fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70

ד.ל.ב מוטוספורט תייבא את אופנועי BSA

ד.ל.ב מוטוספורט תייבא את אופנועי BSA

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן 

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית KTM, אינדיאן, רויאל אנפילד ופיג'ו לישראל, תחל בקרוב לייבא גם את אופנועי המותג הקלאסי הבריטי BSA, שנמצא בבעלות קונצרן מהינדרה ההודי – שבבעלותו גם חטיבת הדו"ג של פיג'ו.

שטף של מותגי עבר ידועים חוזרים ומופיעים בסצנה הדו-גלגלית העכשווית ואחד ממותגים אלו, שעל חזרתו לייצור כבר סיפרנו לפני שנים מספר, הוא BSA – אותו מותג בריטי ידוע שהחל את דרכו בשנת 1861, תחילה כחברה שיועדה לתת מענה בכל הקשור בייצור מערכות נשק קלות. במפעל שהתמחה בייצור כלי יריה הוקמה בשנת 1903 מחלקה לייצור אופנועים, בדגש על אופנועי מלחמה, ומשנת 1910 החל המפעל לייצרם ולשווקם ברחבי העולם. עם השנים הפך המותג BSA ידוע ומוכר לכלל רוכבי העולם וגם בארצנו הקטנה, בראשית ימיה, היו אופנועי BSA מהמוכרים ביותר.

● עוד בנושא: רכיבה ראשונה – BSA גולד סטאר 650

תקצר היריעה מלתאר את כל מה שעבר על חברת BSA במהלך השנים, משיתופי פעולה עם חברות כמו דיימלר (מרצדס-בנץ), טריומף ו־Airco (חברה לייצור מטוסים) ועד ייצור רכבים, רובים, אופניים ומוצרים נוספים; למעשה, בשנות ה־50, הייתה BSA יצרנית האופנועים הגדולה בעולם, ואחד מכל ארבעה אופנועים שנמכרו ברחבי העולם היה שלה, החברה גם זכתה להצלחה במסלול המרוצים, עם ניצחונות בולטים בדייטונה ובסנטה קטלינה.

אבל כמו שקרה ללא מעט יצרניות אופנועים, גם BSA, על כל הצלחותיה, נקלעה לקשיים וחובות, ובצורה שהפתיעה רבים בעולם בשנת 1973 נעצרו מכונות הייצור, שישים ושלוש שנות ייצור ללא הפסקה הסתיימו בפתאומיות. בשנת 2021, לאחר הפסקה של לא פחות מ־50 שנה, נרכשה BSA על ידי חברת Classic Legends המהווה חלק מקונצרן מהינדרה ההודי, אותם הבעלים של מותג אירופאי ותיק נוסף – אופנועי פיג'ו. לא עבר זמן רב והם הציגו את הדגם הראשון של מותג BSA המתחדש – ה־Gold Star 650, אופנוע מודרני עם שורשים קלאסיים.

מימין: הדגם המודרני, משמאל: המקור הקלאסי.

הגולד סטאר 650 הוא כאמור הדגם הראשון בחייה החדשים של BSA, הוא מבוסס על מנוע חד-צילינדר בנפח 652 סמ"ק שמקורו בב.מ.וו, המייצר הספק של 45 כ"ס ב־6,500 סל"ד ומומנט של 5.6 קג"מ ב־4,000 סל"ד, הוא מעוצב כאופנוע קלאסי ונאמן לרוחו של דגם העבר בעל אותו השם ומצויד בשלדת עריסת כפולה מפלדה הנושאת מזלג קונבנציונלי בקוטר 41 מ"מ, מתוצרת Gabriel – המייצרת גם את צמד הבולמים מאחור, להם 5 מצבי עמוס קפיץ.

מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו, עם דיסק יחיד בקוטר 320 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מקדימה ודיסק בקוטר 255 מ"מ עם קליפר חד-בוכנתי מאחור, מתוגברת ע"י מערכת ABS של קונטיננטל. על גלגלי השפיצים בקוטר 18 אינץ' מקדימה ו־17 אינץ' מאחור מותקנים צמיגי פירלי Phantom Sportscomp במידות 100/90-18 ו־150/70-17, בהתאמה. המושב בגובה 780 מ"מ, בסיס הגלגלים באורך 1,425 מ"מ והמשקל הרטוב עומד על 198 ק"ג כולל 12 ליטר במיכל הדלק.

מחירו של האופנוע בבריטניה מתחיל ב־6,500 ליש"ט, לא רחוק ממחיר המתחרים העיקריים, דגמי הטווין 650 של רויאל אנפילד (כאמור, גם הם מיובאים לישראל ע"י ד.ל.ב מוטוספורט), שמחירם בבריטניה מתחיל ב־6,339 ליש"ט ובישראל נעים בין 45,318 ₪ ל־47,318 ₪.

סר קאת'קארט על הגולד סטאר 650 טרום ההשקה העולמית

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

12 תגובות ל ד.ל.ב מוטוספורט תייבא את אופנועי BSA

  1. וואלה זה מענין לראות שוב את המותג האגדי הזה על הכביש

    • עוד מותג מדבקה מבית Mahindra מהינדרה ההודית שמיצרת גם רויאל אנפילד

  2. וואלה, לא מתחבר לגל הרטרו הזה באופנועים. בגלל כמה תרחים זקנים שמתגעגעים? ואני לא ילד, אלא באמצע העשור השישי לחיי.
    למה לייצר היום משהו שנראה ומתפקד כמו פעם (רק בטכנולוגיה קצת יותר חדישה)? מישהו מעוניין ברכבות חשמליות שנראות כמו קטרי קיטור במערבונים?
    מישהו חושב לקחת את התינוק שלו בעגלה שנראית כמו עגלות התינוקות של שנות ה- 60'?
    ישנה חברת מכוניות שמייצרת כיום, באופן סדרתי, מכוניות שנראות כמו פורד מודל T, או מודל A, עם כריות אוויר וחגורות בטיחות? זה מגוחך!
    תמיד יהיו כמה עשירים בריטיים זקנים, או יורשים היפסטרים פלצנים, שירכשו נורטון או BSA, שנראה כמו פעם, ועולה כמו MV AGUSTA קצה.
    אבל להקים לתחייה מותגים שלמים סביב השוק הקטן הזה? נשמע לי מופרך.

    • אני דווקא בעד חזרת הכלים היפים האלה..אמינות עוצמה ו look ..מה גם שמזלג הפוך ותאורת לד חזקה לא מפריע מכלל…רויאל אנפילד שיחקו אותה עם הסופר מטאור.
      אופנועים של פעם יצאו מהמפעל עם נשמה..לא כמו היום..רכבים חד פעמיים.
      מחכה לעבר לעשות סיבוב על הגולש סטאר.
      ככה או ככה..שיהיה בהצלחה

    • הקלאסי הוא האופנוע האמיתי לא האופנועי פלסטיק שיש היום פשוט ופרקטי .אני בעשור החמישי ורוכב על כלים חדשים אבל ליבי תמיד יהיה בקלסיים כמו נורטון או bsa לדעתי אלו האופנועים הכי סקסיים זה שיש חידושים פלוס מאוד שילוב מנצח

    • שי. אתה אוהב לשמוע מוסיקה מהשנים שהיינו ילדים? לקרא שוב את אגדות אנדרסן והברון מיניכהאוזן? זה בא בערך מאותו מקום

  3. רק חבל שסוכנים שלהם אומרים ללקוחות שהוציאו מהם אופנוע חדש לא לבוא ולטפל יותר כי המשוב שניתן לא היה לרוחם
    אין אפשרות לדבר עם המנהלים
    לא להתקרב אליהם!!!

    • מאיפה הבאת את זה? אני בעלים גאה של KTM. יש מוסכים מצויינים ויש כאלו שלא. כל אחד מוצא את שלו. כמו במטרו, אומרים שכולם לא משהו, ואני אומר יש אחד מדהים בשם מטרו בלומפילד.

  4. לא ימכרו יותר מעשרה אופנועים וחבל. כיף להזכר בעבר אחרי הכל

  5. לא מתחבר, אבל למי שכן, אני מציע את המכנסיים האלו :).

  6. רבותי !!
    אני נתקל בתופעה מכוערת באתר יד 2 !!! דרך הטלפון אנדרואיד. באתר ולא באפליקציה.
    כשאני מחפש אופנוע לקניה.
    כשעושים חיפוש ומופיעות מודעות כרשימה מופיעים גם מחירים.
    אבל כשנכנסים לתוך המודעה המחיר קופץ בכמה אלפי שקלים !! בדקתי זאת כמה פעמים במשך כמה ימים וזה פשוט כך !! ושמתי לב שזה קורה במודעות של סוכנויות בלבד !!! תעשו טובה לכולנו תבדקו זאת ותתלוננו!!! זאת הטעיה מכוונת!!
    וכן דיברתי עם השירות שלהם והנציגה " לא נתקלה בדבר כזה"….

  7. בדיוק האופנוע הראשון שהיה לי בשנת 1972 , כמובן הדגם הישן ששירת כנראה בצבא הבריטי .
    היום יש לי לי את הקוואסקי z1000sx . הBSA הוא רק זיכרון ולא עוד.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל