fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

חדש בישראל: דוקאטי DesertX‏

חדש בישראל: דוקאטי DesertX‏

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

ליגל אופנועים, יבואנית דוקאטי לישראל, מודיעה על תחילת שיווקו של ה־DesertX‏, אופנוע האדוונצ'ר החדש של היצרנית מבולוניה, שפונה לפלח שוק חדש למותג ומציע יכולות שטח גבוהות לצד מראה ניאו-רטרו ייחודי.

ה־DesertX‏ הוצג לראשונה בתערוכת מילאנו 2019 כדגם קונספט שקיבל תגובות חמות רבות מבאי התערוכה והוליד את דגם הייצור הסדרתי. דוקאטי, המתמקדת בעשורים האחרונים במחוזות האספלט, שאפה ליצור אופנוע בעל יכולות וביצועים גבוהים בשטח, לצד שימושיות ונוחות על הכביש, ובנתה את ה־DesertX‏ על בסיס חדש לחלוטין, עם שלדת צינורות פלדה, כמקובל אצל היצרנית, בתוכה שוכן מנוע הטסטה-סטרטה 11°, וי-טווין ב־90° (או L-Twin, כפי שהוא מכונה בדוקאטי), מקורר נוזל, בנפח 937 סמ"ק, בגרסתו העדכנית ביותר, שמותקנת במונסטר ובמולטיסטרדה V2, המייצר הספק של 110 כ"ס ב־9,250 סל"ד ומומנט של 9.4 קג"מ ב־6,500 סל"ד. יחסי ההעברה של תיבת ההילוכים שונו בהילוכים 1 עד 5 לצורך התאמה טובה יותר לשימוש שטח, כשההילוכים 1 ו־2 קצרים משמעותית והשישי נותר ללא שינוי.

לשלדה מחובר מקדימה מזלג בקוטר 46 מ"מ עם מהלך של 230 מ"מ ומאחור זרוע יצוקה מאלומיניום עם בולם יחיד עם מהלך של 220 מ"מ, הבולמים מתוצרת קאיאבה ובעלי כיוונון מלא. גלגלי שפיצים בקוטר 21 אינץ' מקדימה ו־18 אינץ' מאחור נועלים צמיגי פירלי סקורפיון ראלי STR טיובלס במידות 90/90-21 ו־150/70-18, בהתאמה. מערכת הבלימה עם צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפרים ברמבו M50 מונובלוק רדיאליים עם 4 בוכנות מקדימה, ודיסק בקוטר 265 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מאחור, המחוברים למערכת קורנרינג ABS בעלת 3 רמות התערבות ואפשרות לכיבוי.

החבילה האלקטרונית כוללת חיישן מדידת אינרציה (IMU) שש-צירי, שישה מצבי רכיבה (אנדורו, ראלי, ספורט, טורינג, אורבן וגשם) כמו גם 4 מצבי כוח, בקרת בלימת מנוע, בקרת אחיזה, בקרת ווילי וקוויקשיפטר. צג ה־TFT בגודל 5 אינץ' מותקן בצורה אורכית, לעומת התצוגה האופקית המוכרת, וניצב בזווית בה ניתן לחזות בנתונים גם ברכיבה בעמידה, וכולל קישוריות בלוטוס לסלולרי, ניווט, הזרמת מדיה ועוד.

כמו כל אדוונצ'ר שראוי לשמו, גם ה־DesertX בעל מיכל דלק גדול, בנפח 21 ליטר, כשניתן להתקין מיכל דלק נוסף סנפח 8 ליטרים בזנב האופנוע בתוספת תשלום. המושב בגובה 875 מ"מ, מרווח הגחון 250 מ"מ, משקלו הרטוב עומד על 223 ק"ג ובסיס הגלגלים באורך 1,608 מ"מ. ה־DesertX ניתן לרכישה גם בגרסה מוגבל ל־47 כ"ס המתאימה לרישיון A1.

ה־DesertX‏ ניחן במראה ניאו-רטרו אדוונצ'ר והופך להיות פופולרי יותר בשנים האחרונות, כלים כמו ה־V85 TT של מוטוגוצי או הנורדן 901 של הוסקוורנה עשו זאת גם כן – אבל בדוקאטי, כמו בדוקאטי, העיפו את הכדור מחוץ למגרש עם עיצוב מרשים ברוח ראלי פריז דקאר, קרבי ומהודק מצד אחד, אך מינימליסטי ומודרני מצד שני. הצביעה יותר מרומזת לדגם הקאג'יבה אלפנט האייקוני, שהיה הנציג של דוקאטי – אז בעלת מותג קאג'יבה – למרוץ הראלי המפורסם.

מחירו של ה־DesertX‏ בישראל עומד על 120,000 ₪ בתקופת ההשקה, כשהוא מציע 4 שנות אחריות ללא הגבלת ק"מ, מרווח טיפולים של 15,000 ק"מ וטיפול דזמו ראשון ב־30,000 ק"מ. דוקאטי מציעה שלל אביזרים לדגם, כגון מיכל דלק לזנב, מגנים, מושבים, מפלטים, ארגזים, תיקים, ידיות מחוממות, אורות ערפל, ג'ק אמצע ועוד. המשלוח הראשון לישראל נמכר במלואו והמלאי צפוי להתחדש ברבעון האחרון של 2022.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

2 תגובות ל חדש בישראל: דוקאטי DesertX‏

  1. עד מתי נסבול את ההון שילטון הזה ואת המדיניות הכלכלית הנפשעת והמכוונת של ריכוזיות הון חזירית ומיסוי הזוי לכלים דו גלגליים במדינה שהתשתיות בה גמורות ומחוסלות מיום הקמתה???? בכל אירופה פחות מ16000 יורו בארהב עוד זול יותר . העצוב הוא שההבדלים בן הפרמייום הזה לטנרה 700 הנחשב בסיסי אך לא פחות טוב, אולי יותר הוא בין 4000 ל5000 אירו. טנרה רגיל עולה 10אלפים יורו הראלי 11200 והרייד עולה עוד פחות מאלף מהראלי .פשוט מטורף מה שקורה בישרעהל הזאת ואם זה היה הדבר היחיד המטורף דיינו.

  2. כל כך צודק, יושבים בפקקי ענק של אדם אחד במכונית ענקית במקום להתנייד בדו גלגלי.
    הדו גלגלי הבין עירוני הפך לכלי למעמד העליון שיכול לממן את עלויות הרכישה והביטוח המופרכות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל