fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

אנרג'יקה מציגה מנוע חשמלי חזק, קל ויעיל יותר

אנרג'יקה מציגה מנוע חשמלי חזק, קל ויעיל יותר

אסף לביא

צילום: יצרן

יצרנית האופנועים החשמליים מאיטליה מציגה מנוע חדש שיותקן בכל אופנועיה בקרוב ופותח בשיתוף חברת Mavel. המנוע החשמלי החדש שנקרא EMCE (ר"ת Energica Mavel Co-Engineering) מקבל מערכת קירור נוזל, דיאטה של כ-10 ק"ג במשקל, יעילות מוגברת המייצרת טווח רכיבה ארוך בכ-10% ועליה בהספק לכדי 168 כ"ס (לעומת 145 כ"ס בקודם).

אנרג'יקה האיטלקית מספקת את אופנועי האליפות החשמלית של המוטוGP, הגביע החשמלי מוטוE, ובכך צברה ניסיון רב מספיק כדי להציג שדרוג משמעותי ראשון ליחידת ההנעה שמותקנת בכל אופנועיה, מה-Ego הספורטיבי, דרך הנייקד Eve Ribelle ועד ה-EesseEsse9 הרטרו. היצרנית ממודנה חברה לחברת Mavel, המתמחה במחקר, פיתוח וייצור אלקטרוניקה, וממוקמת באיטליה במחוז ואל ד'אוסטה, בתוך תחנת כוח הידרואלקטרית לשעבר.

בין השינויים שבוצעו ביחידת ההנעה תמצאו רוטור וסטטורים חדשים וקומפקטיים יותר, פטנט ייחודי לקירור הרוטור ע"י זרימת אוויר קבוע למגנטים המצננת אותם ומאפשרת לנצל טוב יותר את המנוע גם במהירויות גבוהות, אלגוריתם מתקדם לבקר המבטיח עבודה תקינה ויעילה של ממיר המתח, חיישנים חדשים למספקים טווח רחב של מידע המשמש את הבקר בניצול יעיל ונכון של המנוע.

מערכת קירור הנוזל, המחליפה את צינון השמן, מסייעת בשמירה על טמפרטורת העבודה היעילה ביותר, מאפשרת למנוע החדש לספק יותר מומנט, הספק גבוה יותר ועליה יחסית בטווח הרכיבה בין 5% ל-10% בהתאם לסגנון הרכיבה. למרות תוספת המשקל של מערכת הקירור אופנועי אנרג'יקה שיקבלו את יחידת ההנעה החדשה ישילו 10 ק"ג ממשקלם.

כבר היום הנתונים של אופנועי אנרג'יקה מרשימים, עם תאוצה מ-0 ל-100 בפחות מ-3 שניות, מהירות מרבית של 240 קמ"ש, מתלים מתוצרת אוהלינס ומרזוקי, מערכות בלימה של ברמבו וטווח נסיעה שנע בין 400 ל-180 ק"מ עם אפשרויות טעינה מהירה.

שיתוף הפעולה הכל-איטלקי מיטב את שרשרת האספקה וקיצר את זמני הייצור משמעותית, באנרג'יקה התכוונו להשיק את המוצר החדש במהלך 2022, אך בעיות בשרשרת האספקה אילצו אותה למצוא דרך אחרת, וכשזו נמצאה הצליחו באנרג'יקה אפילו לקצר את התהליך ולהקדים את ההשקה. תוך חצי שנה בלבד, שיתוף הפעולה של שתי החברות הניב פרי ושרשרת האספקה החדשה מבטיחה שכבר בחודשים הקרובים יגיעו האופנועים המעודכנים לארה"ב ואירופה. עוד לא ברור האם בכלל ומתי תקבל אליפות המוטוE את המנועים החדשים, אך סביר להניח שזה לא יקרה במהלך העונה הקרובה.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

3 תגובות ל אנרג'יקה מציגה מנוע חשמלי חזק, קל ויעיל יותר

  1. איזה בולשיט…כל הפטנטים הגדולים הם פגי תוקף.
    מנוע ללא מברשות עם סליל פנימי וסליל חיצוני (ללא ליבת מגנט), קיים כבר מעל 30 שנה.
    מנוע כזה נותן 98% נצילות, ואתם מספרים לנו ששיפרו בעוד 10%, אתם יודעים חשבון של כיתה א'?
    חחחחח….

    מהנדסים יקרים, עד שלא תבוא בשורה אמיתית לאנרגיה חשמלית(סוללה חשמלית שתתפקד כמו מיכל דלק ומנוע בעירה פנימית)…עד אז תפסיקו לבלבל לנו במוח על אופנועים חשמליים.

    למקרה שלא שמתם לב, האופניים החשמליים טרפו לכם את שוק הקטנועים 50 סמ"ק, את אלה אתם יכולים להפסיק לייצר, ורק את אלה.
    תודה!!!

  2. אדון אופנים חשמלים, שיפור של 10% בטווח נסיעה לעומת הקודם (הבנת הנקרא כנראה פיספסת)

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל