fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן

הונדה מחזירה את ה־Dax ב־2023

הונדה מחזירה את ה־Dax ב־2023

אסף לביא

צילום: יצרן

אחרי 41 שנים בהן לא שווק באירופה, המיניבייק הייחודי של הונדה חוזר לחיים בגרסה מודרנית שתשווק בשנה הבאה לצידם של ה־MSX125 גרום, המונקי והסופר-קאב; מנוע 125 סמ"ק חצי אוטומטי עם 4 הילוכים חסכוני במיוחד מביא את ה־ST125 Dax לתצרוכת דלק של מעל ל־60 ק"מ לליטר.

ה־Dax המקורי שהוצג ב־1969 נבנה בעקבות דרישת השוק האמריקאי לאופנוע מהנה לשעות הפנאי שניתן להעמיס על הרכב ומתאים למבוגרים וצעירים כאחד, על הדרישה הזו ענה ה־Dax בעזרת כידון שניתן לקיפול בקלות ומושב מתכוונן לגובה. את שמו קיבל בזכות הדמיון לכלב תחש (Dachshund) במימדיו הנמוכים והארוכים. עד שנת 1972 שווק ה־Dax בגרסאות ה־ST50 וה־ST70, כשהדגמים הבאים היו ה־ST90, שקיבל את הכינוי 'Mighty Dax' בעקבות גלגליו הגדולים, וה־CY50 שכונה 'Nauty Dax' והיה מכוון להתחרות בשוק אופנועי ה־RV (ר"ת Recreational Vehicle, או 'רכבי פנאי' בתרגום חופשי), עם שלדת יהלום קשיחה וגלגלי בלום שמנמנים. ב־1995 הונדה החזירה את ה־ST50 Dax לייצור, אך הפעם לשיווק ביפן בלבד, שהמשיך עד 2003.

כעת הונדה רוצה להחזיר מעט מחדוות הרכיבה של כלי הרטרו המיוחד ומצטרפת לליין דגמי המיניבייק והרטרו שלה, המונה כבר 3 דגמים, גם את ה־ST125 Dax, שעושה כל שביכולתו להיות נאמן למקור בהמרת הקונספט למאה הנוכחית. השלדה, כמו בדגם המקורי, עשויה מלוחות ברזל שעוצבו בתבנית לחיצה לצורת ה־T המפורסמת, בחלקה הקדמי מותקן מזלג הפוך בקוטר 31 מ"מ ומאחור זוג בולמים, כשגלגלי ה־12″ שמגיעים מה־MSX125 Grom נועלים צמיגים רחבים יותר, במידות 120/70-12 מקדימה ו־130/70-12 מאחור. על הבלימה אחראים דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ מקדימה ודיסק בקוטר 190 מ"מ מאחור, אותם מתגברת מערכת ABS חד-ערוצית, כלומר – לגלגל הקדמי בלבד.

מנוע הסינגל מקורר האוויר בנפח 124 סמ"ק בעל גל-זיזים עילי יחיד ושני שסתומים מגיע מהסופר-קאב 125, מייצר קצת יותר מ־9 כ"ס ב־7,000 סל"ד ומומנט של 1.1 קג"מ ב־5,000 סל"ד וטוען לתצרוכת דלק מרשימה של 63.7 קמ"ל, שיחד עם מיכל דלק צנוע בנפח 3.8 ליטר מביא את ה־Dax לטווח רכיבה של כ־240 ק"מ על מיכל אחד. המהירות הסופית המוצהרת עומד על קצת יותר מ־90 קמ"ש. תיבת ההילוכים החצי-אוטומטית כאמור בעלת 4 הילוכים ועושה שימוש בקלאץ' צנטריפוגלי, עם הילוך ניוטרל שנמצא למטה ושאר ההילוכים מעליו, והינע סופי של שרשרת סגורה בכיסוי.

על עיצובו של ה־Dax כנראה שאין צורך להרחיב, והוא רטרו מדויק כולל לוגו הכנף הקלאסי, האגזוז הגבוה בצד ימין ותיבת האוויר בצידו השני, ולמרות שגודל המושב אינו מרמז על כך, ל־ST125 Dax מותקנות מאחור רגליות מורכב וידית אחיזה שמאפשרות להסיע רוכב נוסף, למי שחפץ באינטימיות שכזו. הונדה מוסיפה נגיעה נוספת של נוסטלגיה וייחודיות עם שילוב דמותו של כלב תחש בסמל האופנוע. ה־ST125 Dax מצויד בתאורת LED היקפית ובלוח מחוונים עם צג LCD, כאופציה מוצעים סבל אחורי וידיות מחוממות.

אורכו הכללים של ה־ST125 Dax עומד על 1,760 מ"מ, רוחבו 760 מ"מ וגובהו 1,020 מ"מ, בסיס הגלגלים באורך 1,020 מ"מ, המושב בגובה 775 מ"מ, הגחון בגובה 180 מ"מ, מהלך הגלגלים עומד על 100 מ"מ מקדימה ו־120 מ"מ מאחור, רדיוס הסיבוב עומד על 2 מטר ומשקלו הרטוב 107 ק"ג. שיווקו של הדאקס באירופה יחל ברבעון הראשון של 2023, כשהוא ימכר בשתי אופציות צבע – אדום ואפור. מחירו עוד לא פורסם רשמית, ועוד לא ידוע האם יגיע לישראל.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

7 תגובות ל הונדה מחזירה את ה־Dax ב־2023

  1. לדעתי להיט מובטח. אבל היבואנים בארץ לא אוהבים כלים שלא נשברים ולא מתקלקלים ….אז בספק אם יגיע או אם יתומחר באופן הוגן

    • אסף, לא יגיע, או שיגיע כי הונדה העולמית נתקעה עם כמות, או נתקעה עם סוג ב', ואז היא מכריחה את היבואן לייבא…אבל התרומה בנושא זה של השוק הישראלי לא גדולה, והיבואנים לא רוצים למכור ולעורר את השד החבוי שהם מסתירים. קיצר לא יגיע. או שיגיע וייזרק לפח(כלומר ימכר "בהפסד" חזרה למדינות צד ג'), רק לא למכור אותם בישראל.

  2. היה לי פעם את הקיוואי טארגט,שהוא העתק מכאני של ההונדה אינובה.
    צריך להתרגל לרכיבה על קצב,משום שזה לא ממש אוטומט,והפוך לגמרי מהילוכים רגילים.
    זול לתחזוקה,והמילוי דלק פשוט חלום,למרות שבכל יום הייתי חייב לתדלק.
    כמו שאמרו לפני,יבואנים לא אוהבים כלים שלא מתקלקלים,אבל הם גם כלים מאד מאד פרימיטיביים,נטולי כל טכנולוגיה שמקובלת כיום.

    • אבנר, ה CUB זה לא כלי פרימיטיבי, ההנדסה שלו מושלמת, ולכן נשמרת כבר עשרות שנים.
      זה הדבר האמיתי, אופנוע שהגיע למיצוי הטכנולוגיה, נקודה.
      כשחלפו השנים, הוא קיבל את כל השידרוגים הטכנולוגיים שמקובלים לתקופה: בולמי זעזועים טלסקופיים, בלמי דיסק, מערכת הזרקה, ממיר קטליטי, ABS, ועכשיו גם מפתח חכם ותאורת לדים. אבל כל השדרוגים האלה הם בשוליים לדבר האמיתי שנקרא CUB, וזה הדבר האמיתי: שילדת עצם מתחת, מנוע מקורר אוויר שוכב אופקית, גיר חצי אוטומטי, שלדה פתוחה ככה שקל לעלות עליו, גלגלי 17", דו מושבי לחילופין אפשרות העמסה אדירה, צריכת דלק אגדית הייתה גם עם קרבורטור. קיצר: למי קראת פרימיטיבי? לעצמך?

  3. היה לי פעם את הקיוואי טארגט,שהוא העתק מכאני של ההונדה אינובה.
    צריך להתרגל לרכיבה על קאב,משום שזה לא ממש אוטומט,והפוך לגמרי מהילוכים רגילים.
    זול לתחזוקה,והמילוי דלק פשוט חלום,למרות שבכל יום הייתי חייב לתדלק.
    כמו שאמרו לפני,יבואנים לא אוהבים כלים שלא מתקלקלים,אבל הם גם כלים מאד מאד פרימיטיביים,נטולי כל טכנולוגיה שמקובלת כיום.

  4. הונדה CUB היה ויהיה לעולם האופנוע המושלם, הנדסה שהגיע למיצוי בדגם הזה, ואין מה לשפר.
    ללא שינוי כבר כמה עשורים, טונה חלקי חילוף בגרושים, אפס זמן עבודה לתיקון, מעל 50 קילומטר לליטר דלק ברכיבה רגועה, 43 ברכיבה עצבנית.
    גלגלים 17" שתורמים את חלקם לבטיחות ולעבירות.
    היעילות של 50 קילומטר לליטר דלק מתורגמת כמובן גם למהירות סופית מעל 100 קמ"ש(למרות המנוע החלש).
    עם החיסרון המעצבן ביותר בעולם (רק 3.5 ליטר דלק במיכל, למה??? חידה שעדיין לא נפתרה. בדרך, ב- 2012, היה דגם NEW WAVE עם מיכל דלק מוגדל, אפיזודה שלא חזרה על עצמה).
    ועם הדרישה האולטימטיבית לעיר, גיר חצי אוטומטי, הגיר המדליק ביותר, בלי מאמץ, בקלילות. עקב מוריד, אצבעות מעלות (מתרגלים לזה ולא רוצים לשמוע משום דבר אחר).
    אינובה עם צמיגי שטח זה גם כלי שטח מגניב בטרוף. בולדרים? הצחקתם אותו(מניפים, זורקים אותו מעל הבולדר, וממשיכים).
    עבירות גם בקירות אנכיים.
    צמיג כביש קשה לא מקבל פאנצ'רים, נקודה, למקרה שכן, תיקון כמו באופניים, אפשר גם להחליף פנימית(תיקון דרך בקטנה, 20 דקות).
    ה MSX זה גם עיצוב מגניב, אבל בלי הגיר המגניב החצי אוטומטי, ובלי גלגלי 17", יותר צפוף למורכב, לחילופין פחות מקום להעמיס. MSX לא שייך למשפחת הCUBים נקודה!!! זה משפחת המיני אופנוע(דור ראשון היה המונקי. מנועים דומים ובזה מסתיים הדימיון).
    בישראל לא מביאים את הכלים האגדיים החצי אוטומטיים. כל היצרנים מיצרים היום CUB כי כל הפטנטים פגי תוקף, ויש להם דרישה עצומה במזרח, אבל היבואנים בישראל לא מביאים לישראל כי זה פוגע למוסכים ברווחים.
    אה…ובונוס לאוהבי הג'אנר, CUB זה מועדון, זה תחביב, בעולם זה הרבה יותר חזק מהווספה המצ'וקמקת(ששניהם נולדו באותם שנים-אחרי מלחמת העולם השנייה).
    בישראל אין CUBים ולכן גם אין מועדון.

  5. אני מעוניינת לקנות אופנוע honda dax בארץ.
    יש תמיכה באתר לגבי זה?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל