מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מילאנו: סאן יאנג מציגה 7 קטנועים חדשים ל־2024
כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן, EICMA
יצרנית הקטנועים הטאיוואנית מציגה בתערוכת EICMA 2023 במילאנו ליין דגמים חדש ל־2024, הכולל צמד קטנועי קרוסאובר, קטנוע רטרו, גרסאות מעודכנות ל־CRUiSYM, ה־MAXSYM וה־DRGBT וקונספט חשמלי היברידי.
ה־ADXTG 400 הוא קטנוע הדגל החדש של סאן יאנג בקטגוריה הטרנדית של קטנועי הקרוסאובר, ומבין המתקדמים ביותר בקטגוריית הנפח שלו, עם מנוע סינגל מקורר נוזל, עם גל-זיזים עליון יחיד ו־4 שסתומים, בנפח 399 סמ"ק, המייצר הספק של 35 כ"ס ב־7,000 סל"ד ומומנט של 3.9 קג"מ ב־5,500 סל"ד. המנוע הקומפקטי מותקן בתוך השלדה ומעביר את הכוח לגלגל האחורי דרך וריאטור, בעזרת שרשרת הינע, כשהמתלים מגיעים מעולם האופנועים – והקטנועים עתירי-הביצועים – עם זרוע אלומיניום דו-צידית מאחור ומזלג הפוך שעובר דרך שני משולשים מקדימה.
הגלגלים הייצוקים בקוטר 15 אינץ' מקדימה ו־14 אינץ' מאחור נושאים צמיגי MAXXIS M6017S דו-שימושיים במידות 120/70-15 ו־150/70-14. מערכת הבלימה עם זוג דיסקים פרפריים בקוטר 275 מ"מ וקליפרים רדיאליים מקדימה, דיסק בקוטר 220 מ"מ מאחור ומערכת ABS של בוש בעלת אפשרות ניתוק מאחור. בנוסף, יש ל־ADXTG 400 מערכת בקרת אחיזה, התנעה ללא מפתח, צג TFT, תאורת LED מלאה, משקף מתכוונן, מגן גחון, מערכת איתות בבלימת חירום, מיכל דלק בנפח 13.5 ליטר, מושב בגובה 790 מ"מ ובסיס גלגלים באורך 1,535 מ"מ.
ה־MAXSYM GT מחליף את ה־MAXSYM 400, עם יחידת תאורת LED ראשית חדשה, לוח מחוונים חדש עם צג LCD בגדול 6 אינץ', סבל אחורי חדש, מושב מונמך בגובה 788 מ"מ, ודיסק קדמי חדש בקוטר 288 מ"מ עם קליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות. כמו ה־MAXSYM GT, גם צמד קטנועי המנהלים מסדרת ה־CRUiSYM, בנפח 125 ו־300 סמ"ק, מקבלים עדכון קל במראה בזכות תאורת LED חדשה לחלוטין, כשה־300 מקבל גם מערכת התנעה ללא מפתח כסטנדרט.
ה־ADX 300 הוא למעשה גרסת הקרוסאובר של הג'וירייד 300 שהוצג בשנה שעברה ועימו הוא חולק את רוב המכלולים, כשהוא מצוייד במעטפת חדשה בעלת עיצוב מתאים, שלדה מחוזקת, תנוחת רכיבה מעודכנת, מתלים ארוכי מהלך, צג TFT ענק בגודל 7 אינץ', בקרת אחיזה, התנעה ללא מפתח ומיכל דלק בנפח 16 ליטר – כמו של דגם ה־ADX 125.
ה־Fugue 125 החדש (פיוג, פוּגָה בעברית) הוא קטנוע מודרני בעל רטרו-קלאסי עם תאורת LED מלאה, צג LCD, שקע טעינה USB ותא אחסון בנפח 27 ליטר מתחת למושב. אליו מצטרף ה־CLBCU בעל העיצוב הרטרו-מודרני, שמו מגיע מציפור יונק הדבש הנקראת באיטלקית Colibrì וממנה גם מגיע ההשראה לעיצוב והצביעה. בסאן יאנג מספרים שהוא מצויד במיכל דלק בנפח 6.5 ליטר ותצרוכת דלק של מעל ל־60 ק"מ לליטר.
הדרגון, או DRGBT כפי שסאן יאנג מכנה את הקטנוע הספורטיבי הקטן, מקבל ל־2024 מתיחת פנים המחדדת עוד יותר את עיצובו הזוויתי והקיצוני, כשהשפעות הדרקון המיתולוגי נוכחות יותר ביחידת התאורת הראשית החדשה.
לסיום, סאן יאנג מציגה את הקונספט שלה לעידן ההינע החשמלי, ה־PE3, העושה שימוש ביחידת הנעה חשמלית מלאה שמקבלת את הכוח בעזרת טעינה בשקע חשמל או בהפעלת מנוע בעירה פנימית חסכוני המסוגל לתרגם כל ליטר של בנזין לכ־125 ק"מ של רכיבה. העיצוב עתידני ונראה והטכנולוגיה, כשתגיע לייצור סדרתי, יכולה לסייע לרוכבים רבים לעבור להנעה חשמלית בידיעה שהם מסוגלים לטעון או לתדלק את הקטנוע – ובכל מקרה להוריד את הוצאות התפעול.
יאאאלה תתמכרו את הקטנועים במחירים של מרצדס 🤪 ניראה הפעם כמה פריירים יקנו 😜🤪😜
חופשי… (אחד שיודע)
הקטנוע המנצח עד היום הוא JOYRIDE עם רצפה שטוחה. הרטרו לא נכנס בכלל לנישה של ג'וירייד ובלעדיו אין לסאן יאנג מה לחפש.
שלום למערכת מוטו האם ידוע אם ה250 Z ימשיך להגיע..?
מדינת החלם ממשיכה לתקוע לנו מקל בגלגלים.. הייתי שמח לעבור ל300-400 אך היום מתחיל ביטוח מעל 250 בסביבות 5000 לשנה אם לא יותר..
בול.
פשוט מביש ואין בושה. היום זה הם ומחר אחרים.
SYM ADXTG 400 – קופי פייסט של ה ADV של הונדה.
טמבלים.
כל החברות ראו איך הADV הגדול מכר בכמויות ומנסות להעתיק את הקונספט.
לגמרי
מתי הם אמורים להגיע לארץ?
הי,הייתי השבוע במטרו לברר הם מדברים על אמצע מרץ 24,בהצלחה