fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC

הארלי דוידסון מציגה את הפאן אמריקה 1250

הארלי דוידסון מציגה את הפאן אמריקה 1250

אסף לביא

צילום: יצרן

חברת האופנועים האמריקאית מציגה דגם ראשון בסגמנט התיור-ההרפתקני, אופנוע האדוונצ'ר הגדול החדש שלה, הפאן אמריקה, שעושה שימוש במנוע וי-טווין חדש בנפח 1250 סמ"ק, מקורר נוזל, עם 150 כ"ס, 12.9 קג"מ ומשקל רטוב של 242 ק"ג. הפאן אמריקה יוצע גם בגרסת Special מאובזרת יותר.

רק לפני כמה שנים הארלי דוידסון הציגה תוכניות שאפתניות שכללו כניסה לכמעט כל קטגוריה פופולרית, ביניהם הציגו קונספטים של אופנועי נייקד, אדוונצ'ר, אופנוע חשמלי, כלים אורבניים חשמליים ועוד, אך רגע לפני משבר הקורונה – שלא כל כך סייע לחברה האמריקאית – נכנס לתפקידו יוכן זייץ, שהחליף את מאט לבטיץ' וגרס את תוכניות העבודה הישנות, ואיתן גם את תוכנית ה-More Roads שכללה את הרחבת מגוון הכלים של הארלי. כפי שדיווחנו אז – חלק מהדגמים שהיו בשלבי פיתוח אחרונים והראו פוטנציאל מכירות גבוה שרדו את המשבר, ובתוכם ה-Pan America.

בליבו של הפאן אמריקה החדש פועם מנוע וי-טווין, מקורר נוזל, בנפח 1,252 סמ"ק חדש לחלוטין לו הארלי דוידסון קוראת Revolution Max, המנוע שונה מאוד מכל מה שהארלי יצרה עד היום והמתקדם ביותר שלה, עם הספק של 150 כ"ס ב-9,000 סל"ד ומומנט של 12.9 קג"מ ב-6,750 סל"ד. המנוע הזה הוא גם הראשון של הארלי דוידסון שעושה שימוש במערכת תזמון שסתומים משתנה (VVT).

ג'ייסון מומואה טובל את הפאן אמריקה החדש בבוץ

השלדה מחולקת ל-3 חלקים, חלק קדמי, אחורי ושלדת זנב, שלושת אלו מתחברים למנוע שמשמש גורם נושא עומס. לחלקה האחורי של השלדה משודכת זרוע אחורית יצוקה מאלומיניום ולה בולם יחיד מתוצרת Showa המספק מהלך של 190 מ"מ ומקדימה תמצאו מזלג הפוך בקוטר 47 מ"מ, גם הוא מתוצרת Showa ועם מהלך של 190 מ"מ, גם מקדימה וגם מאחור הבולמים ניתנים לכיוונון מלא. הגלגלים יצוקים בקוטר 19″ מקדימה ו-17″ מאחור עם צמיגי Michelin Scorcher Adventure במידות 120/70-19 ו-170/60-17, בנוסף הארלי מציעה גם גלגלי חישורים טיובלס באותן מידות, להם הם מתאימים צמיגי Michelin Anakee Wild קובייתיים יותר. על הבלימה מופקדת מערכת בלם של ברמבו שפותחה במיוחד לדגם ובשיתוף הארלי דוידסון, עם קליפרים מונובלוק רדיאליים בעלי 4 בוכנות אשר לופתים דיסקים בקוטר 320 מ"מ, מאחור מותקן דיסק בקוטר 280 מ"מ, על הכידון תמצאו משאבה רדיאלית חדשה.

בסיס הגלגלים של הפאן אמריקה עומד על 1,580 מ"מ ומרווח הגחון בגובה 210 מ"מ. המושב ניתן לכיוון לשני מצבי גובה שונים עם 869 מ"מ מהקרקע במצב הנמוך. אורכו הכללי של האופנוע 2,265 מ"מ, רוחבו 965 מ"מ וגובהו הכללי 1,510 מ"מ. משקלו הרטוב עומד על 242 ק"ג כולל 21.2 ליטרים של דלק. המשקף מתכוונן ובעל 4 מצבים בכיוון ידני עם 45 מ"מ טווח מהמצב הנמוך לגבוה.

ה-Pan America Special עם הרבה חלקים מקטלוג האביזרים

בצד האלקטרוני הארלי דוידסון מתקינה בפאן אמריקה מסך מגע TFT בגודל 6.8″ המשמש כלוח מחוונים, עליו מתוקנת זכוכית נוגדת השתקפות. המסך משמש גם להצגת מידע מהסלולרי בחיבור בלוטוס, הכולל שיחות, מוזיקה וניווט דרך יישומון ייעודי חינמי של הארלי דוידסון הזמין להורדה למשתמשי אפל ואנדרואיד. הרוכב יכול לבחור בין 5 מצבי רכיבה מצב Road, מצב Sport, מצב Rain, מצב Off-Road ומצב Off-Road Plus, כשכל אחד מהם משנה את אופן אספקת הכח, בלימת המנוע, התערבות הקורנרינג ABS המשולבת ובקרת האחיזה. החלפת המצבית מתבצעת ע"י כפתור ייעודי על הכידון או דרך מסך המגע, שמאפשר שליטה דרך מגע רק בעמידה כשברכיבה יש להשתמש בכפתורי הניווט על הכידון כדי לעבור בין מצבי התצוגה והאפשרויות השונות. לפאן אמריקה תאורת LED מלאה, בקרת שיוט המגיעה כסטנדרט בכל הדגמים ומערכת עזר בעצירה בשיפוע.

גרסת ה-Special מקבלת בולמים סמי-אקטיביים עם התאמה אוטומטית למשקל הרכובים והמטען ופיזורם על האופנוע, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, ג'ק מרכזי, רגלית בלם מתכווננת, מגני מנוע, מגן גחון, מגני ידיים, תאורה עוקבת פניה, ידיות מחוממות ומשכך היגוי. בנוסף הארלי מתקינה בפאן אמריקה לראשונה את מערכת ה-ARH (ר"ת Adaptive Ride Height) שמשנה את גובה המושב לבקשתו בחניה או עצירה, עם אפשרות להנמיך את האופנוע בכ-40 מ"מ בעמידה, מהירות הורדת גובה המושב נקבעת לפי עוצמת הבלימה ומהירות האופנוע במצב האוטומטי, עם אפשרות לעכב את ההורדה או לבטלה לחלוטין.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

2 תגובות ל הארלי דוידסון מציגה את הפאן אמריקה 1250

  1. רק יבואן הארלי לישראל שהוא בעצם אספן ולא ממש יבואן
    ידרוש ככל הנראה 300 אש״ח לכלי…:-)

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל