fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

דוקאטי מולטיסטראדה V4 RS: סופרבייק בעור אדוונצ'ר

דוקאטי מולטיסטראדה V4 RS: סופרבייק בעור אדוונצ'ר

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

יצרנית האופנועים האיטלקית מציגה את הגרסה החזקה וספורטיבית ביותר במשפחת האדוונצ'רים שלה, המולטיסטראדה V4 RS, עם מנוע שמגיע ישירות מהסופרבייק פניגאלה V4, אלקטרוניקה, מכלולים ועיצוב שמביאים את האדוונצ'ר הכי קרוב למסלול.

משפחת האדוונצ'רים של דוקאטי מציינת 20 שנים לייצור המולטיסטראדה הראשון ב־2003, Multistrada 1000 DS, שהיה הניסיון הראשון של היצרנית מבולוניה לשלב בין הביצועים המסורתיים לנוחות ושימושיות של אופנוע אדוונצ'ר-תיור. בעשרים השנים שעברו מאז נולד המולטיסטראדה ("מרובה-דרכים" בתרגום חופשי מאיטלקית) הפך מדגם בודד למשפחת דגמים שעברה שינויים רבים ומונעת היום ע"י מנועי V2 ו־V4, כשכל דגם מכוון לקהל לקוחות ושימושים שונה.

ה־Multistrada V4 RS לוקח את הצד הספורטיבי לקיצון, כשהמהודרה המיוחדת והממוספרת חמושה במנוע ה־Desmosedici Stradale שמגיע ישירות מהסופרבייק של דוקאטי, ה־Panigale V4, שתורם חלקים נוספים. מנוע ה־V4 בנפח 1,103 סמ"ק עבר שינויים במיפוי הדלק, מערכות היניקה והפליטה ובתיבת ההילוכים כדי להתאים למולטיסטראדה, כשהוא מייצר כאן הספק של 180 כ"ס ב־12,250 סל"ד ומומנט של 12 קג"מ ב־9,500 סל"ד, עם סל"ד מקסימלי של 13,500 סל"ד, ומצויד בדוד פליטה של אקרפוביץ' ומצמד STM-EVO SBK יבש, מכורסם מאלומיניום, שמותקן גם על הגרסה הקיצונית ביותר של הפניגאלה V4, ה־SP2.

התקנת המצמד היבש מאפשרת לדוקאטי להשתמש בשמן מנוע מתקדם ומפחית חיכוך. לצורך שיפור פיזור החום של המנוע, הדזמוסדיצ'י סטראדלה מכבה את בנק הצילינדרים האחורי כשהאופנוע עומד, בניוטרל עם טמפרטורת מנוע מעל 70°. המולטיסטראדה V4 RS מגיע עם אחריות ל־4 שנים ללא הגבלת ק"מ ועם מרווח טיפולים של 30,000 ק"מ.

כמצופה מאופנוע עתיר ביצועים, המולטיסטראדה V4 RS מצוייד בכל המערכות האלקטרוניות הקיימות בדגם ה־V4 S, כולל חיישן מדידת אינרציה (IMU) שש-צירי, גלאיי רדאר קדימה ואחורה להתרעת שטח מת ובקרת שיוט אדפטיבית, 4 מצבי כוח מנוע, בקרת אחיזה, אנטי-ווילי, בקרת בלימת מנוע וקוויקשיפטר דו-כיווני הניתנות לשינוי בבחירה בין 4 מצבי רכיבה – מצב Race, מצב Sport, מצב Touring ומצב Urban – המשנים גם את תצורת הצגת המידע על גבי צג ה־TFT בגודל 6.5 אינץ', המשמש גם לניווט ושליטה בסלולרי בעזרת אפליקציה ייעודית.

את ההצהרה "Superbike meets touring" דוקאטי מגבה בשינויים בגיאומטריית שלדת המונוקוק מאלומיניום, שלדת זנב מטיטניום (קלה ב־2.5 ק"ג לעומת הסטנדרטית) וחישוקי מרקזיני קלים (ב־2.7 ק"ג לעומת ה־V4 S) בקוטר 17 אינץ' הנועלים צמיגי פירלי דיאבלו רוסו 4 קורסה במידות 120/70-17 מקדימה ו־190/55-17 מאחור. לכך מצטרפת מערכת מתלים Smart EC 2.0 אלקטרוניים של אוהלינס, בעלי כיוונון אלקטרוני מלא לפי מצבי רכיבה, מספר הרוכבים ומטען.

כפי שכבר אמרנו, המולטיסטראדה V4 RS מקבל מהפניגאלה V4 את המנוע, אבל גם מכלולים נוספים, כמו מערכת בלימה עם זוג דיסקים בקוטר 330 מ"מ וקליפר ברמבו Stylema מונובלוק 4 בוכנתי מקדימה ודיסק בקוטר 265 מ"מ מאחור, עם רפידות הבלימה של הסופרבייק, ומערכת קורנרינג ABS של בוש (10.3ME). לחגיגת החיסכון במשקל מצטרף גם מצבר ליתיום-יון קל ב־3 ק"ג.

גובה המושב המתכוונן נע בין 840 ל־860 מ"מ, בסיס הגלגלים באורך 1,592 מ"מ, מיכל הדלק בנפח 22 ליטר, מהלך הגלגלים 170 מ"מ אך לצערנו בשלב זה דוקאטי לא חשפה את נתון המשקל – החשוב והמעניין, יש לומר – פנינו ליצרנית בבקשה לקבל את הנתון, אותו נעדכן בכתבה בהקדם.

את המעטפת המוכרת של המולטיסטראדה מעטרת גרפיקה אדומה-לבנה בהשראת אופנועי המוטוGP של החברה, עם כנף קדמית, "מקור", מגני חום ומגני יידים מקרבון פייבר ועיצוב חדש ליחידת הזנב, עם ידיות מורכב בעלות עיצוב ספורטיבי יותר. הרגליות משנות מיקום למנח אחורי-גבוה וספורטיבי יותר, למען שיפור זווית ההטייה. הכידון, שכעת מתוקן ישירות למשולש העליון ללא תושבות גומי, צר ונמוך יותר, ופחות מעוקל, ולובש ידיות רכות יותר. המולטיסטראדה V4 RS יגיע לסוכנויות מסביב לעולם בינואר 2024, כשכל אחת מהיחידות – שמוגבלות בכמות הייצור – תגיע עם מספור על המשולש העליון.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל