מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
אמ.וי אגוסטה חושפת את הברוטאלה 1000 RS
אסף לביא
צילום: יצרן
אמ.וי אגוסטה משיקה רשמית את הגרסה המוזלת של הברוטאלה 1000 RR, עם תג מחיר נמוך בכ-20%. מנוע ה-4 צילינדרים בנפח 998 סמ"ק ממשיך לייצר 208 כ"ס והחבילה האלקטרונית ללא שינויים. למעשה, השינויים העיקריים הם החלפת בולמי האוהלינס האלקטרוניים במזלג מרזוקי ובולם זאקס אחורי ותנוחת רכיבה זקופה יותר.
הברוטאלה 1000 RS, מעבר לתג המחיר הנמוך יותר, אמור להיות גם נוח יותר ולהציע פרופיל שימוש רחב מה-RR בעזרת כידון קליפ-און גבוה יותר, רגליות רוכב, מראות ומושב חדשים ותנוחת רכיבה מעט יותר זקופה.
במקום מערכת המתלים האלקטרונית היקרה של אוהלינס שמותקנת ב-RR, עם מזלג NIX מקדימה ובולם TTX מאחור, ב-RS מותקנים מזלג מרזוקי מקדימה ובולם זקס מאחור, הניתנים לכיוון מלא וזולים יותר. הג'אנטים של ה-RS גם כן שונים מאלו של ה-RR, כמו גם משכך ההיגוי. מערכת הבלימה של ברמבו, עם קליפרים מונובלוק רדיאליים מסדרת Stylema, שורדת את המעבר מה-RR ל-RS למרות תג המחיר הנמוך יותר. משקלו היבש של ה-RS עומד על 186 ק"ג, כמו ה-RR.
המנוע שומר על מאפייניו, כולל טלטלים ושסתומים מטיטניום ומקבל גם טאפטים עם ציפוי DLC, גלי-זיזים עם פרופיל חדש ושינויים קלים במערכת הפליטה. ההספק נשאר על 208 כ"ס מרשימים ב-13,000 סל"ד והמומנט 11.9 קג"מ ב-11,000 סל"ד, כשהמהירות הסופית מעל 300 קמ"ש. אופנוע נייקד, כן?
גם החבילה האלקטרונית נשארת כמו שהיא, עם צג TFT, חיישן מדידת אינרציה (IMU) שש-צירי, מערכת קורנרינג ABS, בקרת אחיזה עם 8 מצבים, אנטי-ווילי, קוויקשיפטר להעלאה והורדה ובקרת שיוט.
הברוטאלה 1000 RS יעלה באירופה 25,500 אירו, לעומת 32,300 אירו של ה-RR, תג מחיר נמוך בכ-20% שיאפשר ליותר רוכבים ליהנות מאופנוע הדגל של מותג האופנועים האיטלקי.
רעש במוזיקה, רעש בתמונה…
והכל כדי למכור אופנוע בנזין שבעידן החשמלי הוא בשלבי גסיסה.
אין שירות בארץ, אין חלקים, ולמכונאים אפילו במוסך המרכזי אצל היבואן אין ידע. מכונה מדהימה בתמונות אבל לא להחזיק בארץ.