fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר

העתיד של BSA: אופנועים חשמליים

העתיד של BSA: אופנועים חשמליים

אסף לביא

צילום: יצרן

אנאנד מהינדרה, המיליארדר ההודי ויושב הראש של היצרנית ההודית מהינדרה – שמייצרת אופנועים, מכוניות, ציוד מכני ועוד – שואף לחזק את היחסים עם השוק הבריטי בעזרת המותג שרכשה חברת מהינדרה כבר ב-2016, כשהוא מתכנן להתחיל את הייצור של אופנועי BSA החשמליים באנגליה כבר בשנת 2021.

חברת BSA הייתה יצרנית האופנועים הגדולה בעולם במהלך שנות ה-50' וגם פה בארץ ישראל הייתה נציגות מכובדת של כלים מייצורה, החברה, שבמקור יצרה כלי נשק – ומשם שמה, Birmingham Small Arms – ייצרה בין היתר גם מכוניות, תחמושת ואפילו כלים אוויריים, עצרה את פעילותה במהלך שנות ה-70, כשהזכויות על מותג האופנועים התגלגלו ליידי דניס פור שהחזיק גם במותגי טריומף ונורטון – אך לא לאורך זמן. נקפוץ הרבה שנים קדימה, לשנת 2016, אז רוכשת מהינדרה את הזכויות על המותג הבריטי כחלק מתוכנית גדולה יותר שלה, בה רכשה גם את חטיבת האופנועים של פיג'ו, את המותג הצ'כי JAWA (יאווה), את GenZe האמריקאית, את מותג הרכב סאנגיונג ועוד.

זאת לא תהיה הפעם הראשונה שחברת מהינדרה משיבה מותג עבר לחיים, שכן היא עשתה זאת עם JAWA ב-2018 ומכרה בשנת הפעילות הראשונה 50,000 כלים, רובם בשווקי דרום אמריקה והמזרח.

מהינדרה, שהונו מוערך בכ-1.7 מיליארד דולר, בחר בשוק הבריטי כקהל היעד של אופנועי BSA החדשים לא רק בגלל הקשר ההיסטורי, מדובר בשיתוף פעולה עם ממשלת בריטניה שנותנת מענק בסך 4.6 מיליון ליש"ט לייצור האופנועים בתמורה לכ-250 מקומות עבודה חדשים שמהינדרה תייצר בממלכה.

לחברת מהינדרה כבר יש ניסיון עם כלים חשמליים והאופנועים החשמליים של BSA ישתלבו בפורטפוליו הכלים של מהינדרה לצד הקטנועים החשמליים של ג'נזי ושל פיג'ו. כבר בזמן הקרוב תקים מהינדרה מרכז פיתוח בעיר בנברי באנגליה שם יחלו לעבוד על האופנועים החשמליים לצד תכנון כלים עם מנוע בעירה פנימית, כשבמהלך 2021 יוקם מפעל שיחל בייצור הכלים, תחילה אלו עם מנוע הבעירה הפנימית ולקראת סוף השנה כבר יוצגו הכלים החשמליים שיהוו את נתח הפעילות הגדול של החברה.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל