fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC

מטרו מוטור מסכמת את שנת 2019

מטרו מוטור מסכמת את שנת 2019

אביעד רייס

צילום: אריק רוזנבלום

כל שנה, לקראת סוף שנה מקיימת מטרו מוטור את מסיבת העיתונאים המסורתית שלה וגם השנה, כמו בכל שנה, יש הרבה על מה לדבר. 

סיכום 2019: 

שנת 2019 התחילה בצורה חלשה יחסית עבור הענף הדו-גלגלי, כאשר הסיבות העיקריות הן חוסר בדגמים אצל חלק מהיבואנים והאופניים החשמליים והקורקינטים ש'גנבו' לא מעט לקוחות. בחצי השני של 2019 חלה התחזקות וצמצום נתוני המכירות אל אלו של שנת 2018, שניתן לשייך חלק גדול ממגמה זו לנתונים העגומים של תאונות עם קורקינטים ואופניים חשמליים שהחזירו את הרוכבים אל הקטנועים והאופנועים. 

במטרו חנכו בתחילת 2019 את סניף מטרו TLV ברחוב שוקן ובמסיבת העיתונאים מספרים לנו כי מדובר בקו אחיד שיאומץ גם בסוכנויות נוספות בעתיד. נתון מעניין מספר על כך שסניף TLV מספק כ-70% סגירה של עסקאות שמתחילות בו, כאשר בסניף מוצאים הלקוחות מענה היקפי לכל הצרכים הדו-גלגלים – ציוד רכיבה, אבזור וכו'. הגעתו של הטנרה 700, היא עוד נקודת ציון של מטרו בשנת 2019, שלמרות האיחור הקל באספקה נמכרו למעלה מ-100 יחידות ממנו. 

טנרה 700 - מעל ל-100 יחידות
טנרה 700 – מעל ל-100 יחידות

נתוני המכירות הכלליים של הענף הדו-גלגלי הישראלי מדברים על קצת מעל ל-17,500 כלי רכב דו-גלגליים שימכרו פה עד לסוף שנת 2019 (לא כולל כלים ברישוי אפור) 64% שייכים לקטנועים ו-36% לאופנועים (כל כלי שיש לו קלאץ' וגיר הילוכים) כאשר המותגים שתחת מטרו אחראים ליותר מחצי מהמכירות הכלליות – סאן יאנג ממשיך להיות מותג הקטנועים הנמכר ביותר עם מעל ל-4,500 כלים וקאוואסאקי הוא מותג האופנועים הנמכר ביותר עם 1,134 אופנועים – בין השאר עם משפחת ה-Z ובתוכה דגמי ה-650 וה-900 שמתעדכנים לקראת 2020. למרות ירידה כללית של השוק של כ-3%, מסכמים במטרו את שנת 2019 עם עלייה של 10%. 

קאוואסאקי - מותג האופנועים הנמכר ביותר ב-2019
קאוואסאקי – מותג האופנועים הנמכר ביותר ב-2019

בשנת 2019 המשיכו במטרו להשקיע גם לא מעט בספורט המוטורי עם דגש מיוחד על הדור הצעיר, ובמסיבת העיתונאים מספר לנו תומר קומורוב מנכ"ל מטרו על הרגולציה והבירוקרטיה הקשות בהן הם נתקלים, אך באותה נשימה אומר כי אין תוכניות לזנוח את ההשקעה בתחום זה. 

ואי אפשר לדבר על מטרו בלי להזכיר את הטימקס, עם דגם ה-560 החדש והמשודרג שבתוך כמה שעות ביום המכירות הראשון נרכשים משתי הגרסאות בהן הוא מגיע 148 כלים. זה קרה באירוע המכירות המיוחד של מטרו ביום שישי האחרון, ומדווחים לנו כבר על עוד 20 כלים שנמכרו ביום ראשון. הערכות זהירות מדברות על כך כי הטימקס ישבור את שיא המכירות שהושג בשנת 2017 ונשק ל-700 כלים, עם כ-800 כלים שאמורים להימכר בשנת 2020. 

טימקס 560 – מכר 148 יחידות בתוך מספר שעות

שנת 2020

פותחים עשור חדש ובמסיבת העיתונאים אנחנו שומעים כי מבחינת מטרו, זו תהיה שנת הקפיצה. זה נובע מכמה סיבות אך בעיקר מסיבה אחת – גודש התנועה הכבד והעומסים הבלתי נסבלים שחווים נהגים ומשתמשי דרך כמעט בכל רחבי הארץ. אם פעם הפקקים והעומסים היו הבעיה של אזור המרכז, אזורים נרחבים בצפון בהם יש דווקא יותר שימוש בכלי רכב פרטיים סובלים מעומסים לא פחות גדולים מבאזור המרכז. 

עם ההבנה שכלי רכב דו-גלגלים יעילים בדיוק למצבים האלו ומהווים את הפתרון הולכים במטרו קדימה, ויש להם כמה תוכניות מעניינות: החל מדגמי ה-Z650 והטרייסר 700 החדש שהוצג בתערוכת מילאנו שמציעים מחירים אטרקטיביים יחסית – הקאוואסאקי יעלה 47,985 ש"ח והימאהה 59,985 ש"ח. נתוני המכירות מראים כי אופנועים אלו מבוקשים בקרב לא מעט רוכבים שעושים את הדרך מהצד הצפוני או הדרומי של ישראל אל אזור המרכז ומחפשים כלי תחבורה יעיל, מתקדם ולא מאד יקר. 

Z650 משודרג ל-2020

ממשיך דרך הטריסיטי 300 החדש שבענינו עובדת מטרו מול משרד התחבורה לאשר רכיבה עם רישיון רכב בלי צורך ברישיון אופנוע – כמו במדינות אירופה וגם המקסים TL עליו רכבנו בהשקה העולמית בפורטוגל והמקסים 400I שיכולים להציע פתרון בין עירוני יעיל יחד עם יכולות עירוניות מצוינות, ועד קטנועי ה-GOGORO החשמליים שעליהם נרחיב בחלק הבא. 

מקסים TL

במטרו משקיעים סכומי ענק בתשתיות ופיתוח ולראייה המרכז הלוגיסטי החדש בלוד שמספק מערך תפעולי לאספקה של עשרות אלפי כלים, הכל כדי להתכונן לעלייה שצפויה בדרישה לכלי רכב דו-גלגלי בחמש השנים הקרובות. 

חשמלי 

"אנחנו מאמינים כי העתיד נמצא בחשמל" כך אומר לנו תומר קומורוב במסיבת העיתונאים ומכריז על חטיבת הכלים הדו-גלגלים החשמליים החדשה של מטרו, שתקרא ME. במסגרת פעילותה של החטיבה החדשה שתתחיל את פעילותה בחודש אפריל הקרוב, יוקם אולם תצוגה ייעודי ובלעדי לכלים חשמליים ובעתיד צפויים להגיע שני מותגים חשמליים נוספים – אופנועים וקטנועים. מטרו קיבלה את הזיכיון לייבוא של קטנועי GOGORO החשמליים, ולמעשה מדובר ביבואן ראשון בעולם שמקבל את הכלים האלו לצרכי שיווק פרטי ולא לטובת ציים שיתופיים. 

קטנועים חשמליים של GOGORO

חברת GOGORO הוקמה בשנת 2011 ובטיוואן החברה מחזיקה ב-18% משוק הקטנועים הכללי וב-95% משוק הכלים החשמליים. הטכנולוגיה החשמלית של הקטנועים כוללת שתי סוללות נשלפות שמיועדות להטענה בתחנת טעינה מיוחדת, כשיש גם אפשרות לטעינה ישירה עם שקע חשמלי. מטרו מתכננת להקים עמדות טעינה שכאלו בכל סניפי הרשת וגם ברשתות מוכרות אחרות, כמו לדוגמא AM-PM או סופר-פארם וכך לאפשר גישה לטעינה 24/7. 

עמדות טעינה זמינות 24 שעות

המנגנון פשוט – בכל תחנת טעינה יהיו שקעים לכמה סוללות נטענות, לקראת סוף הסוללה יוכל כל רוכב GOGORO להגיע לתחנת הטעינה, להוציא את הסוללות הריקות מהקטנוע אל תחנת הטעינה ולקחת שתי סוללות טעונות במלואן – כאשר הסוללות שנשארו נטענות בעבור המשתמש הבא. 

4 דגמים של קטנועי GOGORO יגיעו לישראל: 

דגם ה-+VIVA שיציע הספק של 4 כ"ס, טווח רכיבה עירוני של כ-85 ק"מ ומהירות מירבית של 45 קמ"ש

דגם ה-2PLUS שיציע הספק של 8.5 כ"ס, טווח רכיבה עירוני של 170 ק"מ ומהירות מירבית של 90 קמ"ש 

דגם ה-S2 ABS שיציע הספק של 10 כ"ס, טווח רכיבה עירוני של 170 ק"מ ומהירות מירבית של 90 קמ"ש 

ודגם UTILITY שיהיה מיועד לשליחויות ויציע הספק של 8.5 כ"ס, טווח רכיבה עירוני של 170 ק"מ ומהירות מירבית של 90 קמ"ש. דגם היוטיליטי כבר נמצא בשירות חברת DHL ויכול לשאת משקל של עד 45 ק"מ. 

מחירים לקטנועים החשמליים של GOGORO יפורסמו בהמשך. 

בנוסף לכך שבמטרו מנסים לשנות את הסטטוס לגבי הטריסטי 300 ולאפשר לכל נהג בעל רישיון רכב רגיל לרכב עליו, מדווחים לנו כי מתקיימים מגעים לשנות את הסטטוס של דגמים המוגבלים למהירות של 45 קמ"ש דוגמת ה-+VIVA שיהיו זמינים לרכיבה לנהגי רכב שידרשו לעבור מבחן שליטה בלבד, ללא צורך בהוצאת רישיון ייעודי לכלי דו-גלגלי. 

מותג חשמלי נוסף שהוצג במסיבת העיתונאים לא חדש אמנם בישראל, אך יוצא לדרך חדשה תחת מטרו. ליין אופנועי זירו כולל לא מעט דגמים מעניינים אך בראש ובראשונה קיבלנו הצצה אל דגם ה-SR/F החדש – נייקד חשמלי שהגיע לישראל ויחל את השיווק בחודש ינואר הקרוב. האופנוע מציע מנוע חשמלי עם הספק של 110 כ"ס, מומנט של מעל ל-19 קג"מ, טווח רכיבה עירוני של כ-259 ק"מ וטווח רכיבה משולב של כ-159 ק"מ. זמן הטעינה עומד על כ-4 שעות לקבלת 95% סוללה, וקצת מעל שעה בשימוש במטען מהיר. 

זירו SR/F

ה-SR/F כולל בקרת אחיזה של בוש ויהיה זמין בשתי גרסאות: גרסה רגילה שמחירה נקבע על 94,985 ש"ח וגרסת פרימיום שמחירה נקבע על 99,985 ש"ח. על מנת לרכב על הנייקד החשמלי תצטרכו להחזיק ברישיון בדרגת A. 

לא פורסמו עדיין מחירים לשאר דגמי האופנועים של זירו, אך נמסר לנו כי מדובר במחירים הזולים בכ-10,000-20,000 ש"ח מהמחירים הקודמים והצפי הוא למכירה של 100-200 כלים חשמליים. 

שנת 2019 הייתה שנה לא פשוטה מבחינת תאונות לרוכבי הדו-גלגלי הישראלים ובמטרו לא מתכוונים להעלים עין. הדרכות רכיבה בחינם ללקוחות צפויות להתקיים בשנת 2020, כמו גם תחילת השיווק של מעיל מתנפח חדש מבית דיינז. 

שנת 2020 בפתח – הרבה נושאים מעניינים על הפרק. מאחלים לכולם עשור מוצלח!

2 תגובות ל מטרו מוטור מסכמת את שנת 2019

  1. תיקון קל….כל כלי שיש לו קלאץ' וגיר הילוכים… אמור להיות כל כלי שיש לו קלאץ' ו/או גיר הילוכים, ע"ע DCT למשל. 🙂
    אריק, אחל'ה תמונת ראשית. אתה כשרוני. 🙂

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל