מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
השקה מקומית: דגמי המוטוקרוס 2022 של הוסקוורנה וגאסגאס
כתב: טדי הרוש | צילום: עמית אגרונוב
השקת מסלול של אופנועי מוטוקרוס היא אירוע נדיר בישראל גם בימים לא מוכי קורונה, לכן לא נגזים אם נאמר שהיינו צריכים לפשפש בארכיון כדי להיזכר מתי בפעם האחרונה התקיימה אחת כזו. עופר אבניר בחרה להשיק את דגמי המוטוקרוס 2022 של המותגים הוסקוורנה וגאסגאס, המיוצרים ע"י אותה חברת אם, במסלול RACEWAY במכון וינגייט ולנצל את ההזדמנות ולאפשר לרוכבי מוטוקרוס להגיע וליהנות מהמסלול כמו גם להתרשם מהדגמים החדשים.
מזג האוויר היה פנטסטי ביום שישי האחרון, בדיוק הזמן להעמיס את אופנוע האנדורו, לצאת לרכיבה אינטנסיבית ביער ולהנות ממה שיש לו להציע – סלעים, פודרה, דרדרת – אנדורו כהלכתו. אבל הפעם בתוכנית רכיבה אחרת, מבלי להעמיס את האופנוע: להשקת ליין דגמי המוטוקרוס 2022 שמגיעים מאוסטריה ישר לבוץ הישראלי. המסלול הוכן ועבר השקייה לכבוד האירוע, ההקפה שאורכה קצת פחות מ-1.5 ק"מ רצופה אלמנטים משובחים ומדויקים ואנחנו כבר עלינו על חליפת רכיבה.
אופנועי המוטוקרוס של הוסקוורנה וגאסגאס מגיעים מאותו המפעל במאטינגהופן, ששייך לקבוצת האם KTM של חברת פיירר מובילטי, שני הדגמים שאנחנו מקבלים לידיינו מצוידים במנועי 4 פעימות, למרות שבליין הדגמים תמצאו גם דו"פים ואפילו אופנוע ילדים חשמלי. הנציג האדום של גאסגאס עליו רכבנו היה ה-MC250F וההוסקוורנה שהופקד בידינו היה ה-FC350.
ההבדל הראשון שמורגש בין הדגמים הוא בכיול המתלים, בעוד הגאסגאס מכויל על הצד הרך, מאפשר גיהוץ של המסלול מחד ונחיתות רכות מאידך ומחייב מצערת פתוחה במקומות שהמסלול פחות מהודק, ההוסקוורנה החזק יותר בעל כיול קשיח יותר למתלים, מה שנותן ביטחון לרחף גבוה ורחוק, בלי חשש. כלומר, עם חשש – אבל כזה שמקורו ברוכב ולא במכונה. ההוסקוורנה מצויד במתג בחירת מפות הצתה הכולל גם את תפעול בקרת האחיזה ובקרת זינוק. בין אם משתמשים במפה הרגילה (מספר 1) או המחוזקת (מספר 2), אם תבחרו להשתמש בבקרת האחיזה תגובות המצערת הופכות לינאריות יותר, והיציאה מפנייה נשלטת יותר.
גולת הכותרת נמצאת דווקא בבקרת הזינוק: בעזרת לחיצה על כפתור MAP יחד עם כפתור ה-TC עד שנורת המנוע מהבהבת, ניתן לשלב להילוך – אפילו הילוך שני, בקלות – לפתוח את המצערת מלוא החופן, כשמחשב המנוע קובע את הסל"ד האופטימלי כדי לזנק קדימה בשיא המרץ, בלי דרמות ובלי השתוללות מוגזמת של הגלגל האחורי או הקדמי. אם חשבנו שהמתג הזה שימושי מאוד באנדורו, ברכיבה הזו גילינו שהוא אולי אפילו יותר שימושי כאן במסלול הסטרילי ובתנאי האחיזה הקיימים.
אין הבדלים רבים בין הדגמים של שני המותגים וכולם מבוססים על אחיהם הכתומים, מצוידים באותם המנועים ובבולמי WP XACT. בהוסקוורנה חידשו ל-2022 את מראה הכלים כמו גם התקינו מערכת מצמד הידראולי חדשה מתוצרת ברמבו ועדכנו את כיוונון הבולמים. דגמי המוטוקרוס של גאסגאס אמנם לא השתנו לקראת שנת הדגם 2022, אך שלושה דגמים חדשים מצטרפים להיצע הדגמים – ה-MC85, ה-MC250 וה-MC350F.
שחר עמרמי, מנהל תחום השטח בעופר אבניר, מספר כי בתקופה הקרובה אמורים להגיע ארצה רוכבי המוטוקרוס המובילים בעולם להעברת הדרכות בשיתוף פעולה עם Riders For Riders , שכבר הוכיחו את יכולותיהם בעולם האנדורו ועכשיו ייכנסו גם לעולם המוטוקרוס.
יצרן | דגם | מחירון |
Husqvarna | TC50 | 22,500 ₪ |
Husqvarna | EE5 | 25,000 ₪ |
Husqvarna | TC65 | 27,500 ₪ |
Husqvarna | TC85 17/14 | 32,000 ₪ |
Husqvarna | TC85 19/16 | 32,000 ₪ |
Husqvarna | TC125 | 42,000 ₪ |
Husqvarna | TC250 | 45,000 ₪ |
Husqvarna | FC250 | 47,000 ₪ |
Husqvarna | FC350 | 48,000 ₪ |
Husqvarna | FC450 | 49,000 ₪ |
Husqvarna | FS450 | 55,000 ₪ |
GasGas | MC50 | 22,500 ₪ |
GasGas | MC65 | 27,500 ₪ |
GasGas | MC85 17/14 | 32,000 ₪ |
GasGas | MC85 19/16 | 32,000 ₪ |
GasGas | MC125 | 40,500 ₪ |
GasGas | MC250 | 45,000 ₪ |
GasGas | MC250F | 45,000 ₪ |
GasGas | MC350F | 46,000 ₪ |
GasGas | MC450F | 47,000 ₪ |