מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
הארלי דוידסון מכריזה על LiveWire כמותג חשמלי נפרד
אסף לביא
צילום: יצרן
פרויקט הלייבווייר היה אמור להזניק את הארלי דוידסון למרכז הזירה הטכנולוגית החמה, אבל גם דגם הקונספט שהושק ב-2014 וגם הדגם הסדרתי שהחל שיווקו ב-2019 לא הצליחו לעשות את זה, בעקבות זאת היצרנית האמריקאית מחליטה להפריד את החטיבה החשמלית למותג נפרד שיפנה לפלח השוק הרלוונטי לו מבלי להזכיר כלל את מותג האם.
למעשה מדובר בשינוי תדמית, ובמקום לשווק את דגם הלייבווייר תחת מותג הארלי דוידסון, LiveWire יהפוך למותג בפני עצמו כשהדגם הנוכחי יקבל מיתוג חדש, בדומה למה שעשתה סיטרואן עם ה-DS וסיאט עם קופרה. "LiveWire הוא יותר מאופנוע", ככה פותחת הארלי דוידסון את ההודעה לעיתונות, משפט שמזכך את כל תוכן ההודעה לתוכו – כרגע החברה לא רוצה לייצר הארלי דוידסון חשמלי, אלא משהו גדול מזה. אנחנו יכולים לדבר שעות על ערכי מותג, אסטרטגיות שיווק וכל מה שנוגע בזה – כל אלו דברים שהארלי בעצמה שילבה בהודעה – אבל במקום זאת נסכם ונאמר: הארלי עשתה צעד נבון.
בעזרת המותג החשמלי LiveWire הארלי רוצה להתחרות בזירו (האמריקאית גם היא), בגישה שפונה יותר לקהל צעיר של רוכבים אורבניים שרוצים מותג פרימיום, לצורך כך היא מפרידה לחלוטין את הפרויקט החשמלי שלה מהמורשת וההיסטוריה שנצברו תחת הלוגו האייקוני שלה מאז שנת 1903 ופותחת דף חדש – בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם של LiveWire לא מוזכר אפילו פעם אחת שמה של חברת האם והתמונות שפורסמו עד עתה – פחות מ-24 שעות מאז נפתחו הדפים – היו של האופנוע הקיים תחת מותג הארלי דוידסון כשהן מטושטשות ורחוקות או של "הדגם החדש" – כמו הקודם, רק במיתוג חדש ואולי עם כמה שינויים מינוריים – כמו זאת שמופיעה בראש הידיעה.
האופנוע הראשון של המותג, שמבוסס על הדגם הסדרתי של הארלי שהחל שיווקו ב-2019, יוצג לראשונה בתערוכת International Motorcycle Show בקליפורניה בתאריך ה-9 ביוני ויושק רשמית יום לפני כן, להערכתנו לא יבוצעו שינויים גדולים מהדגם הנוכחי מעבר להחלפת המיתוג מהארלי דוידסון ל-LiveWire. אחריו כמובן יוצגו דגמים נוספים, ביניהם ככל הנראה לא רק אופנועים – כפי שהחברה הוכיחה בעבר שיש לה עניין לייצר.
חשוב לציין שהארלי לא נוטשת לחלוטין את חזון האופנוע החשמלי, מותג לייבווייר יסייע בעתיד בפיתוח וייצור דגמים שימכרו תחת השם של הארלי ויהיו נאמנים יותר למסורת והערכים של המותג הוותיק, כלומר – בעתיד עוד יצאו דגמי הארלי דוידסון חשמליים חדשים, אבל בינתיים המאמצים יתרכזו ב-LiveWire.
דגם ה-LiveWire של הארלי דוידסון לא הגיע לישראל עד היום – וכעת נראה שגם לא יגיע – למרות זאת אלבר מוטו פרסמה את מחירו – 189,364 ₪. אנו מניחים שאופנועי מותג LiveWire כן יגיעו לישראל, ביבוא של אלבר מוטו, ויהיו המותג הרביעי של החברה – אחרי דיאלים, הארלי דוידסון וטריומף.
מנכ"ל הארלי דוידסון יוכן זייץ: "אחד מששת עמודי התווך של אסטרטגיית ה-Hardwire הוא להוביל בתחום החשמלי – על ידי השקת LiveWire כמותג עצמאי כל-חשמלי אנחנו מנצלים את ההזדמנות להוביל ולהגדיר את שוק ה-EV. עם מטרה להיות מותג האופנועים החשמליים הנחשק ביותר בעולם, LiveWire תהיה חלוצה בעתיד האופנועים, במרדף אחר הרפתקאות אורבניות ומעבר. LiveWire מתכננת גם לחדש ולפתח טכנולוגיות שייושמו באופנועים החשמליים של הארלי דוידסון בעתיד".