fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC

חדש בישראל: ב.מ.וו S1000R ו-M1000RR

חדש בישראל: ב.מ.וו S1000R ו-M1000RR

אסף לביא

צילום: יצרן

דלק מוטורס, יבואנית אופנועי BMW, מודיעה על תחילת שיווקם של שני אופנועים חדשים בישראל. הראשון, ה-S1000R, הנייקד מבוסס הסופרבייק בגרסה מעודכנת עם הספק של 165 כ"ס, משקל רטוב של 194 ק"ג ושלוש רמות גימור. השני, ה-M1000RR, הדגם הראשון מסדרת M הדו-גלגלית שלוקח את הבסיס של הסופרבייק לקצה עם הספק של 212 כ"ס, משקל רטוב של 192 ק"ג והרבה מאוד קרבון פייבר. מחיר ה-S1000R מתחיל ב-114,000 ₪, מחיר ה-M1000RR עומד על 269,000 ₪.

ל-2021 חידשה ב.מ.וו את הנייקד S1000R הוותיק והעניקה לו את הבסיס העדכני של ה-S1000RR, מנוע ה-4 צילינדרים בשורה מייצר כעת 165 כ"ס ב-11,000 סל"ד ומומנט של 11.6 קג"מ ב-9,250 סל"ד, ב.מ.וו מציינת שטווח השימוש של המנוע רחב יותר ונעים יותר ברכיבה, עם עקומת מומנט ליניארית יותר. ההילוכים 4, 5 ו-6 ארוכים יותר כדי לשפר את תצרוכת הדלק של המנוע בשיוט, בין השינויים הותקן גם קלאץ' משופר וקל יותר וכאופציה ישנה גם מערכת MSR אלקטרונית למניעת נעילת גלגל בהורדת הילוכים. בנוסף, המנוע החדש שוקל 5 ק"ג פחות מזה של הדגם היוצא.

השלדה מבוססת על זו של ה-S1000RR החדש, קלה וצרה יותר והזרוע האחורית שעוצבה מחדש מקבלת בולם אחורי חדש. מערכת הבלימה שודרגה עם דיסקים קלים יותר בקוטר 320 מ"מ מקדימה, עליהם מופקדים קליפרים רדיאליים עם 4 בוכנות ומשאבת בלם קדמי חדשה גם כן, מאחור מותקן דיסק בקוטר 220 מ"מ עם קליפר צף בעל בוכנה אחת. ברמת הגימור M-Sport מקבל ה-S1000R החדש הפחתת משקל נוספת של כ-5 ק"ג.

ה-S1000R מצויד בחבילה טכנולוגית מכובדת הכוללת בקרת אחיזה, 3 מצבי רכיבה כסטנדרט ומצבי Pro כאופציה, מערכת ABS Pro המתאימה את עבודת המערכת למצב הרכיבה הנבחר, אנטי-ווילי, צג TFT בגודל 6.5″, קישוריות בלוטוס, תאורת LED ואופציה לעוקבת פניה, מערכת HillStart וחיישני לחץ אוויר בגלגלים.

ברמת הגימור Sport ה-S1000R מקבל גם את מצבי הרכיבה Pro, את מערכת ה-MSR, קוויקשיפטר, תאורה עוקבת פניה והתנעה ללא מפתח. רמת הגימור M-Sport מוסיפה פיט לימיטר, מצב תצוגה עם מד הקפה, מתלים אלקטרוניים, מצבר ליתיום, מערכת פליטה חליפית מטיטניום, שרשרת הינע מחוזקת, מושב משפור, מכסה מיכל דלק לפתיחה מהירה, ג'אנטים קלים וצביעה ייחודית.

ה-M1000RR הוא גרסה למעשה קיצונית לסופרבייק של BMW, ה-S1000RR, עם 212 כ"ס, משקל יבש שעומד על 192 ק"ג, מתלים משודרגים וחבילה אווירודינמית עם כנפונים כצו האופנה. המנוע של ה-M RR הוא אותו מנוע ה-4 צילינדרים, מקורר נוזל, בנפח 999 סמ"ק של ה-S1000RR, עם מערכת תזמון השסתומים המשתנה ShiftCam, בוכנות ותאי בעירה שתוכננו מחדש, טלטלי טיטניום חדשים, עליה של יחס הדחיסה ל-1:13.5, נדנדי שסתומים קלים יותר, שיפור לועות היניקה ומערכת פליטה קלה מטיטניום. ההספק עומד על 212 כ"ס ב-14,500 סל"ד ו-11.5 קג"מ ב-11,000 סל"ד, תקרת הסל"ד עולה ל-15,100 סל"ד ורצועת הכוח שמעל 6,000 סל"ד התחזקה.

כנפוני הקרבון ה-M RR עוצבו במנהרת הרוח של ב.מ.וו וע"י עליה בכוח ההצמדה משפרים את האחיזה של האופנוע בחלקו הקדמי, מרסנים את עליית הגלגל הקדמי, וגם מסייעים בבלימה ובשמירה על יציבות בפניות. המתלה הקדמי קיבל רכיבים חדשים ומערכת כיוונון קלה יותר לתפעול. במערכת בלימה החדשה מסדרה M פותחה בשיתוף ניסין, עם זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, קליפר 4 בוכנות ושני סטים של רפידות – אחד לשימוש בכביש הציבורי והשני לשימוש במסלול. הגלגלים מקרבון פייבר שוקלים 1.7 ק"ג פחות מאלו של ה-S1000RR ולהורדת המשקל הכללי מסייעת גם סוללת ליתיום במשקל 1.3 ק"ג.

לוח המחוונים עם צג TFT בגודל 6.5″ בעל חיישן תאורה ומצבי תצוגה המותאמים למצבי הרכיבה השונים, מצב התצוגה Pure Ride מציג את כל המידע הנחוץ לשימוש יומיומי באופנוע, ומצבי התצוגה האחרים מותאמים למסלול ומציגים מד כוח G, מהירות פניה, זווית הטייה, תאוצה, בלימה, מידת התערבות המערכות, התראת מהירות, זמני הקפה, נתוני הקפה (מהירות מינימלית, ממוצעת ומקסימלית), מצב הרכיבה במהלך ההקפה, מספר העברות הילוכים בהקפה, תאוצה ותאוטה מרבית בהקפה, זיוות מרבית או ממוצעת בהקפה, הקפה מהירה ביותר ועוד.

ה-M RR מצויד גם בשקע טעינה USB, תאורת LED, ידיות מחוממות, מאותתים בעלי כיבוי עצמי ואפילו בקרת שיוט. המראות והזרוע שמחזיקה את לוחית הרישוי קלות לפירוק לצורך רכיבת מסלול. לכל מי שזה לא מספיק, מציעה BMW גם חבילות 'M competition' שונות שמתחילות מפתיחת יכולת ה-GPS של מדי ההקפה ולוח השעונים, שרשרת M אנדורנס 'ללא תחזוקה', כיסוי מושב אחורי, ידיות מצמד ובלם, רגליות רוכב, מגני ידית בלם ומגני מנוע מכורסמים מאלומיניום ומצופים אנודייז, חבילת קרבון הכוללת כנף קדמית ואחורית, כיסוי מושב, מגן שרשרת, כיסויי מיכל הדלק ועוד חלקים עשויים קרבון.

ה-M1000RR הוא דגם ראשון בסדרה שעתידה לצאת בשנים הקרובות ועתידה לכלול גרסאות M ל-S1000XR, ה-R1250GS ועוד דגמים נוספים, ולמעשה סדרת ה-M סוג של מחליפה את הצירוף HP ששימש את חטיבת האופנועים של BMW לסימון גרסאות עתירות ביצועים וזה למעשה יישור קו עם חטיבת הרכב.


מחירון אופנועי ב.מ.וו החדשים:

רמת גימור מחיר
BMW S 1000 R Pure 114,000₪
BMW S 1000 R Sport 124,000₪
BMW S 1000 R M-Sport 144,000₪
BMW M 1000 RR 269,000₪

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל