fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

ולוצ'יפרו: הקורקינט החשמלי המהיר בעולם

ולוצ'יפרו: הקורקינט החשמלי המהיר בעולם

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

45 שנים לאחר שאביו ניסה לקבוע שיא עולם על אב-טיפוס תלת-גלגלי במסלול מונזה, אלסנדרו טרטריני, בנו של ליאופולדו טרטריני שהקים את חברת איטלג'ט, קבע שיא מהירות של 198 קמ"ש, באותו המסלול, על אב-טיפוס קורקינט חשמלי של ולוצ'יפרו.

אלסנדרו טרטריני בן ה־57 הוא נצר למשפחת אצולת-מרוצים איטלקית, סבו, אג'יסטו טרטריני היה רוכב מרוצים רשמי של מוטו גוצי בראשית המאה ה־20, ואביו, ליאופולדו טרטריני, היה רוכב מרוצים ומייסד חברת איטלג'ט, המוכרת בזכות עיצובי הקטנועים יוצאי הדופן – עליהם חתומים האב והבן.

ב־29 בספטמבר, במסלול המרוצים מונזה באיטליה, קבע אלסנדרו שיא מהירות של 198 קמ"ש ותאוצה של 3.27 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש, על גבי אב-טיפוס שנבנה במיוחד במטרה לשבירת שיא המהירות, כלי חשמלי דו-גלגלי עוצמתי, שלמרות המראה המזכיר קטנוע, מוגדר כקורקינט חשמלי. הכלי המפלצתי מצויד במעטפת מלאה כמו אופנוע או קטנוע לשיפור האווירודינמיות ובגלגלים גדולים, מזלג קדמי הפוך ומערכת בלימה חזקה לבטיחות הרוכב במהירויות אליהן נוצר.

למעשה מדובר בשני שיאים נפרדים, האחד למהירות הסופית הגבוהה ביותר והשני הוא התאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש, ולמרות שלא מדובר בשיא רשמי, הקורקינט החשמלי של ולוצ'יפרו מייצר 200 כ"ס, שהם כנראה שיא נוסף. בשנת 1969 ניסה ליאופולדו טרטריני לקבוע שיא מהירות על רכב תלת-גלגלי עם צמד גלגלים קדמיים. שיא מהירות לא נשבר באותו יום, אבל הבנייה של הרכב בעל צמד הגלגלים הקדמיים הולידה לאחר שלושה עשורים את קטנוע הקונספט התלת-גלגלי של איטלג'ט, שלמרות שלא הגיע לייצור, היווה הבסיס לייצורו של ה־MP3 של פיאג'ו, שרכשה את הפטנט של המתלה הקדמי של איטלג'ט.

ולוצ'יפרו (Velocifero), שייצרה את הקורקינט שובר-השיאים, החלה את חייה כדגם של חברת איטלג'ט, קטנוע רטרו בעיצובו של אלסנדרו, שאמנם לא זכה להצלחה אדירה – עם פחות מ־2,000 יחידות שנבנו בין השנים 1993 ל־1999 – אך הפך מוכר כקטנוע של השף המפורסם ג'יימי אוליבר, "השף העירום".

במהלך השנים הזכויות על מותג איטלג'ט נמכרו, אך אלסנדרו שמר את הבעלות על השם של ולוצ'יפרו ובשנת 2015 הוצג לראשונה דגם חדש תחת שם המותג, קורקינט חשמלי מאסיבי למראה, כשאלסנדרו משמש "סנדק" של המותג, המיוצר כיום בסין, ותורם את חלקו במחלקת העיצוב וההנדסה. מותג ולוצ'יפרו מייצר היום ליין כלים חשמליים נרחב הכולל אופניים וטרקטורונים לילדים, קורקינטים, אופניים, קטנועים, אופנועים ועוד. האם קורקינט בעל 200 כ"ס יצטרף לרשימה הזו הקרוב? כנראה שלא.

"זו הייתה חוויה מדהימה שהפגישה חדשנות, טכנולוגיה ואדרנלין. רציתי לעמוד באתגר של שיא מהירות עולמי כבר הרבה זמן", אמר אלסנדרו טרטריני, "אני רוצה להודות לכל הצוות שלי, ל־Magelec ולספונסרים שלנו Rydbatt, Jinyuxing ו־Kangni על התשוקה והעבודה הקשה שהם השקיעו באירוע ההיסטורי הזה".

אלסנדרו בין ברכב התלת-גלגלי של אביו לקורקינט החשמלי שלו.

 

 

 

 

גלריה

3 תגובות ל ולוצ'יפרו: הקורקינט החשמלי המהיר בעולם

  1. מעפנים ברור עם תקציבים ויכולות ניתן לבנות הכל..
    אבל על אנשים לא תעבדו רואים שזה קטנוע וחלקים של אופנוע שבנו משטח במקום כיסא …
    עוד הייפ לפרסום

  2. חחחח בארץ יש קורקינטים שמגיעים ל 160-170 עוד 30 קמש עם כזה בנייה זה לא הישג בכלל

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל