fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

השקה מקומית: דגמי המוטוקרוס 2022 של הוסקוורנה וגאסגאס

השקה מקומית: דגמי המוטוקרוס 2022 של הוסקוורנה וגאסגאס

כתב: טדי הרוש | צילום: עמית אגרונוב

השקת מסלול של אופנועי מוטוקרוס היא אירוע נדיר בישראל גם בימים לא מוכי קורונה, לכן לא נגזים אם נאמר שהיינו צריכים לפשפש בארכיון כדי להיזכר מתי בפעם האחרונה התקיימה אחת כזו. עופר אבניר בחרה להשיק את דגמי המוטוקרוס 2022 של המותגים הוסקוורנה וגאסגאס, המיוצרים ע"י אותה חברת אם, במסלול RACEWAY במכון וינגייט ולנצל את ההזדמנות ולאפשר לרוכבי מוטוקרוס להגיע וליהנות מהמסלול כמו גם להתרשם מהדגמים החדשים.

מזג האוויר היה פנטסטי ביום שישי האחרון, בדיוק הזמן להעמיס את אופנוע האנדורו, לצאת לרכיבה אינטנסיבית ביער ולהנות ממה שיש לו להציע – סלעים, פודרה, דרדרת – אנדורו כהלכתו. אבל הפעם בתוכנית רכיבה אחרת, מבלי להעמיס את האופנוע: להשקת ליין דגמי המוטוקרוס 2022 שמגיעים מאוסטריה ישר לבוץ הישראלי. המסלול הוכן ועבר השקייה לכבוד האירוע, ההקפה שאורכה קצת פחות מ-1.5 ק"מ רצופה אלמנטים משובחים ומדויקים ואנחנו כבר עלינו על חליפת רכיבה.

אופנועי המוטוקרוס של הוסקוורנה וגאסגאס מגיעים מאותו המפעל במאטינגהופן, ששייך לקבוצת האם KTM של חברת פיירר מובילטי, שני הדגמים שאנחנו מקבלים לידיינו מצוידים במנועי 4 פעימות, למרות שבליין הדגמים תמצאו גם דו"פים ואפילו אופנוע ילדים חשמלי. הנציג האדום של גאסגאס עליו רכבנו היה ה-MC250F וההוסקוורנה שהופקד בידינו היה ה-FC350.

ההבדל הראשון שמורגש בין הדגמים הוא בכיול המתלים, בעוד הגאסגאס מכויל על הצד הרך, מאפשר גיהוץ של המסלול מחד ונחיתות רכות מאידך ומחייב מצערת פתוחה במקומות שהמסלול פחות מהודק, ההוסקוורנה החזק יותר בעל כיול קשיח יותר למתלים, מה שנותן ביטחון לרחף גבוה ורחוק, בלי חשש. כלומר, עם חשש – אבל כזה שמקורו ברוכב ולא במכונה. ההוסקוורנה מצויד במתג בחירת מפות הצתה הכולל גם את תפעול בקרת האחיזה ובקרת זינוק. בין אם משתמשים במפה הרגילה (מספר 1) או המחוזקת (מספר 2), אם תבחרו להשתמש בבקרת האחיזה תגובות המצערת הופכות לינאריות יותר, והיציאה מפנייה נשלטת יותר.

גולת הכותרת נמצאת דווקא בבקרת הזינוק: בעזרת לחיצה על כפתור MAP יחד עם כפתור ה-TC עד שנורת המנוע מהבהבת, ניתן לשלב להילוך – אפילו הילוך שני, בקלות – לפתוח את המצערת מלוא החופן, כשמחשב המנוע קובע את הסל"ד האופטימלי כדי לזנק קדימה בשיא המרץ, בלי דרמות ובלי השתוללות מוגזמת של הגלגל האחורי או הקדמי. אם חשבנו שהמתג הזה שימושי מאוד באנדורו, ברכיבה הזו גילינו שהוא אולי אפילו יותר שימושי כאן במסלול הסטרילי ובתנאי האחיזה הקיימים.

אין הבדלים רבים בין הדגמים של שני המותגים וכולם מבוססים על אחיהם הכתומים, מצוידים באותם המנועים ובבולמי WP XACT. בהוסקוורנה חידשו ל-2022 את מראה הכלים כמו גם התקינו מערכת מצמד הידראולי חדשה מתוצרת ברמבו ועדכנו את כיוונון הבולמים. דגמי המוטוקרוס של גאסגאס אמנם לא השתנו לקראת שנת הדגם 2022, אך שלושה דגמים חדשים מצטרפים להיצע הדגמים – ה-MC85, ה-MC250 וה-MC350F.

שחר עמרמי, מנהל תחום השטח בעופר אבניר, מספר כי בתקופה הקרובה אמורים להגיע ארצה רוכבי המוטוקרוס המובילים בעולם להעברת הדרכות בשיתוף פעולה עם Riders For Riders , שכבר הוכיחו את יכולותיהם בעולם האנדורו ועכשיו ייכנסו גם לעולם המוטוקרוס.

יצרן דגם מחירון
Husqvarna TC50 22,500 ₪
Husqvarna EE5 25,000 ₪
Husqvarna TC65 27,500 ₪
Husqvarna TC85 17/14 32,000 ₪
Husqvarna TC85 19/16 32,000 ₪
Husqvarna TC125 42,000 ₪
Husqvarna TC250 45,000 ₪
Husqvarna FC250 47,000 ₪
Husqvarna FC350 48,000 ₪
Husqvarna FC450 49,000 ₪
Husqvarna FS450 55,000 ₪
GasGas MC50 22,500 ₪
GasGas MC65 27,500 ₪
GasGas MC85 17/14 32,000 ₪
GasGas MC85 19/16 32,000 ₪
GasGas MC125 40,500 ₪
GasGas MC250 45,000 ₪
GasGas MC250F 45,000 ₪
GasGas MC350F 46,000 ₪
GasGas MC450F 47,000 ₪

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל