fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
MV קוביה

ימאהה R7 החדש: ספורטיבי על בסיס ה-MT-07

ימאהה R7 החדש: ספורטיבי על בסיס ה-MT-07

אסף לביא

צילום: יצרן

משפחת דגמי ה-R הספורטיביים של ימאהה מקבלת אח חדש לחיקה, ה-R7, שמקבל את המנוע מה-MT-07 ואת השם מה-YZF-R7 האייקוני שקדם ל-YZF-R1. את מנוע הטווין המקבילי בנפח 689 סמ"ק שמייצר 73 כ"ס מגבים מתלים מתכווננים, תנוחת רכיבה ספורטיבית, משקל רטוב של 188 ק"ג ועיצוב בהשראת דגמי המסלול.

מנוע ה-CP2 המצליח של ימאהה התחיל את דרכו ב-MT-07 בשנת 2014, משם נדד לאחיו המאובזר, הטרייסר 700 ולדגם הרטרו-מודרני XSR700, ב-2019 המנוע הזה הותקן גם בטנרה 700 שזכה להצלחה רבה, מכאן כבר היה ברור שהשלב הבא יהיה ספורטיבי שפוי שיאכלס את מנוע הקרוספליין.

מהמפרט הרשמי של ה-R7 עולה שכמו בדגם הנייקד, גם כאן מנוע הטווין המקבילי, עם סדר הצתה של 270°, בנפח 689 סמ"ק מייצר 73 כ"ס ב-8,750 סל"ד ומומנט של 6.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד, למרות התקנת ECU, לועות יניקה ואגזוז חדשים ושינוי יחס ההעברה הסופי ליצירת אופי ספורטיבי יותר. ימאהה מציידת את ה-R7 בקלאץ' חדש עם מנגנון אסיסט וסליפר, שמסייע במניעת נעילת גלגל אחורי תחת הורדת הילוכים אגרסיבית ומפחית את העומס על מנוף המצמד בכ-33% לעומת קלאץ' רגיל, קוויקשיפטר להעלאה בלבד מוצע כאופציה בתשלום.

השלדה כמעט זהה לחלוטין לזו של ה-MT-07, זווית ההיגוי חדה יותר עם 23.4° במקום 24.5º, בסיס הגלגלים באורך 1,395 מ"מ, המושב בגובה 835 מ"מ, מרווח הגחון עומד על 135 מ"מ, מיכל הדלק בנפח 13 ליטר, המשקל הרטוב עומד על 188 ק"ג, אורכו של ה-R7 עומד על 2,070 מ"מ, רוחבו 705 מ"מ וגובהו 1,160 מ"מ וחלוקת המשקל מציבה 51% מהמשקל על הגלגל הקדמי ו-49% על האחורי. מקדימה מותקן דרך שני משולשי היגוי מאלומיניום מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ מתוצרת KYB, עם מהלך של 130 מ"מ ויכולת כיוונון מלא, מאחור מותקן בולם אנכי עם מנגנון לינקים, בעל מהלך של 130 מ"מ וכיוון שיכוך כיווץ, שיכוך החזרה ועומס קפיץ.

הצביעה הכחולה דו-גונית עם פיירינג תחתון מאלומיניום

מתחת למשולש ההיגוי העליון מותקנים צמד קליפ-אונים נמוכים, שיחד עם ריר-סט גבוה ואחורי יותר ומושב יותר גבוה מכתיב תנוחת רכיבה ספורטיבית יותר. המושב צר יותר באזור הירכיים ומאפשר לחבוק את המיכל יותר בקלות, ובחלקו האחורי יוצר הזנב משענת לתמיכה ומעליה מושב מורכב סמלי. על הבלימה מופקדים מקדימה זוג דיסקים בקוטר 300 מ"מ, קליפרים רדיאליים עם 4 בוכנות ומשאבת בלם רדיאלית של ברמבו ומאחור דיסק בקוטר 245 מ"מ עם קליפר כפול בוכנות. הצמיגים במידות 120/70-17 מקדימה ו-180/55-17 מאחור מותקנים על חישוקים יצוקים קלים בעלי 10 חישורים.

ה-R7 מקבל את שמו מהסופרבייק האייקוני (ולטעמי האופנוע היפה ביותר אי פעם) YZF-R7, ממנו יוצרו ב-1999 500 יחידות בלבד כהומולוגציה לאופנוע עליו התחרה נוריוקי האגה במרוץ הסוזוקה 8 שעות, ימאהה כמובן מבינה את הדקויות וההבדל בין אופנוע הסופרבייק שהוליד את ה-R1 לבין טווין שפוי שמיועד למתחילים ולכן שמו הרשמי של האופנוע החדש הוא R7 בלי הקידומת YZF. למרות המרחק בין ה-R7 לדגמי הסופרבייק והסופרספורט הקיצוניים של ימאהה, עיצובו קרוב מאוד וחולק הרבה מאפיינים עימם, הוא צר מאוד, המעטפת אווירודינמית, הזנב דומה מאוד לזה של ה-R1, מסכת החזית מחביאה את הפנס ה-LED הראשי בתוך 'כונס האוויר' ותאורת DRL מעטרת אותה מבחוץ. במטרה לשמור על תג מחיר נמוך ימאהה מציידת את ה-R7 במערכת ABS בלבד ולוח מחוונים LCD 'מיושן' שמציג לא מעט מידע בצורה קלה לקריאה וברורה.

מחירו של ה-R7 באנגליה נקבע על כ-8,000 ליש"ט, כ-2,000 ליש"ט פחות מהאפריליה RS660 שבינתיים מהווה חוד החנית של הקטגוריה בכל הנוגע להספק וטכנולוגיה, כשה-R7 מוצא לעצמו מקום טוב באמצע בין שאר המתחרים שאמנם זולים ממנו אבל גם פחות ספורטיביים, כשכל אלו יגיעו לארץ ויקבלו תג מחיר ישראלי אנחנו נוכל לקבל נקודת מבט מדויקת יותר. ה-R7 יגיע לשווקי אירופה החל מאוקטובר 2021 ויוצע בצבע כחול או שחור.

בסופו של דבר, למרות המראה הספורטיבי, ה-R7 מיועד להיות אופנוע יום יומי.
ולצד זה גם אופנוע טוב לימי מסלול וליגות דגם ייעודיות, כמו ה-R3 CUP.
הפנס הראשי מסתתר בצורה חכמה בתוך הלוע שבמרכז המסכה.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

 

תגובה אחת ל ימאהה R7 החדש: ספורטיבי על בסיס ה-MT-07

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל