fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מילאנו: בימוטה מציגה את ה־Tera – אדוונצ'ר-ספורט מוגדש-על

מילאנו: בימוטה מציגה את ה־Tera – אדוונצ'ר-ספורט מוגדש-על

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

שיתוף הפעולה בין קוואסאקי לבימוטה ממשיך להניב פירות ומותג-העל האיטלקי חושף בתערוכת EICMA 2023 במילאנו את ה־Tera, דגם אדוונצ'ר-ספורט חדש ורדיקלי על בסיס ה־Tesi H2, עם מנוע סופרצ'ארג'ר בעל 200 כ"ס, שפע קרבון פייבר וחבילה אלקטרונית מלאה.

מאז שקוואסאקי רכשה כמעט מחצית מהבעלות על מותג בימוטה בשנת 2019 אנחנו רואים דגם חדש בכל שנה. ראשון היה ה־Tesi H2 שהוצג ב־2020 ומבוסס על הנינג'ה H2 של קוואסאקי, אחריו ה־KB4 וה־KB4 RC שהוצגו ב־2021 על בסיס מנוע הנינג'ה 1000SX ובשנה שעברה לצד המוטוקרוס BX450 הלא-כל-כך-מרשים הוצג האב-טיפוס של שלדת ה־Tera, שפתוחה על בסיס זו של הטזי. משמעות השם Tera היא מאיטלקית Tesi con Regolazione dell’Altezza – כלומר, טזי עם כיוונון גובה, שכן פלטפורמת הטרה ניתנת לכיוונון גובה בטווח של 30 מ"מ.

השנה בימוטה מציגה בתערוכה את התוצר הסופי של פרויקט ה־Tera, אופנוע ייצור סדרתי רדיקלי ואקזוטי, כפי שיודעים לעשות בחברה, אופנוע אדוונצ'ר-ספורט עם עיצוב ובנייה יוצאי דופן שבמרכזו מנוע הקוואסאקי H2, מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 998 סמ"ק שמשודך למגדש-על ומייצר כאן הספק של 200 כ"ס ב־11,000 סל"ד, מומנט של 14 קג"מ ב־8,500 סל"ד ותאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש ב־3.5 שניות (ל־200 קמ"ש ב־8.2 שניות), כשבחזיתו של ה־Tera בולט מתלי הטזי האייקוני עם ההיגוי הטבורי, שהותאם מחדש למידות וייעוד האופנוע. המנוע למעשה משמש גורם מרכזי באין-שלדה של הטרה, כשהמתלה הקדמי, שלדת הזנב והזרוע האחורית כולם מחוברים למנוע בעזרת חלקי אלומיניום מכורסמים.

את יתרונות מתלה הטזי לא צריך כבר למנות, המתלה הלא-קונבנציונלי שהומצא ע"י פייר-לואיג'י מרקוני ורוברטו אוגוליני לפני כ־40 שנה משפר את התנהגות האופנוע בהמצאות הפרדת פעולות שיכוך הזעזועים, הבלימה וההיגוי, מונע צלילה של הפרונט תחת הבלימה ויוצר היגוי סופר-זריז. הבולם הסטנדרטי איתו מגיע הטרה הוא אוהלינס TTX 36 – אחד מקדימה וושניים מאחור – שניתן לכיוונון מלא, אך כאופציה בתוספת תשלום מציעים בבימוטה גם בולמי מרזוקי אלקטרוניים חצי-אקטיביים, כשמהלך הגלגלים גדל ב־30 מ"מ – וגם מרווח הגחון וגובה המושב. מערכת הבלימה עם זוג דיסקים בקוטר 330 מ"מ וקליפר ברמבו Stylema רדיאלי בעל 4 בכונות מקדימה ודיסק בקוטר 220 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מאחור.

כמו בטזי H2, החבילה האלקטרונית מגיעה במלואה מקוואסאקי וכוללת חיישני זווית הטייה, בקרת אחיזה עם 3 מצבי התערבות, בקרת זינוק, מערכת קורנרינג ABS, קווקישיפטר דו-כיווני, בקרת שיוט, תאורת LED מלאה וצג TFT. בימוטה עוד לא שחררה את נתון המשקל הרשמי, אך זה צפוי להיות נמוך ביחס לקטגוריה. בסיס הגלגלים באורך 1,445 מ"מ, מיכל הדלק בנפח 22 ליטר, המושב בגובה 820 מ"מ ומרווח הגחון עומד על 174 מ"מ. המעטפת של האופנוע חדשה לחלוטין ועשויה מאלומיניום וקרבון פייבר – עם גרפיקת טריקולור או "חול" בגוון בֵּז'. כראוי ליצרנית שמחזיקה כעת בליין גם דגם תיור, בימוטה מציעה מגוון אביזרים מקוריים, הכולל בין היתר דוד פליטה של אקרפוביץ' כסטנדרט, ג'ק אמצע, סט ארגזים קשיחים, מגן רוח גבוה, ידיות מחוממות, מושבים משודרגים, תיק מיכל ועוד.

 

 

 

 

תגובה אחת ל מילאנו: בימוטה מציגה את ה־Tera – אדוונצ'ר-ספורט מוגדש-על

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל