fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן

ימאהה, הונדה, KTM ופיאג'ו מתאגדות בנושא סוללות מתחלפות

ימאהה, הונדה, KTM ופיאג'ו מתאגדות בנושא סוללות מתחלפות

אסף לביא

צילום: יצרן

בעתיד הקרוב נראה יותר ויותר כלים דו-גלגליים בעלי הנעה חשמלית, וראשונות לוודא שהשינוי הזה יתבצע בצורה הטובה ביותר הן יצרניות האופנועים והקונצרנים הדו-גלגליים הונדה, KTM, פיאג'ו וימאהה. כש-4 החברות חותמות על מכתב כוונות, שהוא למעשה הסכם ראשוני ולא מחייב כמו חוזה, אך מפרט את עיקרי ההסכמות אליהן הגיעו החברות ובעצם מהווה בסיס להקמת הקונסורציום (שיתוף פעולה בין חברות בעלות אינטרס כלכלי) ביניהן.

ההסכם בין היצרניות מניח את היסודות לייצור של פלטפורמת סוללות נשלפות משותפת, מה שיבטיח זמינות ויעילות גבוהות יותר לצד ירידה צפויה בעלויות הייצור, כוח הייצור והפיתוח המשותף של היצרניות מסוגל להניב קיצור של זמני הטעינה, שיפור טווח הנסיעה וגם אפשרות ליצירת עמדות טעינה והחלפת סוללות שישרתו את הכלים של כל המותגים הכלולים בהסכם.

הקונסורציום בין היצרניות יתחיל את עבודתו במאי 2021, כשארבע החברות שהקימו את הקונסורציום מזמינות חברות נוספות ובעלי אינטרסים להצטרף לפרויקט שעשוי לשנות את פני התחבורה ע"י יצירת תקן אחיד שיניע את כל הרכבים השייכים לקטגוריית הרישוי L, כלומר – אופנועים, קטנועים, תלת גלגליים, 'טוסטוסים' ורכבים זעירים עירוניים. הקונסורציום יעבוד בשיתוף פעולה עם הגופים הרגולטוריים, הרשויות האירופאיות וחברות המתמחות בתחום, או כפי שההסכם מגדיר אותן – 'בעלות עניין'.

למעשה, 4 החברות האלו מהוות חלק גדול מאוד משוק האופנועים העולמי – הונדה במשך שנים רבות יצרנית האופנועים הגדולה ביותר, ימאהה ככל הנראה מביאה עימה לשולחן גם את שתי החברות איתן היא משתפת פעולה, פנטיק וגוגורו, קבוצת KTM כוללת גם את מותגי הוסקוורנה וגאסגאס ויכולה לצרף להסכם הסופי גם את בג'אג' ו-CFMoto וקונצרן פיאג'ו כולל את מותגי אפריליה, מוטו גוצי, וספה, ג'ילרה, דרבי, הריקשות של Ape ופיאג'ו – הן בקטנועים והן ברכבי עבודה זעירים, 

סטפן פיירר, מנכ"ל קבוצת KTM: "קיימות היא אחד המניעים העיקריים בעתיד הניידות, והינע חשמלי ימלא תפקיד מרכזי בהשגת מטרה זו. ביחידות ההנעה של דו"ג חשמלי האילוצים הנוגעים לטווח הנסיעה, זמן הטעינה והעלות הראשונית עדיין ניכרים. כדי להתגבר על האתגרים האלו ולספק חווית לקוח טובה יותר, מערכת סוללות מתחלפות המבוססת על תקנים בינלאומיים תהפוך לפתרון בר-קיימא. בהתחשב במחזור החיים, יישום נרחב של סוללות בתקן משותף משפר את הפן השימושי והכלכלי. אנחנו שמחים להיות חלק מהקונסורציום כשאנחנו מתקדמים אל עבר המטרות שלנו בתחום הניידות החשמלית".

מישל קולנינו, מנהל אסטרטגיה ומוצר בקבוצת פיאג'ו: "עם חתימת מכתב הכוונות הזה, החותמים מראים את היוזמה שלהם מול החששות העיקריים של לקוחותיהם ואת העדיפויות הפוליטיות בכל הנוגע להנעת רכבים חשמליים. תקן בינלאומי למערכת סוללות מתחלפות יהפוך את הטכנולוגיה הזו ליעילה ולרשות הצרכנים. לבסוף, שיתוף פעולה מחוזק בין יצרנים יאפשר לתעשייה לתת מענה טוב יותר על האתגרים העיקריים של עתיד הניידות".

נוריאקי אייב, מנהל מחלקת המבצעים של הונדה מוטור: "מאמצי ה'חישמול' העולמיים כדי להוריד את פליטת ה-CO2 מואצים, במיוחד באירופה. לצורך השתלבות של אופנועים חשמליים בקנה מידה עולמי, יש לטפל בבעיות כמו מרחק נסיעה וזמני טעינה, וסוללות מתחלפות הן הפתרון הנראה לעין. בהתחשב בנוחות הלקוח, יצירת תקן אחיד של סוללות מתחלפות ושימוש נרחב במערכות הסוללות היא חיונית, ולכן ארבע היצרניות החברות הסכימו להקים את הקונסורציום. הונדה רואה בשיפור סביבת השימוש של הלקוחות כנושא למחקר בשיתוף פעולה עם יצרנים אחרים, תוך הבאת מוצרים ושירותים טובים יותר ללקוחות באמצעות תחרות. הונדה תעבוד קשה בשתי החזיתות כדי להיות היצרנית 'הנבחרת' לניידות הלקוחות".

טקויה קינושיטה, ראש מחלקת מבצעי הדו"ג בימאהה: "אני מאמין שלהקמת הקונסורציום הזה יש משמעות רבה לא רק עבור אירופה, אלא גם עבור העולם, כשאנחנו מתקדמים לקביעת תקנים לסוללות מתחלפות לרכבים חשמליים קלים. אני סמוך ובטוח שבאמצעות עבודה כזו המפרט הטכני והתקנים השונים הקיימים כיום בכל העולם יאוחדו, ובעתיד יסייעו להוביל למקסום יתרונות ההינע החשמלי ללקוחות בכל העולם".

 

תגובה אחת ל ימאהה, הונדה, KTM ופיאג'ו מתאגדות בנושא סוללות מתחלפות

  1. לא חדש, זה פרויקט של עולם האתמול!
    הזוי ועלוב שככה, חברות גדולות מתנהגות כמו "קודאק" שהתעלמה מהטכנולוגיה של הצילום הדיגיטלי.
    בעיר מי שתפס חזק אלו הכלים החשמליים הקלים, קורקינטים ואופניים חשמליים.
    לקטנוע חשמלי במבנה של קטנועי הבנזין אין יתרון רק חיסרון: הוא כבד, לא מתקפל, לא נכנס לרכבת, טווח הנסיעה שלו מוגבל, זמן הטענה ארוך.
    גם אם ינסו שוב להתקין תחנות "דלק" שבהם מחליפים בכלום זמן סוללה גמורה בטעונה, קטנוע גדול וכבד ימשיך להיות עולם האתמול.
    והזיהום לא נמנע, הוא עובר לתחנות הכוח, שהערים הולכות ומתקרבות אליהן, ובישראל הקטנה תחנות הכוח נמצאות בתוך הערים.
    הזיהום עובר תהליך ייצור הסוללה, לחומרים הלא מתמחזרים ממנה היא עשויה, חומרים שמהווים פסולת רעילים בפני עצמה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל