fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר

מילאנו: סדרת 500 חדשה להונדה ב־2024

מילאנו: סדרת 500 חדשה להונדה ב־2024

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

הונדה ממתגת מחדש שניים מדגמי סדרת ה־500 ומציגה עיצוב חדש לחלוטין, שינויים מכניים קלים ועדכון טכנולוגי; אחרי כעשור ה־CB500X הופך ל־NX500, ה־CB500F הופך ל־CB500 Hornet וה־CBR500R מקבל עיצוב חדש בהשראת דגמי ה־RR.

סדרת ה־500 של הונדה החלה את דרכה בשנת 2013, עם ה־CB500F, ה־CB500X וה־CBR500R, אליהם הצטרפו מאוחר יותר גם ה־CMX500 Rebel וה־CL500. כעת לאחר יותר מעשור של הצלחה בקטגוריית הרישוי האמצעית ברחבי העולם – כשה־CB500X הוא אחד מהאופנועים הנמכרים ביותר בישראל בעשור האחרון – הם עוברים עדכון מקיף הכולל לא רק מתיחת פנים ושדרוג טכנולוגי, אלא גם מיתוג מחדש של שניים מדגמי הסדרה.

מנוע הטווין המקבילי בנפח 471 סמ"ק של שלושת הדגמים נותר עם אותם נתוני הספק ומומנט – 47 כ"ס ב־8,600 סל"ד ו־4.4 קג"מ ב־6,500 סל"ד – אך לדברי הונדה, בעזרת כיוונון חדש למערכת ניהול המנוע התאוצה ותגובות המנוע שופרו. שלדת היהלום מצינורות פלדה, מזלג ה־SFF-BP של Showa והבולם האחורי ומערכת הבלימה של ניסין עם זוג דיסקים בקוטר 296 מ"מ מקדימה נותרו כפי שהיו בכל אחד מהדגמים, כשהם מקבלים לראשונה תוספת של בקרת אחיזה ולוח מחוונים חדש עם צג TFT בגודל 5 אינץ', בעל חיבור בלוטוס ואפליקציה ייעודית.

ה־CB500F יקרא מעתה CB500 Hornet, בכדי ליצור קשר ברור יותר בינו לבין ה־CB750 Hornet שזוכה להצלחה מכובדת, וממנו ה־CB500 הורנט החדש גם שואב השראה בעיצובו, עם קווים חדים שמזכירים מאוד את אחיו הגדול, כשמסכת החזית המכסה את יחידת התאורה החדשה – בעלת פיזור אור רחב יותר – בעלת שתי תעלות אוויר שימושיות המסייעות בפיזור טוב יותר של הרוח במטרה ליצור היגוי זריז וקל מהדגם היוצא. בסיס הגלגלים באורך 1,410 מ"מ, המושב בגובה 785 מ"מ, מרווח הגחון 145 מ"מ, המשקל הרטוב 188 ק"ג, מיכל הדלק בנפח 17 ליטר והצמיגים במידות 120/70-17 מקדימה ו־160/60-17 מאחור.

ה־CB500X מחייה שם מהעבר של הונדה ויקרא מעתה NX500, שם שמקורו בהונדה NX650 דומינייטור מסוף שנות ה־80 ומשמעותו 'New X-over' או "הקרוס-אובר החדש". העיצוב של ה־NX500 שונה למדי מזה של ה־CB500X היוצא, עם יחידת תאורה ראשית חדשה (זהה לזו של ההורנט 500) שבתוך מסכת החזית החדשה מזכירה את עיצובו של הטרנסאלפ 750. הנוסף, גלגלים חדשים ושינויים נוספים מורידים את משקלו הרטוב של ה־NX500 ל־196 ק"ג – 3 ק"ג פחות מה־CB500X – ומערכת המתלים עברה עדכון קל כדי להתאים למשקל החדש. בסיס הגלגלים באורך 1,445 מ"מ, המושב בגובה 830 מ"מ, מרווח הגחון 180 מ"מ, מיכל הדלק בנפח 17.5 ליטר והצמיגים במידות 110/80-19 מקדימה ו־160/60-17 מאחור.

לעומת אחיו, ה־CBR500R שומר על שמו המקורי גם לשנת 2024, וזוכה למתיחת פנים עיצובית בהשראת ה־CBR1000RR-R פיירבלייד, עם יחידת תאורת ראשית חדשה וגרפיקה תואמות. בסיס הגלגלים באורך 1,410 מ"מ, המושב בגובה 785 מ"מ, מרווח הגחון 130 מ"מ, המשקל הרטוב 191 ק"ג, מיכל הדלק בנפח 17 ליטר והצמיגים במידות 120/70-17 מקדימה ו־160/60-17 מאחור.

ה־CB500 Hornet, ה־NX500 וה־CBR500R החדשים יגיעו לסוכנויות ברחבי העולם בתחילת 2024. ההורנט 500 וה־NX500 יהיו זמינים בצבעים שחור מטאלי, אדום מבריק או לבן פנינה. ה־CBR500R בצביעת טריקולור או בשחור מט.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל