fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן

אמ.וי אגוסטה במחווה לאייקון: סופרוולוצ'ה בגרסת AGO

אמ.וי אגוסטה במחווה לאייקון: סופרוולוצ'ה בגרסת AGO

אסף לביא

צילום: יצרן

היצרנית האיטלקית והרוכב האגדי ג'אקומו אגוסטיני מציגים את הסופרוולוצ'ה AGO, מהדורה מוגבלת עם 311 יחידות ממוספרות וחתומות, שלדברי אמ.וי אגוסטה היא האקסקלוסיבית ביותר עד היום. מהדורת ה־Ago מבוססת על הסופרוולוצ'ה 800 החדש ל־2021, שקיבל השנה מספר שדרוגים, ומוסיפה גלגלי שפיצים ומעטפת קרבון פייבר שמגיעים מה־Serie Oro, בולמים מתוצרת אוהלינס, צג TFT גדול, משולש עליון חדש, מגן רוח בעיצוב רטרו, צביעה מיוחדת וקיט מרוצים.

ג'אקומו אגוסטיני בן ה־79 החל להתחרות בשנת 1963, בגיל 21, וזכה בתואר האליפות הראשון שלו באותה השנה, באליפות איטליה בקטגוריית 175 סמ"ק. שנה לאחר מכן זכה שוב בתואר אלוף אירופה, הפעם בקטגוריית ה־350 סמ"ק, אותה קטגוריית נפח בה ירכב ב־1965 באליפות העולם על גבי אופנוע אמ.וי אגוסטה לצידו של מייק היילווד. לאחר שהיילווד עבר להונדה הפך אגו לרוכב מספר 1 של אמ.וי אגוסטה והחל מעונת 1966 ניצח את אליפות העולם בקטגוריית 500 סמ"ק וה־350 סמ"ק במשך 7 שנים רצופות, זאת לצד 10 ניצחונות ב־TT של האי מאן ועוד אליפות ב־1967, בקרב מול חברו לשעבר לקבוצה, מייק היילווד. ב־1974 אגוסטיני הפתיע את אוהדיו וחובבי הספורט ועזב את אמ.וי אגוסטה לטובת היצרנית היפנית ימאהה, בשבילה זכה בעוד תואר אליפות עולם ב־350 סמ"ק, ועוד תואר אחד אחרון ב־500 סמ"ק ב־1975. אגו המשיך לרכב אבל לא זכה יותר באליפויות עולם, הוא ניצח את מרוץ הגרנד פרי במסלול הנורבורגרינג על גבי אמ.וי אגוסטה 500 ואפילו ניצח את סבב הגרנד פרי באסן בקטגוריית ה־350, אך הכריז על פרישתו ב־1977. סה"כ ניצח אגוסטיני 311 פעמים, מתוכם 122 ניצחונות ב־GP, שם עלה על הפודיום בסה"כ 159 פעמים.

הסופרוולוצ'ה Ago עושה שימוש במנוע שלושה צילינדרים בנפח 798 סמ"ק המסתובב לאחור, שמגיע מה־F3, ומייצר 147 כ"ס ב־13,000 סל"ד ומומנט של 9 קג"מ ב־10,100 סל"ד. לאחר התקנת מערכת הפליטה משולשת הקנים המיוחדת של Arrow וה־ECU שמסופקים בקיט המרוצים ההספק צומח ל־151 כ"ס והמשקל היבש יורד מ־173 ל־165 ק"ג.

את מזלג המרזוקי הקדמי ובולם הזקס האחורי מחליפים מזלג אוהלינס NIX הפוך בקוטר 43 מ"מ מקדימה ובולם אוהלינס TTX מאחור, כמקדימה מהלך המתלה עומד על 125 מ"מ ומאחור על 130 מ"מ, שניהם כמובן ניתנים לכיוונון מלא – אליהם אמ.וי מצרפים משכך היגוי תואם של אוהלינס. מערכת הבלימה של ברמבו עם צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפרים מונובלוק רדיאליים עם 4 בוכנות מקדימה ודיסק 220 מ"מ מאחור. מערכת ה־ABS של קונטיננטל כוללת גם התחשבות בזווית ההטייה ומערכת RLM למניעת עליית הגלגל האחורי. גלגלי השפיצים המיוחדים נועלים צמיגי פירלי Diablo Rosso Corsa II במידות 120/70-17 מקדימה ו־180/55-17 מאחור.

החבילה האלקטרונית כוללת 4 מפות הצתה, בקרת אחיזה עם 8 רמות התערבות, בקרת זינוק,
קוויקשפיטר דו-כיווני, בקרת שיוט, צג TFT בגודל 5.5″, קישוריות בלוטוס וניווט, חיישן GPS ותאורת LED. בסיסי הגלגלים באורך 1,380 מ"מ, המושב בגובה 830 מ"מ, מרווח הגחון עומד על 120 מ"מ ומיכל הדלק בנפח 16.5 ליטר.

הגרסה המיוחדת מעוצבת ברוח אופנועי המרוץ של אמ.וי אגוסטה עליהם ניצח אגוסטיני אליפויות רבות, עם צביעה בגימור מט וגווני אדום ואפור מטאליים. מסביב לפנס ובצידי הפיירינג ישנם עיגולים צהובים, כמו אלו שהיו על אופנועי המרוץ של אגוסטיני עם מספר המתחרה שלו עליהם. המושב עשוי עור אלקנטרה, המשולש העליון עוצב מחדש וכדי להשוות לאופנוע מראה קלאסי יותר, הוסרה התוספת האווירודינמית למגן הרוח. הפיירינגים בצידי האופנוע, כמו גם תושבות הכנף הקדמית, הכנף האחורית, מגן הזרוע האחורית, מגיני השרשרת, חלקו התחתון של הזנב, כיסוי המושב, מסיטי הרוח בצידי הפיירינגים והפלטה הממוספרת של האופנוע, כולם עשויים מקרבון פייבר. חוץ מהלוגו של אגוסטיני בצידי האופנוע, על מיכל הדלק של כל יחידה ישנה חתימה של הרוכב האגדי.

בקיט המרוצים תמצאו מערכת פליטה מלאה של Arrow עם שלושה קנים – שניים בצד ימין ואחד בצד שמאל – וסופיות רשת בעלות הלוגו של AGO (מאושרת לשימוש בכביש הציבורי), מחשב ניהול מנוע עם מפת מרוצים, כיסוי מושב מורכב מקרבון פייבר עם כרית אלקנטרה, פקק דלק CNC עם ליחות "Limited Edition" מקרבון ורצועת עור שחורה למיכל דלק, כיסוי לאופנוע, מגן עקב לרגל ימין, ידיות אחיזה אדומות, תעודת אותנטיות של האופנוע ומגן ממוספר.

מהמהדורה המוגבלת ימכרו 311 יחידות ממוספרות וחתומות בלבד, כשכל אחת מ־15 היחידות הראשונות תציין אליפות אחרת מ־15 אליפויות העולם של אגוסטיני. זו לא הפעם הראשונה ש־MV אגוסטה יוצרת גרסאות Ago מיוחדות כהוקרה לרוכב האגדי, ובעבר קיבלו גם ה־F4 וגם ה־F3 גרסאות Ago שמבוקשות מאוד היום ע"י אספנים. הסופרוולוצ'ה AGO יעלה באיטליה 32,100 אירו, מחיר קרוב מאוד באיטליה לזה של הברוטאלה 1000 RR, שעולה בישראל כ־210,000 ₪.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל