fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
סטפן
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר

ימאהה: דגמי טרייסר חדשים ל-2021

ימאהה: דגמי טרייסר חדשים ל-2021

אסף לביא

צילום: יצרן

הטרייסר 9 החדש בשתי גרסאותיו עובר שינויים מהותיים עם שלדה ומנוע חדשים, עיצוב מעודכן ותוספת של מערכות אלקטרוניות. לצידו מוצג הטרייסר 7 GT החדש, שנבנה על בסיסי הטרייסר 700 החדש שהוצג בשנה שעברה ומשודרג בארגזי צד, משקף גבוה ומושב 'קומפורט'.

הטרייסר 9 מבוסס על ה-MT-09 החדש, ולכן שונה מטרייסר היוצא כמעט בכל חלק, מנוע הטריפל החדש בנפח 890 סמ"ק עומד בתקן אירו5 ומוזן דלק ע"י מצערת חשמלית. הודות לנפח הגדול יותר גם נהנה מעליה של 7% במומנט, עם נתון מירבי העומד כעת על 9.5 קג"מ ומתקבל 1,500 סל"ד מוקדם יותר, ב-7,000 סל"ד וגם עליה צנועה של 4 כ"ס, כשההספק המירבי עומד על 117 כ"ס – 4 כ"ס יותר, התוצאה היא מנוע גמיש וליניארי יותר. השינויים הרבים במנוע החדש איפשרו לימאהה להוריד את משקלו ב-1,700 גרם בהשוואה למנוע היוצא. גם התמסורת עברה שיפור קל עם הילוכים 1 ו-2 גבוהים יותר, מזלגות חדשים ומנגנון אסיסט וסליפר קלאץ' חדש. המנוע מותקן על תושבות מנוע שפותחו להתאים לאופיו של הטרייסר.

השלדה החדשה מגיעה גם היא מ-MT-09 החדש, קלה וקומפקטית יותר מקודמתה. המנוע ממוקם מחדש בשלדה בזווית ישרה יותר, מה שמשפר את התנהגות האופנוע ויציבותו, לזה תורמים גם מתלים חדשים, כשמאחור מותקנת זרוע ארוכה יותר ב-60 מ"מ ומנגנון לינקים חדש, בזכות מיקום מחדש של ציר הזרוע בסיס הגלגלים נשאר כפי שהיה – 1,500 מ"מ – ומקדימה מותקן מזלג הפוך חדש בקוטר 41 מ"מ מתכוונן באופן מלא עם רגליים קצרות יותר ב-30 מ"מ, כדי להתאים לשלדה החדשה.

הטרייסר מקבל גם חיישן מדידת האינרציה (IMU) שש-צירי – שפותח במקור לסופרבייק של החברה, ה-YZF-R1 – שמזין מידע במערכות בקרת האחיזה, בקרת ההחלקה (SCS), האנטי-ווילי ובקרת בלימת המנוע – כשלכולן ישנם שלושה מצבי פעולה. בנוסף לכך, מוצעים 4 מצבי רכיבה, מצב אחד יותר מבדגם הקודם המיועד לרכיבה במצבי אחיזה נמוכה. הדגם החדש מקבל גם בקרת שיוט כסטנדרט שלפני כן הייתה בלעדית לגרסת ה-GT. בקרת השיוט ניתנת להפעלה החל מ-50 קמ"ש.

עיצובו של הטרייסר עודכן להתאים לזה של הטרייסר 700 שהוצג בשנה שעברה, כשימאהה מתכננת את הזנב בצורה כזאת שתאפשר הרכבת ארגזים בצורה אופטימלית. תאורת החזית עודכנה גם היא עם שני פנסי חזית "נסתרים" ותאורת יום (DRL) מתחת למשקף, שגם הוא גדול יותר וכעת ניתן לכיוון. מול הרוכב שני מסכי TFT חדשים בגדול 3.5″ כל אחד, כשהשמאלי מציג מידע נסיעה כמו מהירות, סל"ד וכו' והימני מידע מפורט כמו טווח הנסיעה, טמפרטורה ועוד.

המושב נמוך ב-15 מ"מ, הכידון מותקן קדימה יותר ב-9 מ"מ וגבוה יותר ב-4 מ"מ, מה שיוצר תנוחת רכיבה זקופה יותר ומאפשר להגיע יותר בקלות עם הרגליים לקרקע.

טווח הרכיבה של הטרייסר גדל ל-350 ק"מ הודות לשיפור תצרוכת הדלק, כשמיכל הדלק נשאר בנפח של 18 ליטר.

גרסת ה-GT מקבלת – בנוסף לכל המפורט מעלה – גם תיקי צד קשיחים עם מקום לקסדה מלאה, קוויקשפיטר דו-כיווני, תאורה עוקבת פניה, מחממי ידיות ובולמי KYB סמי-אקטייבים.

הטרייסר 700 יהפוך בשנה הבאה לטרייסר 7 ובכך יסתכמו כל השינויים בדגם. גרסת ה-GT, שכיום מבוססת על הדור הראשון של הטרייסר 700, תתבסס ב-2021 על הטרייסר 700 מהדור השני (זה שבשנה הבאה ישמיט את הדבאל-או וישאר רק סבן), הטרייסר 7 GT מצויד בזוג ארגזי צד בנפח 20 ליטר כל אחד, משקף גבוה ב-92 מ"מ ורחב יותר ב-70 מ"מ משל הטרייסר הרגיל ומושב 'קומפורט' שהוא, כפי שהשם מרמז – נוח יותר, וגם מעוצב יותר.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל