fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

הונדה NT1100 מגיע ב-2022

הונדה NT1100 מגיע ב-2022

אסף לביא

צילום: יצרן

מסמכי רישוי אירופאי שהגישה הונדה מאשרים את השמועות על דגם ספורט-טורינג על בסיס האפריקה טווין 1100, בשתי גרסאות – רגילה ואוטומטית. ה-NT1100 צפוי להיחשף בחודשים הקרובים כדגם 2022 ולהתחרות בדגמים כמו הקוואסאקי נינג'ה 1000SX, הימאהה טרייסר 9 והב.מ.וו R1250RS.

מוקדם יותר השנה הגישה הונדה בקשה לרישום סימן מסחרי על הדגם NT1100, צעד שהתחיל חרושת שמועות על הדגם שיתפוס את מקומו במגוון הדגמים של היצרן היפני לצד האדוונצ'ר ולהוות אלטרנטיבה לרוכבים שלא זקוקים ליכולות שטח. שכעת, עם אישור מסמכים שהונדה הגישה לאחרונה כדי לקבל תקינה לדגם, מתבררות כנכונות. במסמכים מוצגים שני דגמים: NT1100A ו-NT1100D, כשההבדל העיקרי ביניהם הוא בסוג הגיר – A לגרסה הרגילה ו-D לתיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים.

מאחר ואין אף רמז לעיצובו הסופי של האופנוע במסמכי התקינה, אנחנו נצטרף להימורים שהדגם ישאב השראה רבה מה-CB4X, קונספט של הונדה שהוצג בתערוכת מילאנו 2019 – אך בשביל התמונות והפרטים הרשמיים נחכה למהדורת 2021 של התערוכה, שתתקיים ב-25-28 בנובמבר.

הקונספט CB4X של הונדה, ה-NT1100 כנראה יעוצב בהשראתו.

לאופנוע, שמוצג במסמכים ללא מעטפת, יש שלדת מסבך צינורות שעוטפת את מנוע הטווין המקבילי של האפריקה טווין, המייצר הספק זהה של 101 כ"ס ב-7,500 סל"ד ומומנט של 10.7 קג"מ ב-6,250, ולא הגרסה המוחלשת שהותקנה ברבל 1100. שאר הנתונים מצביעים על אופנוע נמוך, צר וקצר יותר מדגם האדוונצ'ר. הגלגלים בקוטר 17″, בסיס הגלגלים באורך 1,535 מ"מ (לעומת 1,575 מ"מ של האפריקה טווין), אורך כללי של 2,240 מ"מ (לעומת 2,330 מ"מ) ורוחב של 863 מ"מ (לעומת 960 מ"מ). המשקל הרטוב של ה-NT1100A עומד על 238 ק"ג ו-242 ק"ג ל-NT1100D, גם בגובה הכללי יש הבדל בין שני הדגמים, 1,360 מ"מ ל-A ו-1,524 מ"מ ל-D – עקב התקנת משקף גבוה יותר בגרסה האוטומטית, שכנראה תהיה מאובזרת יותר.

במסמכים שהגישה הונדה לקבל תקינה אירופאית הוצג האופנוע החדש בקוד הדגם SC84, כשה-S משמשת את הונדה לסימון דגמים בעלי נפח מנוע של 900 סמ"ק ומעלה, ה-C משמעותו אופנוע כביש וה-84 מסמל את הדגם ה-84 של היצרן בקטגוריה הזו, כך לדוגמה קוד הדגם של ה-CMX1100 Rebel הוא SC83 וה-CBR1000RR-R Fireblade הוא SC82. דגם ה-NT האחרון שהונדה יצרה היה ה-Deauville (דוביל) NT700V ואנחנו רק יכולים לשער שה-NT1100 יקרא גם הוא בשם "הקליט" דוביל, על שם עיירת הנופש הצרפתית המכונה גם 'מלכת החופים של נורמנדי'.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

גלריה

8 תגובות ל הונדה NT1100 מגיע ב-2022

  1. טורינג? אז מה אם כיסא נוח למורכב/ת?
    רואים שהשקיעו בעיצוב, זרוע מתלה אחת, עבודה יפה עם הסעפת והדודים של האגזוז, הפנסים, אבל מה זה התכלת המזעזע הזה? יש עוד צבעים?
    עיצוב "מיכל הדלק" לא קיים, וזה פספוס, איכן הוא? וכמה ליטר?
    מה גובה הכיסא?
    אפרופו עיצוב, המחרשה, קיימת בסקיצה, ולא קיימת בשאר התמונות, איכן המאותתים האחוריים? אז קשה להתרשם ככה מעיצוב הזנב.
    האדוונצ'רים, בגלל הגובה, והצמיגים שלא מותאמים ב 100% לכביש, הם הכלים הכי מסוכנים שיש (לפי סטטיסטיקת בית-לווינשטיין), ככה שהרבה יותר הגיוני אופנוע כביש טורינג…כל השאלות, ויש כאן גם מי שעונה להן?

    • יש מי שעונה, כי ביקשת כל כך יפה… התמונה אליה התייחסת היא של הקונספט CB4X, ולא ה-NT1100 – וככזה עיצובו מופשט וקיצוני. השמועות אומרות שה-NT1100 יעוצב בהשראתו, לא בדיוק כמותו.

      • אסף סבבה👍, ברור ש:
        "מאחר ואין אף רמז לעיצובו הסופי של האופנוע במסמכי התקינה, אנחנו נצטרף להימורים שהדגם ישאב השראה רבה מה-CB4X". לא אלו שאלותי.
        סליחה אם לא הייתי ברור, בבקשה קבל הבהרה, כל שאלה שלי היא ברוח הסקירה היפה שלך, ולכן מתחילה ב:
        מה ההימור שלך לגבי עיצוב ה…
        או
        האם סביר לנחש ש…
        ממתין לתשובות.
        תודה✌

        • אם אנחנו בהימורים: זוכר את ה-CBF1000? משהו בסגנון שלו, עם עיצוב טיפה יותר חד וספורטיבי, אבל כן מכיל שני רוכבים בנוחות ומפנק מספיק.

          • אסף אתה כותב: "אם אנחנו בהימורים", כי זה מהות הפוסט שלך, כתבת מה ההימור שלך על העיצוב החדש של NT1000. לא אני, אתה. ההימור שלך הולך על CBF1000 או על CB4X? כי אלו שני עיצובים שונים לחלוטין.
            אני רק שואל, הכול טוב👍
            נ.ב. סימנתי לעצמי שענית על שאלת המורכב.

          • למילה "עיצוב" יש כמה מובנים, מצד אחד מדובר על תצורה, מידות, סוג האופנוע – וכאן אני מתכוון למשהו שדומה מאוד ל-CBF1000 בבנייה והמידות. מהצד השני "עיצוב" הוא גם ה-Design החיצוני, עיצוב המעטפת, המראה, הסגנון – כאן הוא ישאב השראה מה-CB4X.

  2. אסף, סבבה, ותודה. רשמתי תשובה מלאה, ההימור ייבדק😉… עוד שנה? רק קבל תיקון.
    1."עיצוב" זה עניין של אסטטיקה.
    2.מבנה הנדסי זה עניין מכני.
    3.העיצוב יכול להיות מולבש על כל מבנה הנדסי, וגם על כל חלק במבנה בנפרד.

    מהכלל לפרט, ההימור שלך: NT1100 יהיה דומה במבנה ההנדסי שלו ל- CBF1000, עיצוב המעטפת/פרינג יהיה בהשראת CB4X. ותפעילו את הדימיון, כי אין תמונה משולבת כזאת בגוף המאמר, גם במאמר אין תמונה של CBF1000, למעשה ה CBF לא מוזכר במאמר גם לא בשמו "CBF1000", הכל טוב, דוגרי אוהבים אתכם כמו שאתם.

  3. אסף זה נהיה כבר ממש מביך.
    ההימור שלי: מכיר את " דגם ה-NT האחרון שהונדה יצרה… ה-Deauville (דוביל) NT700V"?
    ככה ה-NT1100 רק קצת יותר גדול (בעיקר בנפח המנוע).
    ה NT700 לא יובא לישראל, וכנראה שגם ה NT1100 לא יזכה לראות את אדמת הקודש.
    https://youtu.be/ts4K_Xj42dk

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל