fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

מילאנו: Kove הסינית מציגה מגוון דגמים חדשים

מילאנו: Kove הסינית מציגה מגוון דגמים חדשים

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן, EICMA

יצרנית האופנועים הסינית Kove חשפה בתערוכת EICMA 2023 במילאנו מגוון דגמים חדשים המצטרפים לליין הדגמים הצומח של המותג ששואף להגיע לקדמת הבמה דרך מסלולי המרוצים ומתגאה בתואר "Made in China".

מותג Kove אמנם הוקם לא מזמן, בשנת 2017, אך הספיק לצבור בשנותיו המעטות לא מעט הצלחות, גם בתוך השוק הסיני, ולהשתתף במרוצים עולמיים דוגמת ראלי דקאר ואליפות העולם בסופרבייק, בקטגוריית SSP300, זאת בשאיפה להתבלט מבין היצרניות הסיניות הוותיקות ולהשפיע על תפיסת העולם בנוגע לתוצרת הסינית.

ה־450 ראלי של Kove נוצר כהגשמת חלומו של Xue Zhang, מייסד החברה, שכבר בגיל צעיר חלם להתחרות במרוץ ראלי דקאר. האופנוע התחברה במרוץ הראלי האימתני בשנה שעברה, וכעת זמין לציבור הרחב בשלוש גרסאות שונות החולקות מנוע ושלדה ונבדלות בייעודן. גרסת ה־PRO, כפי שמרמז שמה, מיועדת למתחרים ומוכנה לתחרות, ללא רישוי כביש כלל, בעוד גרסת ה־HIGH בעלת רישוי כביש ואבזור דומה ברובו, וגרסת ה־LOW בעלת מהלך מתלים מופחת, מכלולים שונים ומיכל דלק קטן יותר שמיועדת לרוכבים ללא שאיפות תחרותיות.

שלדת העריסה הכפולה מאלומיניום אוחזת במזלג הפוך בעל כיוונון מלא ובולם אחורי זהה, שניהם מתוצרת Yu An הסינית, ומאכלסת מנוע סינגל מקורר נוזל, עם 4 שסתומים וגל-זיזים עליון כפול, בנפח 449 סמ"ק המייצר הספק של 54 כ"ס ב־9,500 סל"ד ומומנט של 4.3 קג"מ ב־7,000 סל"ד. עם שלושה מיכלי דלק בנפח כולל של 30 ליטר (14 ליטר בגרסת ה־LOW) ה־450 ראלי בעל טווח רכיבה של כ־700 ק"מ. גרסת ה־PRO מוכנה למרוצים ומצויידת בכל מה שרוכב ראלי צריך למרוץ, משקלה 145 ק"ג רטוב, המושב בגובה 960 מ"מ ומרווח הגחון 310 מ"מ. דגם ה־LOW נמוך בכ־50 מ"מ ובעל צג TFT. מערכת הבלימה בעלת דיסק בקוטר 288 מ"מ מקדימה ו־240 מ"מ מאחור, הצמיגים במידות 90/90-21 ו־140/80-18, בהתאמה ולדגם הכביש ישנה מערכת ABS.

לצד דגמי ה־450 ראלי הסדרתיים, Kove חשפה את הדור החדש של אופנוע מרוצי המפעל שלה, שיתחרה בראלי דקאר הקרוב, ה־450 ראלי EX, שזוכה לשלדה חדשה, מנוע כל-חדש וחזק יותר, עם 65 כ"ס ו-5 קג"מ, מהירות סופית גבוהה ב־10 קמ"ש העומדת על 180 קמ"ש, מתלים ומערכת בלימה משופרים, נפח גדול יותר של מיכלי הדלק העומד על 34 ליטר, משקל של 128 ק"ג לפני דלק ומתיחת פנים עיצובית.

את אותו מנוע חדש בנפח 450 סמ"ק Kove מתקינה גם בדגם המוטוקרוס המקצועי הראשון שלה, ה־MX450, שפרטיו עדיין לא פורסמו במלואם, עם שלדה במשקל 8.9 ק"ג, מתלים של Yu An עם מהלך של 305-315 מ"מ, מערכת בלימה דומה לזו של הראלי ושתי גרסאות, הרגילה וגרסת R מופתחת משקל.

על אותו הבסיס Kove חושפת גם את ה־MX250, עם מנוע סינגל ארבע-פעימות בנפח 249 סמ"ק המייצר הספק של 40 כ"ס ומומנט של 2.7 קג"מ, שמותקן גם הוא בשלדת עריסה כפולה עם מתלים מתכווננים באופן מלא, מערכת בלימה דומה ומתוך המפרט הטכני שפורסם שוקל 101 ק"ג לפני 7 ליטר דלק. ל־MX250 גם גרסת אנדורו, בעלת מנוע אחר, באותו הנפח, אך עם תיבת 6 הילוכים, שמייצר הספק של 30 כ"ס ל־2.2 קג"מ. ה־MX250 אנדורו מצויד במתלים שמכוונים לאנדורו, גלגל אחורי בקוטר 18 אינץ', מיכל דלק גדול יותר בנפח 8 ליטר, תאורת LED ואביזרי רישוי ומשקלו 120 ק"ג לפני דלק.

את משפחת דגמי המוטוקרוס החדשים של Kove חותם ה־E-MX, דגם מוטוקרוס חשמלי בגודל מלא. לדברי Kove ה־E-MX סוללת ה־6.5kWh אמורה להספיק למרוץ מוטוקרוס מלא באורך 45 דקות או לעד 6 שעות רכיבה פחות מאומצת, כשזמני הטעינה נעים בין כ־3 שעות ל־30 דקות, תלוי בסוג הטעינה. לצערנו היצרנית לא מפרסמת פרטים נוספים מעבר לנתון המשקל – העומד על 112 ק"ג.

אופנוע הדגל של Kove הוא ללא ספק האדוונצ'ר הגדול שלה, ה־800X, שבשנת 2024 ישווק ב־3 גרסאות שונות על אותו הבסיס. מנוע הטווין המקבילי בנפח 799 סמ"ק יראה לחלקכם מוכר, וזה כי הוא מבוסס על ה־LC8c הקודם-קודם של ק.ט.מ, הוא מייצר 96.5 כ"ס וכ־8.1 קג"מ, סביבו כל הטכנולוגיה אליה כבר התרגלנו – סליפר קלאץ', בקרת אחיזה, בלימת מנוע ו־ABS בעלות מספר מצבי התערבות, תאורת LED מלאה וצג TFT עם קישוריות בלוטוס.

ה־800X Adventure מיועד לשימוש מאוזן בין הכביש והשטח, והוא מצויד במתלים של Yu An עם מהלך של 210 מ"מ, גלגלי שפיצים טיובלס בקוטר 19 ו־17 אינץ' עם צמיגי כביש של CST, מיכל דלק בנפח 19 ליטר, מגוני גחון ומנוע, משכך היגוי, מערכת בלימה של Hangte עם צמד דיסקים בקוטר 310 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מקדימה. מרווח הגחון 245 מ"מ והמושב המתכוונן בגובה 835-845 מ"מ.

דגם ה־800X Adventure Pro מיועד לשימוש שטח כבד יותר, ונבדל במערכת מתלים של קאיאבה עם כיוונון מלא ומהלך של 240 מ"מ, מערכת בלימה של Taisko עם זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפר רדיאלי מקדימה, קוויקשיפטר וצמיגי פירלי Scorpion Rally STR. מרווח הגחון גדל ל־275 מ"מ וגובה המושב כעת נע בין 865 ל־875 מ"מ.

דגם ה־800X Rally החדש לוקח את יכולות השטח לקצה, עם מתלים בעלי מהלך של 270-250 מ"מ, מרווח גחון של 293 מ"מ, מושב בגובה 895 מ"מ, צמיגי 100% שטח על גלגלים עם פנימית, יחסי העברה קצרים יותר, דיסק יחיד בקוטר 310 מ"מ מקדימה ומשקל שיורד עד ל־169 ק"ג.

האופנוע האחרון ש־Kove הציגה בתערוכה היה דגם ספורטיבי חדש לשוק האירופאי, ה־450RR Pro, אופנוע ספורט עם מנוע ארבעה-צילינדרים בשורה בנפח 443 סמ"ק המייצר הספק של 70 כ"ס ב־13,000 סל"ד, מומנט של 3.9 קג"מ ב־10,500 סל"ד ומהירות סופית של 220 קמ"ש, עם 2 מפות מנוע, סליפר קלאץ', קוויקשיפטר, בקרת אחיזה ולאונץ' קונטרול כסטנדרט. השלדה והזרוע האחורית מאלומיניום והמתלים של קאיאבה מתכווננים באופן מלא.

יש ל־450RR Pro מערכת בלימה עם זוג דיסקים בקוטר 300 מ"מ וקליפר 4 בוכנות מקדימה, דיסק בקוטר 220 מ"מ מאחור ו־ABS עם כמה דרגות התערבות. תנוחת הרכיבה ספורטיבית למדי, מנופי המצמד והבלם מתכווננים, ומולם תמצאו צג TFT בגודל 5 אינץ' עם קישוריות בלוטוס. העיצוב חד וכולל כנפונים אווירודינמיים, מושב בגובה 780 מ"מ, בסיס גלגלים באורך 1,385 מ"מ, מרווח גחון של 140 מ"מ ומשקל רטוב של 165 ק"ג, כולל 14 ליטר של דלק. אורכו הכללי 2,015 מ"מ, רוחבו 740 מ"מ וגובהו 1,090 מ"מ.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

8 תגובות ל מילאנו: Kove הסינית מציגה מגוון דגמים חדשים

  1. Earth calling China, מה יהיה עם הקופי-פייסט שלכם?! לא יודעים להמציא משהו חדש? רק לעשות של אחרים זול יותר?
    אז מה היה לנו? אני רואה פה T7, דוקאטי, אפריליה ועוד.
    מביש. תתעוררו. רוצים אמנם זול יותר, אבל גם חדשני ויציאה מקופסה. אתם עמוק בקופסה, במקרה זה.

    • לא מסכים איתך בכלל !! אתה מחפש שימציאו את הגלגל מחדש ובכן כרגע זה בילתי אפשרי.מדובר בכלי לכאורה מדהים ,נראה טוב מאוד, עם מכלולים מצויינים ,מבחינת מפרט הוא עולה על הטנרה בהרבה עם מנוע חזק משמעותית ומשקל קל בהרבה .כולם מעתיקים מכולם ,גם בעולם הרכב ,זה המצב כיום ,עד שתהיה איזה פריצה טכנולוגית משמעותית ,שכרגע אינה נראית באופק .אגב לפני 40 שנה אף אחד לא התייחס ליפנים ,לסינים זה יקח מהר הרבה יותר ,לסגור את הפער .

      • עובדה, הונדה ממצאים כל הזמן, עכשיו זה קלאצ' אלקטרוני חשמלי.
        חברה שרק מעתיקה, מחר גם לא תהיה.
        זה כמו זמר שהוא לא יוצר, ותלוי בכותבי השירים.
        לדעתי.

      • ועוד משהו, ממי שעשה קורס מכירות ב eBay והעביר לי את הידע.
        התורה היא למכור מעט בעלות גבוהה, ולא מלא בעלות נמוכה.
        והסינים זו אופציה ב'.
        לא יודע לגביך, אני רוכש אופנוע שיהיה טוב וכייפי וחזק ומיוחד, אני לא מאלו שחושבים על לא להפסיד במכירה. 🙂
        נ"ב, גם BMW חברה רצינית, ממציאה ברגעים אלו את מנוע הבוקסר החדש. חדשנות זו המילה. לא העיקר לעבור מנקודה א ל ב'.

        • אוקיי מצמד אלקטרוני ,גיר אוטומטי ,לא רוצה ולא צריך באופנוע, אחרת הייתי רוכש קטנוע .מספיק הרסו את חדוות הנהיגה ברכבים .הכלי הזה נראה על פניו אדוונצר מעולה לשטח ,שם אני גם אוהב להמצא. בקשר לסינים התעלמת ממה שרשמתי ,אז שוב ,ליפנים זה לקח למעלה מ40 שנה לסינים זה יקח על פי ההווה רבע מהזמן ,הם כבר לא סוג ב ועושים צעדים בטוחים לסוג א ,בנתיים אני עדיין עם אדוונצר יפני.

          • נראה לי שאתה צריך לחזור לעגלה עם גלגלי מתכת. 🙂
            יד שמאל שלך חזקה עם מצמד רגיל או שאתה חכם ורכשת כבר כלי עם מצמד הידראולי? או שגם זה מתקדם בשבילך? 🙂

      • למדתי מניסיון – האלקטרוניקה של הסינים פחות אמינה, מנגנוני הגיר שלהם שלהם פחות מלוטשים, האביזרים זה רק מ-aliexpress והשירות שתקבל מבחינת זמינות חלקים וזמני שילוח ירוד מיצרניות אחרות. אז עם כל הכבוד לשאיפה שתהיה תחרות אגרסיבית יותר בשוק ועם כל הכבוד למכונת השיווק של הסינים, אני לא קונה אופנוע עם שיכוך סיני ובלמים סיניים ולא מעניין אותי שהמנוע תוכנן ע"י KTM.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל