fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC

הונדה אפריקה טווין 1100 החדש נחשף

הונדה אפריקה טווין 1100 החדש נחשף

מערכת מוטו

צילום: יצרן

זה לקח לא מעט זמן, ועכשיו זה קורה – ההונדה אפריקה 1100 החדש נחשף רשמית. מדובר באופנוע חדש לחלוטין, כאשר המנוע, השלדה, המבנה האבזור ועוד – שונים.
האפריקה טווין 1100 החדש יהיה זמין בגרסה רגילה, גרסת אדוונצ'ר-ספורט'ס, וגרסאות DCT אוטומטיות.

האופנוע החדש עבר שינויים כדי להתאים לתקנות יורו5, ובתוך כך מנוע הטווין המקבילי החדש, בנפח 1084 סמ"ק. ההספק גדל ל-100 כ"ס, שיהיו זמינים כבר ב-7,500 סל"ד, ומומנט של 10.7 קג"מ, הזמינים כבר ב-6,250 סל"ד. בכך עולה ההספק בכ-6 כ"ס.

למרות העלייה בנפח, האפריקה החדש קל יותר מדגם ה-1000 בכ-5 ק"ג, ובעל יחס משקל-כח עדיף ב-10% – זאת לדברי הונדה, הודות לקיצוץ משקל במקומות אסטרטגיים כמו לדוגמא במנוע, בשלדה, בזרוע האחורית ועוד. שלדת האפריקה, כוללת תת שלדה מאלומיניום שמוברגת ולא מרותכת לשלדה עצמה – מה שמאפשר החלפה במקרה של נזק, בלי צורך להשבית את האופנוע כולו. מבנה דומה ראינו גם בטנרה 700 החדש של ימאהה. עוד טוענים בהונדה, כי עיצוב הזרוע האחורית, שואב השראה מזו של דגם המוטוקרוס הגדול של החברה, ה-CRF450R.

הונדה מייעדת את האפריקה החדש להתחרות ראש בראש עם האדוונצ'רים הגדולים של ב.מ.וו וק.ט.מ – סגמנט בו היא לא הייתה קיימת עד עתה, ולשם כך, מקבל האפריקה טווין החדש מערך אלקטרוניקה מתקדם: מערכת ה-IMU, או "מוח" האופנוע אם תרצו, היא למעשה יחידת מדידה בעלת 6 צירים הכוללת מצערות חשמליות, מערכת ניהול מומנט סלקטיבית (HSTC), בקרת שיוט הנשלטת מהכידון, מערכת ABS להטייה, בקרת ווילי (בעלת שלושה מצבים עם אפשרות לכיבוי) וסטופי, ומערכת איתותי חירום.

כמו כן, 6 מצבי רכיבה חדשים זמינים: 4 מתוכנתים מראש – תיור, אורבן, Gravel (שבילים) ו-Off-Road כאשר בכל אחד מהמצבים מתנהג האופנוע שונה בכח ובבלימת המנוע, בהשפעת בקרת האחיזה ובהתערבות מערכת ה-ABS, ושני מצבים נוספים, המאפשרים לרוכב להגדיר את המערכות השונות על פי טעם ואופי הרכיבה האישיים שלו.

עיצוב החזית שונה, כמו גם פנסי ה-LED חדשים, בשני הדגמים. שדרוג נוסף משמעותי ומתבקש שמקבל האפריקה החדש הוא צג TFT – שלא היה קיים בדגם הקודם. המסך הוא כמובן מסך מגע, עם תצוגה צבעונית ובגודל 6.5". המסך מספק את כל המידע החשוב לרוכב, ומציע כמובן קישורית בלוטוס, המאפשרת חיבור של המכשיר הנייד למסך לטובת ניווט, שימוש בטלפון, במוזיקה ועוד. הכידון הורם למעלה בשני הדגמים, לטובת תנוחת רכיבה משופרת. נקודה חשובה נוספת – הגרסה הרגילה תגיע עם פנימיות, וגרסת האדוונצ'ר ספורט'ס, עם טיובליס.


האפריקה טווין החדש מציע ארגונומיה משופרת, המסבירה פנים לרוכב האדוונצ'ר-שטח – גוף האופנוע בגרסה הרגילה, מיכל הדלק והמושב צרים יותר (המושב הוצר ב-40 מ"מ), החזית מעודכנת וכוללת משקף קצר (לא מתכוונן) לטובת רכינה קלה קדימה ברכיבה בעמידה, והמושב החדש מאפשר לבחור בין שתי רמות גובה – 850 ו-870 מ"מ. משקלה (רטוב) של הגרסה הרגילה של האפריקה טווין 1100 החדש עומד על 226 ק"ג – 232 ק"ג בדגם ה-1000 ו-236 ק"ג לגרסת ה-DCT באופנוע החדש. מרווח הגחון נשאר זהה לדגם ה-1000, ועומד על 250 מ"מ.

האפריקה טווין אדוונצ'ר-ספורט'ס החדש – גרסת התיור המאובזרת מתבססת על האפריקה טווין החדש על כל עדכוניו, ומקבלת בנוסף מיכל דלק מוגדל ל-24.8 ליטר – 6 ליטר יותר מבגרסה הרגילה, ולדברי הונדה, המיכל המוגדל מספק טווח רכיבה של מעל ל-500 ק"מ. עוד בספורט'ס – צביעת הטריקולור המוכרת, מיגונים, משקף גבוה בעל 5 מצבים, פנסים עוקבי פניה, סבל אחורי מאלומיניום, מיגון גחון גדול ורחב יותר מאלומיניום, ידיות מחוממות ושקע טעינה – וגם אופציה להתקנת מערכת בולמים חשמלית, סמי אקטיבית מבית שוואה, שעובדת בסנכרון עם מצבי הרכיבה השונים ומתאמת את פעולת המתלים בהתאם למצב הנבחר. למערכת החשמלית, 4 מצבי רכיבה בדרגות קשיחות שונות למתלים, והתאמות לרכיבה עם ציוד/מורכב/גם וגם. גרסת האדוונצ'ר-ספורט'ס תהיה קלה יותר מדגם ה-AS הקודם ב-5 ק"ג, כאשר המשקל הרטוב המוצהר עומד על 238 ק"ג.

הונדה מכרה מעל ל-87,000 אופנועי אפריקה טווין בכל רחבי העולם מאז הושק האופנוע בשנת 2016, ו-100,000 אופנועים המצויידים במערכת ה-DCT, שתיהיה זמינה גם באח הגדול והחדש. כאן, בגרסה משופרת, תדע המערכת לזהות הטיות ולהימנע מהעברת הילוכים במהלכן. לאחר שלוש שנים של אפריקה בנפח אחד בלבד, המשפחה גדלה.

האפריקה טווין 1100 החדש יחל שיווק באירופה החודשים הקרובים, ואפשר להניח כי נראה אותו נוחת גם כאן, בזמן הלא רחוק. פרטים לגבי מחיר עדיין אין, וכמובן ברגע שנדע נפרסם גם לציבור הרחב.

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל