fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן

המנוע מהונדה, העיצוב מדוקאטי: ה-Moxiao 500RR

המנוע מהונדה, העיצוב מדוקאטי: ה-Moxiao 500RR

אסף לביא

צילום: יצרן

אנחנו משתדלים לא להשתמש במונח 'חיקוי סיני', הוא די קולע במקרה הזה ובעוד מקרים לרבים, אבל פוגע במותגי אופנועים איכותיים שיוצאים מסין ומאוד רחוקים מהמונח הזה. אבל במקרה של המוקסיו 500RR אין משהו מתאים יותר. אתרים אחרים ברחבי העולם נתנו לו את הכינויים פייקניגאלה, צ'ייניגאלה, שיבוט, דוקאטי-מקומי, ועוד. ה-500RR מנסה כל כך להיראות כמו הפניגאלה 1299 עד שאת צורת הצילינדר האחורי של הדוקאטי הוא מחליף בחתיכת פלסטיק שמעוצבת בצורה דומה, כך גם כל המעטפת, האגזוז, הזרוע החד-צידית, המראות – הכל נבנה כדי להיראות כמו במקור.

מדובר בסופו של דבר בחיקוי עיצובי בלבד, וכמובן שאיכות המכלולים ממש לא זהה לשל הדוקאטי – מערכת הבלימה לא של ברמבו – למרות שעל הכידון מותקנות משאבות של החברה האיטלקית – וגם המתלים ממש לא קרובים למקור – למרות שהבולם האחורי דומה מאוד ועל המשולש העליון מותקן משכך היגוי – אה, כן, זה גם לא אותו המנוע. את מקומו של ה-L-טווין המפלצתי תופס מנוע טווין מקבילי בנפח 471 סמ"ק, מתוצרת לונסין, שהיה שייך בעבר להונדה CBR500R ומייצר 47 כ"ס.

אופנועים כמו ה-Moxiao 500RR נוצרים לשיווק בשוק הסיני המקומי בלבד במטרה להיות כמה שיותר זולים, אבל זה לא אומר שהם לא יכולים להשתעשע ולייצר דברים מיוחדים, ראינו בעבר חיקויים עיצוביים לכל אופנוע פופולרי – ל-GS של ב.מ.וו, לאפריקה טווין, להיאבוסה, להארלי דוידסון וכמובן – איך אפשר בלי – לווספה.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל