fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ימאהה עובדת על טימקס תלת-גלגלי

ימאהה עובדת על טימקס תלת-גלגלי

כתב: דניאל וקנין | צילום: יצרן, יח"צ, צילום מסך מתוך יוטיוב.

נדמה שימאהה מתכננת להתרחב בתחום ולהקדיש לפחות חלק מעתידה לסגמנט התלת-גלגלי, כך עולה ממסמכי פטנט שהוגשו למה שנראה כמו קטנוע תלת גלגלי המבוסס על הטימקס 560.

מסמכי פטנט שהשיגה היצרנית היפנית מראים את מנוע ומכלולי קטנוע-העל של החברה, הטימקס, עם מנגנון הטייה קדמי עם שני גלגלים. התחום לא חדש לימאהה שכן היא מייצרת מספר כלים תלת-גלגליים כמו הטריסיטי 125, 155, הניקן 900 ועכשיו גם הטיריסטי 300, אליהם מצטרפים דגמי קונספט שימאהה הציגה בשנים האחרונות.

מהשרטוט עולה שהחברה מנסה ללכת לכיוון אחר בתוך סגמנט התלת-גלגלי ולהשתמש במנגנון שונה מזה שמותקן בכליה, עד כה עבדה ימאהה במתווה של שני נדנדים גדולים להם מחוברים 2 זוגות של בולמים עם גלגל בקצה כל זוג, מנגנון שהיה נראה מעט מגושם ובהחלט שוקל לא מעט. לפי הדלפות נראה שימאהה הולכת לקונספט שהוגש כפטנט על ידי חברת ברודלי (Brudeli) מנורווגיה – שנקנתה ע"י ימאהה; המודל הנורווגי יוצר צורת "וי" של המתלים בין המשולש לגלגלים, ובעל מתלה אמצעי נוסף הנשאר ישר בפניות. מערכת מתלים זו, מלבד שנראית טוב וגם מזכירה קצת מתלים של מכונית, ומעבר להגברת אפקטביות במתלה בפניה מורידה את מרכז הכובד משמעותית.

הכלי יחודי של ברודלי על בסיס KTM

את מערכת המתלים של ברודלי כבר ראינו כטיזר במכונית הקונספט העתידנית של ימאהה, ה-MW-Vision, שהוצגה בתערוכת טוקיו בשנה שעברה. ב-MW-Vision ישנם אלמנטים כמו פניה בהטיה וכידון שלקוחים מאופנוע, לצד הכלאה עם אלמנטים ממכונית – מושב, גג והילוך אחורי. הכלי החשמלי המגניב הזה מזכיר מעט את הטוויזי של רנו ואנחנו עדים ליצרניות שמסתכלות לעבר עתיד עירוני פקוק ומנסות למצוא פתרונות יצירתיים. אנחנו במוטו לא יכולים לחכות להניח את ידינו על כלי תלת-גלגלי הכלאתי ועירוני שכזה, כמה שיותר מוזר ויוצא דופן – ככה יותר טוב.

בחזרה למסמכי הפטנט של הקטנוע התלת-גלגלי העתידי, המנוע בשרטוט הוא לא אחר מאשר הטווין מקבילי בנפח 562 סמ"ק בן 47 כ"ס,שמגיע מהטימקס 560 ומותקן בתוך שלדת אלומיניום דומה למקור. אחד המאפיינים המרכזיים של הטימקס – מתלים כמו של אופנוע – נמצא גם כאן עם זרוע אחורית זהה לזאת של הטימקס; זה לא נגמר כאן – בשרטוט ניתן לראות מנוע חשמלי בחלקו הקדמי של המתלה, מנוע שככל הנראה ישמש כמייצב להטייה קלה ובטוחה יותר. בנוסף, בלם דיסק נוסף שמותקן במאונך לגלגלים ינעל את מערכת המתלים בעצירה מלאה בכל זווית מבלי שייפול – כמו שניתן לראות בדגם הקונספט MW-Vision בסרטון

בתוכנית שפרסמה ימאהה בשנה שעברה נראים מספר כלים תלת גלגליים, כולל את שלל הדגמים המוצעים כיום, קורקינט תלת גלגלי חשמלי, ה-MW-Vision ועוד צללית אחת של מה שנראה כמו אופנוע. אנחנו מהמרים שמדובר בטימקס התלת-גלגלי, נושא כתבה זו.

תמיד כיף לראות יצרניות מגדילות ראש ומשלבות טכנולוגיות חדשות עם חשיבה מחוץ לקופסה, אנחנו מחכים לראות מה צופן העתיד הלא כל כך רחוק.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל