fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אלבר טריומף קוביה עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
קוב 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

תעריפי ביטוח החובה לדו"ג יעלו ביולי – אבל זה לא הכל

תעריפי ביטוח החובה לדו"ג יעלו ביולי – אבל זה לא הכל

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: מערכת מוטו

משרד האוצר קבע תעריפי ביטוח חובה חדשים שיכנסו לתוקף החל מ־1 ביולי, אך לא העלייה של כ־10-15% צריכה להדאיג את הרוכבים, אלא החלוקה החדשה לפי נפח מנוע, שבמקום לתקן את מדרגות הביטוח הנוכחיות רק מגדילה את חוסר ההיגיון.

מעל לשני עשורים שנושא ביטוח החובה לאופנועים לא מוסדר כראוי והרוכבים, שיכולים לבטח את הכלים הדו-גלגליים שלהם רק בתאגיד הפול, משלמים סכומי עתק שרק ממשיכים לעלות. לצערנו, העלייה הקרובה בתעריפי ביטוח החובה, כפי שנקבעה ע"י רשות ההון, מביאה עמה בשורה גדולה יותר מהמחירים החדשים – הגבוהים ב־10% עד 15% מהמחירים הנוכחיים – והיא בחלוקת מדרגות הביטוח לפי נפח מנוע.

עד היום מדרגות הביטוח נקבעו כך: קבוצה ראשונה 'עד 50 סמ"ק', שנייה '51-250 סמ"ק' ושלישית '251 סמ"ק ומעלה', החלוקה הזו היא לא המצב הרצוי ופניות של מטות מאבק וגופים נוספים לממונה על הביטוח, לרשות ההון ולתאגיד הפול ביקשו לשנות אותן כך שיתאימו יותר לשוק האופנועים וישקפו בצורה נכונה יותר את הסיכון. הטענה המרכזית היא שאין הבדל בסיכון המהווה קטנוע 250 סמ"ק לקטנוע 300 סמ"ק (בפועל הנפח הוא בערך 270-280 סמ"ק), ושמדרגות הביטוח האלו מעודדות רכיבה על אופנועים וקטנועים בנפח של עד 250 סמ"ק – זן הולך ונעלם – שלעיתים עלול להיות פחות בטיחותי מכלי בנפח מעט יותר גבוה המצויד ביותר מערכות בטיחות.

ברשות ההון הצליחו להתעלות על העיוות המקורי ויצרו אחד חדש, כשקבעו את המדרגות החדשות: 'עד 50 סמ"ק' נשארת, אבל אחריה מגיעה קטגוריית '51-124 סמ"ק', קראתם נכון – עד 124 סמ"ק. איפה ה־125? בקטגוריה הבאה, '125-249 סמ"ק'. כן, שוב קראתם נכון, 250 סמ"ק נמצא בקטגוריה הבאה – '250-345 סמ"ק', אחריה '346-590 סמ"ק' ואחרונה '591 סמ"ק ומעלה'.

במילים אחרות – מדרגות הביטוח החדשות חוצות באמצע שתי קטגוריות נפח פופולריות בישראל ־ 125 סמ"ק ו־250 סמ"ק – שכן כעת כלים שברישיון רשומים כ־124 סמ"ק ישלמו תעריף אחר מכלים שברישיונם כתוב 125 סמ"ק, פה מדובר בסכום כמעט זניח של פחות מ־50 ₪, אבל הפער בין כלים הרשומים ברישיון הרכב כ־249 סמ"ק ואלו הכתובים כ־250 סמ"ק יעמוד על לא פחות מ־2,100 ₪, שכאמור מדובר למעשה על כלים מאותה הקטגוריה והפער של הסמ"ק הבודד קיים שם לעיתים רק על הנייר.

לכ־18,000 אופנועי וקטנועי 250 בישראל כתוב ברישיון הרכב שנפח המנוע שלהם הוא 249 סמ"ק, אך לכ־3,000 האחרים שברישיונם נכתב שנפח המנוע הוא 250 סמ"ק נקבע מחיר גבוה בהרבה למרות שמדובר הלכה למעשה בכלים זהים – ששילמו עד היום מחיר ביטוח זהה. כך לדוגמה הונדה CRF250L נכתב ברישיון כ־250 סמ"ק והונדה פורצה 250 כ־249 סמ"ק. מדובר על פער של כ־6.5 מיליון שקל נוספים שיגבו מהרוכבים – ללא צורך.

 

מחיר ביטוח החובה (ברוטו) עד ה־30.06

פרטי עסקי
עד 50 סמ"ק 3,079 ₪ 4,259 ₪
51-250 סמ"ק 4,663 ₪ 6,449 ₪
251 סמ"ק ומעלה 6,529 ₪ 8,488 ₪

 

מחיר ביטוח החובה (ברוטו) החל מה־1.07

פרטי עסקי
עד 50 סמ"ק 3,317 ₪ 4,588 ₪
51-124 סמ"ק 5,025 ₪ 6,950 ₪
125-249 סמ"ק 5,072 ₪ 7,079 ₪
250-345 סמ"ק 7,233 ₪ 9,487 ₪
346-590 סמ"ק 7,299 ₪ 9,573 ₪
591 סמ"ק ומעלה 7,431 ₪ 9,744 ₪

 

אז מה עושים?

כל הרוכבים שביטוח החובה שלהם עומד לפוג בקרוב יכולים לפעול לחידוש הביטוח לפני ה־30.06, בין אם בביטול הפוליסה הקיימת ורכישת פוליסה חדשה או ברכישת פוליסה נוספת לתקופת החפיפה, כך תשלמו את התעריף הנוכחי הנמוך בכ־10% עד 15% ותימנעו ממדרגות הנפח החדשות. שימו לב – הפער בין מחיר הביטוח לקטנוע או אופנוע הרשומים ברישיון כ־250 סמ"ק אחרי ה־1.07 עומד על לא פחות מ־55% מהתעריף הנוכחי!

ביום שני (מחר) בשעה 10:30 תתכנס ועדת ביקורת המדינה בכנסת ותדון בנושא הזה. אנחנו נשוב ונעדכן בהתפתחויות.

 

 

 

 

31 תגובות ל תעריפי ביטוח החובה לדו"ג יעלו ביולי – אבל זה לא הכל

    • בינתיים הם עושים גהינום לכל מי שנמצא סביבם ומוצא עצמו עם דו"ג מימינו, משמאלו ומלפניו בהפתעה ולו יכלו היו נוסעים גם מעל המכוניות.

  1. חייבים לצאת להפגנה… חברים תתעוררו

    • ארץ אוכלת יושביה, ביזיון שאין כדוגמתו פשוט בושה וחרפה.
      ככול הנראה מחכים שנעשה נסיעה אחת אחורה והיא תהיה לירושלים כי הפעם לא מהצפון תבוא הרעה אלה מתוך המדינה. מושחתים ואוכלי חינם נמאסתם הרגתם אותנו ואת מי שלא אז אתם הורגים לאט לאט ובלי רחמים, מתי תבינו שאתם בשלטון בשבילנו ולמעננו ולא למען כיסכם, כירסכם וביתכם?!?!

      • שוד לאור יום .
        מעלים את מחיר הביטוחים ללא סוף

    • צריך לעשות מרד. אסור לעשות ביטוח.
      כל רוכב צריך לכתוב למפקח על הביטוח במשרד האוצר שהשנה בעקבות עליית המחירים הוא לא עושה ביטוח.
      אם כולנו נתאחד משהו יקרה.

      • לא יקרה כלום אם לא תעשה ביטוח חלומו הרטוב של הפול יתגשם , הוא לא יפסיד עליך .

  2. מדרג מוזר הטבלה גם לא משקפת מחירים.ומי שעומד מאחרי הביטוחים הם אנשים לא מקצועיים בשום ידע בדו גלגלי.לצערי עלות ביטוח לימוד נהיגה העלות שלו פי ארבע מעלות רגילה.התגגוה של המבינים אם תהיה תגובה לא נכונה ולא לעניין.

    • זה רק גורם ליותר ויותר רוכבים לנסוע ללא ביטוח, מצפצפים על החוק אבל הכי גרוע, במקרה תאונה לא יהיה מי שיטפל בפצועים כי הכל יפול לבירוקרטיה.
      מחירי ביטוח ברמות האלו רק יסכנו את כולם כי הרבה כבר אומרים ממילא אין לי ביטוח אז אני אסע גם בלי רשיון וטסט

  3. נראה שצריך פה הפגנה בסגנון אירופה או ארהב. לשרוף לפול את המשרדים, להרוס לרשות ההון את הבנין והרכבים, שבועיים לפחות של הפגנות ונדליזם. אנחנו שקטים ומקבלים הכל עם קצת תלונות. נמאס

  4. במחוזות הטמטום מעודדים את האנשים םנסוע במכוניות ולעמוד בפקקים

  5. פשוט נבלות רוצים שלא ירכבו עם אופנועים
    שוחטים את ציבור הרוכבים צריך לצאת להפגנות

  6. נו, הנה במו ידיהם הם נותנים עוד סיבות לרוכבים לרכוב ללא ביטוח חובה.
    איזו כסילות 😳

  7. כך גורמים לאלפי רוכבי דוג"ל לא להיות מבוטחים. אז מה התועלת?

    • לא יקרה כלום אם לא תעשה ביטוח חלומו הרטוב של הפול יתגשם , הוא לא יפסיד עליך .

  8. מעודדים נסיעה על אופניים חשמליים בלי מספר בלי ביטוח בלי טסט ,לנסוע על המדרכות מול התנועה לעבור באדום

  9. אני בעד להפגין ……לא לחדש ביטוח…..צריך להתעורר…
    באירופה 200 יורו ביטוח לשנה כולל מקיף…….על 900 סמ"ק

  10. אופנוע לא שותה הרבה דלק, ולא מכניס מספיק מיסים במכירה שלו כחדש, המדינה לא אוהב את הרעיון שאזרחים יחסכו בגלל זה דואגת להפחית אותנו בכמות, מעבר לביטוח תסתכלו לרגע על הכבישים ותספרו לי איפה קיימת הגנה לרוכבים על מעקות הבטיחות, קורעים אותנו לגזרים תרתי משמע, ביי ביי מדינת ישראל

  11. הגיע הזמן לצאת ולהפגין . ממשלת ביזיון!!!!!!!

  12. בפועל זה הרבה יותר יקר. אני משלם 6600 על 125 סמק.

  13. לא עושים ביטוח. ולארגן השבתת הצירים המרכזיים ע"י רכיבה איטית,וחסימת המדינה.
    זאת הפגנה לגיטימית כמו ההפגנה נגד הרפורמה.
    שיתאימי את הביטוחים כמו באירופה.

  14. כאשר אני רואה את השתוללות רוכבי דו"ג בין השאר בהפיכת כביש 2 למסלול סלאלום, אני בעד הכפלת התעריף פי עשרה לפחות מ

  15. בלי דרמות
    צריך רק להיכנס לכל תחנות הדלק ולעמוד בתור למיחוי הדל הרבה כלים. ככה הנהגים יחפשו תחנה אחרת. אבל בהמשך ימצאו את אותו מצב. וככה כל יום עדלשינוי המצב. הכל באופן חוקי. אחרת זה לא וכל למשיך לאורך זמן.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל