינדר אחד ,עובד איך מאות בעלי 890 ,דיוקים ונורדנים מוצאים נוזל קירור על הרצפה ,יום לאחר שהוציאו אופנוע מהסוכנות ,כי במפעל פשוט לא מהדקים צינורות ועל בעיית הקאמשפטים לא הכברתי מילים.בקיצור אני אקנה קטמ בשמחה כשהם יבצעו מהפך במפעל שלהם ויוציאו כלים אמינים ברמה של היפנים המקבילים עד אז אין סיכוי.