fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC

בראף סופריור לורנס: מחווה לרוכב והקצין המפורסם

בראף סופריור לורנס: מחווה לרוכב והקצין המפורסם

כתב: אייל סלומון | צילום: יצרן

לרוב יצרניות האופנועים אין סיבה לקרוא לדגם חדש על שמו של אדם, אך בין היצרניות המעטות להן יש סיבה, תמצאו את Brough Superior שמציגה כעת מחווה לרוכב הכי מוכר שלה, הקצין הבריטי המפורסם תומאס אדוארד לורנס שמוכר בכינויו 'לורנס איש ערב', הסופר רב-הפעלים היה דיפלומט וארכיאולוג שהגיע לתהילתו בתפקידים שמילא במערכה על ארץ ישראל ומדבר סיני בראשית המנדט הבריטי.

במהלך חייו החזיק לורנס שבעה אופנועי בראף סופריור, היה מעריץ נלהב של יצרנית האופנועים המיוחדת ואף הקדיש בספר שכתב פרק המתאר את ההנאה שהאופנועים הללו הסבו לו. לורנס איש ערב מת בבריטניה בשנת 1935 כתוצאה מתאונה שאירעה בשעה שרכב על בראף סופריור SS100 וניסה לחמוק מהתנגשות בילד. אופנועיו של לורנס מוצגים במוזיאון המלחמה האימפריאלי בלונדון. בעקבות נסיבות מותו של לורנס נחקקו חוקי חבישת הקסדה בבריטניה.

לשנת 2021 מציגה בראף סופריור את ה-Lawrence, הדגם החמישי בהיצע הדגמים של בראף סופריור, היחיד עם שני מושבים והראשון שהחברה מגדירה כמוצר מהמאה ה-21. עיצובו של האופנוע שואב השראה מהפיגיון הבדואי של לורנס. לעומת הדגמים הקודמים של החברה הוא לא מנסה לתת פרשנות חדשה לעיצוב קלאסי, אלא מאמץ קווים שגורמים לאופנוע להיראות מלוטש יותר ופחות בולט. כמו כל אופנועי החברה, גם הלורנס נבנה בעבודת יד, ו-188 יחידות בלבד יגיעו לייצור, בהתאם לשנת הולדתו של לורנס – 1888.

המותג הבריטי בבעלות הצרפתית מתחיל להתעורר והלורנס הוא כאמור הדגם החמישי שלו, כש'המוצר העיקרי' הוא עדיין ה-SS100 הרטרו-מודרני, שיחידת ההנעה שלו מגלגלת את שאר דגמי החברה, (למעט ה-AMB 001 המוגדש, שפותח בשיתוף ובשביל אסטון מרטין), מנוע הוי-טווין ב-88° בנפח של 997 סמ"ק, מפיק 102 כ"ס ב-9,600 סל"ד ומומנט של 8.8 קג"מ ב-7,300 סל"ד, עטוף בשלדת טיטניום מכורסמת ושלדת זנב ומשולשים מאותו החומר, זרוע קדמית לא קונבנציונלית מאלומיניום, עם לינקים מטיטניום ובולם יחיד בעל מהלך של 120 מ"מ ואפשרויות כיוונון מלאות וזרוע אחורית מאלומיניום עם בולם יחיד בעל מהלך של 130 מ"מ, לינקים פרוגרסיביים וכיוונון מלא.

גם הגלגלים (19″ מקדימה ו-17″ מאחור) עשויים אלומיניום ומכורסמים ב-CNC, עטופים בצמיגי מישלין קומנדר III במידות 120/70-19 ו-200/55-17. מערכת הבלימה של Beringer עם שני דיסקים בקוטר 230 מ"מ וקליפרים רדיאליים בעלי 4 בוכנות מקדימה ודיסק בקוטר 230 מ"מ עם קליפר 2 בוכנות מאחור. משקלו הרטוב של הלורנס עומד על 200 ק"ג עם חלוקת משקל של 50/50, הנתונים האלו מושגים בעזרת חיפויי הקרבון והמתכות הקלות שמרכיבות את האופנוע, אלו גם אחראים על תג המחיר שעומד על 52,000 ליש"ט בארץ המקור שבתרגום לשקלים ומסים בישראל חוצים את רף החצי מיליון ש"ח.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל