fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

טריומף חושפת את האבטיפוס החשמלי TE-1

טריומף חושפת את האבטיפוס החשמלי TE-1

אסף לביא

צילום: יצרן

פרויקט האופנוע החשמלי של טריומף מתקדם, והחברה הבריטית מציגה לראשונה את האבטיפוס הבנוי TE-1, כעת עומדים בפני טריומף שישה חודשים של מבחני פיתוח ברכיבה בסופם יוצג האופנוע בצורתו הסופית.

טריומף מודיעה על סיום השלב השלישי ותחילתו של השלב הרביעי והסופי בפרויקט ה־TE-1 אליו יצאה במאי 2019. למעשה עם סיומו של השלב הנוכחי מסתיים תפקידן הרשמי של השותפות של טריומף לפרויקט – אוניברסיטת ווריק, Williams Advanced Engineering ויצרנית המנועים החשמליים Integral Powertrain – כשהאחריות על השלב הבא מוטלת כולה על טריומף ורוכבי המבחן שלה, שבששת החודשים הקרובים ירכבו על האבטיפוס ויסייעו בכיוונים האחרונים של האופנוע.

כזכור, יחידת ההנעה פותחה יחד עם אינטגרל פאוורטריין, משקלה 10 ק"ג בלבד והספקה עומד על 177 כ"ס מרשימים, אליה משודכת ערכת סוללות שנבנתה בשיתוף וויליאמס המשמשת גורם נושא עומס בשלדה, כשההינע הסופי נעשה בעזרת רצועת קרבון וגלגלי שיניים ייעודיים. טריומף בנתה את האבטיפוס בשימוש ברכיבים 'מהמדף' כמו יחידת התאורה הראשית של הספיד טריפל 1200 RS, המזלג הקדמי של אוהלינס, מערכת הבלימה M50 של ברמבו ומערכת ההפעלה של טריומף; חלקם יוצרו במיוחד בשביל האבטיפוס, כמו השלדה, שלדת הזנב, המעטפת, חלק מהאלקטרוניקה והבולם האחורי שפותח ע"י אוהלינס במיוחד.

טריומף מציינת שחלק גדול מהנתונים בשלב זה של הפרויקט גבוהים ב-60% מהרף שהציבה מועצת התחבורה של אנגליה ל-2025 בכל הנוגע ליכולת ניצול האנרגיה של המנוע, ובכך מהווה הפרויקט בסיס טוב להמשך פיתוח דגמים חשמליים נוספים לייצור סדרתי. בשלב הבא יצטרך צוות הפיתוח של טריומף לטפל בכיוונונים של תגובת המצערת, מיפוי אספקת הכוח, מדידת ושיפור טווח הרכיבה ותצרוכת האנרגיה, יצירת מצבי רכיבה לשימושים השונים ואופטימיזציה של טמפרטורת העבודה, כשרוכבי המבחן שירכבו עם האבטיפוס על המסלול יספקו להם נתונים בדבר ההתנהגות, התאוצה, בלימה, עבודת בקרות הרכיבה ועוד.

בקיץ 2022 יוצג התוצר הסופי של הפרויקט, כשהוא לבוש במעטפת וצביעה רשמית, מוכן לרכיבה והתנסות של המדיה העולמית, לצידו טריומף תפרסם את כל תוצאות הפרויקט, הנתונים הרשמיים ואת כוונותיה לעתיד. עד עתה טריומף עוד לא חשפה האם ה־TE-1 המוגמר יהיה אופנוע ייצור סדרתי, מהדורה מוגבלת או שמא פלטפורמה עליה יפותחו דגמים חשמליים עתידיים.

ניק בלור, מנכ"ל טריומף: "היה מרגש מאוד לראות את ההתקדמות שנעשתה בשלב השלישי של פרויקט טריומף TE-1, כשהאבטיפוס המוגמר נכנס כעת למבחנים בחיים האמיתיים. כל המעורבים בטריומף גאים להיות חלק משיתוף הפעולה הבריטי החדשני הזה. באופן אישי, אני נרגש מהתוצאות שכבר השגנו עם השותפים שלנו, ומהצצה המרתקת לעתיד הפוטנציאלי. אנחנו מצפים להמשיך בעבודה על אבטיפוס המבחן של ה־TE-1, דרך שלב המבחנים ועד שנשתף את התוצאה עם מעריצי טריומף ברחבי העולם".

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

4 תגובות ל טריומף חושפת את האבטיפוס החשמלי TE-1

  1. יפיוף!!!!! וכשאני חושב על המחיר פה, כבר יוצא לי החשק. 🙁

  2. הבעיה זה אין הילוכים ואז הורדת מהירות רק עם בלמים דבר שיכול להיות בעייתי

  3. ברגע שיפתר בעיית הטווח נגיד שלום דיי מהיר לבנזין…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל