fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה

הארלי דוידסון מכריזה על LiveWire כמותג חשמלי נפרד

הארלי דוידסון מכריזה על LiveWire כמותג חשמלי נפרד

אסף לביא

צילום: יצרן

פרויקט הלייבווייר היה אמור להזניק את הארלי דוידסון למרכז הזירה הטכנולוגית החמה, אבל גם דגם הקונספט שהושק ב-2014 וגם הדגם הסדרתי שהחל שיווקו ב-2019 לא הצליחו לעשות את זה, בעקבות זאת היצרנית האמריקאית מחליטה להפריד את החטיבה החשמלית למותג נפרד שיפנה לפלח השוק הרלוונטי לו מבלי להזכיר כלל את מותג האם.

למעשה מדובר בשינוי תדמית, ובמקום לשווק את דגם הלייבווייר תחת מותג הארלי דוידסון, LiveWire יהפוך למותג בפני עצמו כשהדגם הנוכחי יקבל מיתוג חדש, בדומה למה שעשתה סיטרואן עם ה-DS וסיאט עם קופרה. "LiveWire הוא יותר מאופנוע", ככה פותחת הארלי דוידסון את ההודעה לעיתונות, משפט שמזכך את כל תוכן ההודעה לתוכו – כרגע החברה לא רוצה לייצר הארלי דוידסון חשמלי, אלא משהו גדול מזה. אנחנו יכולים לדבר שעות על ערכי מותג, אסטרטגיות שיווק וכל מה שנוגע בזה – כל אלו דברים שהארלי בעצמה שילבה בהודעה – אבל במקום זאת נסכם ונאמר: הארלי עשתה צעד נבון.

בעזרת המותג החשמלי LiveWire הארלי רוצה להתחרות בזירו (האמריקאית גם היא), בגישה שפונה יותר לקהל צעיר של רוכבים אורבניים שרוצים מותג פרימיום, לצורך כך היא מפרידה לחלוטין את הפרויקט החשמלי שלה מהמורשת וההיסטוריה שנצברו תחת הלוגו האייקוני שלה מאז שנת 1903 ופותחת דף חדש – בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם של LiveWire לא מוזכר אפילו פעם אחת שמה של חברת האם והתמונות שפורסמו עד עתה – פחות מ-24 שעות מאז נפתחו הדפים – היו של האופנוע הקיים תחת מותג הארלי דוידסון כשהן מטושטשות ורחוקות או של "הדגם החדש" – כמו הקודם, רק במיתוג חדש ואולי עם כמה שינויים מינוריים – כמו זאת שמופיעה בראש הידיעה.

קונספטים חשמליים שהארלי דוידסון הציגה בעבר, חלק יישארו במותג הוותיק וחלק ילכו לחדש.

האופנוע הראשון של המותג, שמבוסס על הדגם הסדרתי של הארלי שהחל שיווקו ב-2019, יוצג לראשונה בתערוכת International Motorcycle Show בקליפורניה בתאריך ה-9 ביוני ויושק רשמית יום לפני כן, להערכתנו לא יבוצעו שינויים גדולים מהדגם הנוכחי מעבר להחלפת המיתוג מהארלי דוידסון ל-LiveWire. אחריו כמובן יוצגו דגמים נוספים, ביניהם ככל הנראה לא רק אופנועים – כפי שהחברה הוכיחה בעבר שיש לה עניין לייצר.

חשוב לציין שהארלי לא נוטשת לחלוטין את חזון האופנוע החשמלי, מותג לייבווייר יסייע בעתיד בפיתוח וייצור דגמים שימכרו תחת השם של הארלי ויהיו נאמנים יותר למסורת והערכים של המותג הוותיק, כלומר – בעתיד עוד יצאו דגמי הארלי דוידסון חשמליים חדשים, אבל בינתיים המאמצים יתרכזו ב-LiveWire.

דגם ה-LiveWire של הארלי דוידסון לא הגיע לישראל עד היום – וכעת נראה שגם לא יגיע – למרות זאת אלבר מוטו פרסמה את מחירו – 189,364 ₪. אנו מניחים שאופנועי מותג LiveWire כן יגיעו לישראל, ביבוא של אלבר מוטו, ויהיו המותג הרביעי של החברה – אחרי דיאלים, הארלי דוידסון וטריומף.

מנכ"ל הארלי דוידסון יוכן זייץ: "אחד מששת עמודי התווך של אסטרטגיית ה-Hardwire הוא להוביל בתחום החשמלי – על ידי השקת LiveWire כמותג עצמאי כל-חשמלי אנחנו מנצלים את ההזדמנות להוביל ולהגדיר את שוק ה-EV. עם מטרה להיות מותג האופנועים החשמליים הנחשק ביותר בעולם, LiveWire תהיה חלוצה בעתיד האופנועים, במרדף אחר הרפתקאות אורבניות ומעבר. LiveWire מתכננת גם לחדש ולפתח טכנולוגיות שייושמו באופנועים החשמליים של הארלי דוידסון בעתיד".

לוגו המותג החדש.
הדגם הראשון תחת מותג LiveWire, נראה זהה לזה ששווק תחת הארלי דוידסון.
הקונספט הראשון של ההארלי דוידסון LiveWire שהוצג ב-2014.
קונספט של כלי עירוני חשמלי, בין קטנוע לקורקינט, שהציגה הארלי דוידסון.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל