fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מכירות אופנועים וקטנועים ינואר-מאי 2020

מכירות אופנועים וקטנועים ינואר-מאי 2020

אסף לביא

צילום: אריק רוזנבלום

סיכום החציון הראשון של 2020 כמעט מגיע והשנה, ולמרות הקורונה ששיתקה חלקים נרחבים מהמשק, נראה שהענף הדו-גלגלי נשאר יציב בהסתכלות הרחב, אם כי שונה משנים קודמות.

השוק הדו-גלגלי משתנה כל שנה, זאת כמובן למעט נתון אחד – נפח המכירות – שנשאר בשנים האחרונות דרומית ל-20,000 וצפונית ל-15,000, עם סטייה לכאן ולשם. ב-2020 נמכרו עד חודש מאי 7,019 כלים, שזה לא הרבה פחות מהתקופה הזהה אשתקד, כשב-2019 נמכרו 7,329 כלים בין ינואר לסוף מאי.

כשמסתכלים על טבלאות המכירה של העשור האחרון ניתן לראות שברוב המקרים מרץ הוא חודש השיא של החציון הראשון בשנה, כשבשלוש השנים הקודמות נמכרו בו 1,471 יחידות, 1,954 יחידות ו-1,986 יחידות בשנים 2019, 2018 ו-2017 בהתאמה, לעומת 1,061 כלים בלבד השנה, כל זאת כמובן מתגמד לעומת מכירות חודש מאי, שב-2020 מגיעות ל-2,203 כלים, נתון גבוה מאוד לעומת 1,637 כלים ב-2019, 1,765 כלים ב-2018 ו-1,863 כלים ב-2017 הרחוקה.

את כל זה צריך לשים בפרורופציה הנכונה, אם לא נתעסק בתחזיות אז חשוב לזכור – השוק הדו-גלגלי נמצא בירידה – קטנה ומתונה, עם הרבה שינויים פנימיים בחלוקה לנפחים, סוגים וקטגוריות – אבל עדיין ירידה, כזו שיכולה להימשך גם השנה, מבלי קשר לקורונה. מומחים מקשרים זאת לפופולריות העולה של אופניים חשמליים שמשמשים עשרות אלפים להתניידות יום יומית, עשרות אלפים שבחרו אותם על פני קטנוע שמצריך ביטוח, טסט ורישיון נהיגה, חלק אומרים זה בכלל קשור לגיל הרוכב הממוצע שעולה ולכך שצעירים היום מודדים את מלך השכבה לפי מספר העוקבים בטיק טוק ולא לפי הכלי שאיתו הוא מגיע בבוקר לבית הספר.

אז מה קרה במאי שהזניק את מכירות הדו-גלגלי? סגר. כולנו נכנסנו לסגר ובמקביל לזה רשתות המזון הגדולות (ולא רק הן, עוד הרבה עסקים שהיו צריכים לשנות אסטרטגיה בכדי להמשיך להתפרנס) פתחו שירותי משלוחים, ורוב הגדילה מגיעה ממכירת קטנועים.

הכלי הנמכר ביותר בחודש מאי היה הג'וירייד S 125 של סאן יאנג עם 115 יחידות, אחריו קימקו מובי S 125 עם 75 יחידות, במקום השלישי הטימקס 560 עם 56 יחידות, קימקו דאונטאון 350 עם יחידה אחת פחות, ואז ימאהה איקס-מקס 300 עם 50 יחידות, כשעשרת הכלים הנמכרים ביותר כולם קטנועים, כשבמקום ה-11 אופנוע ואז שוב עוד 6 מקומות לקטנועים.

סה"כ בחמישה החודשים הראשונים של השנה מכרו סאן יאנג 1,794 יחידות עם הג'וירייד שמוכר 332 יחידות, אחריהם ימאהה עם 1,311 יחידות ו-442 טימקס 560, שלישית קימקו כשהקטנוע הנמכר ביותר שלה הוא המובי S עם 490 יחידות.

מותג מכירות
סאן יאנג 1,794
ימאהה 1,311
קימקו 1,231
הונדה 612
KTM 378
קוואסאקי 371
פיאג'ו 207
סוזוקי 158
BMW 154
הוסקוורנה 105
הארלי דוידסון 99
בטא מוטור 81
קיוואי-בנלי 72
CF מוטו 53
בליץ מוטור 47
פנטיק 31
דוקאטי 28
זאפ! 26
דיאלים 26
אינדיאן 26
UM גלובל 26
שרקו 25
TM רייסינג 24
פיג'ו 19
זירו מוטורסייקל 18
קוואדרו 17
FB מונדיאל 14
מוטו גוצי 9
רויאל אנפילד 8
קוברג 7
אפריליה 6
אמ.וי אגוסטה 5
אורל 5
אסקול 4
נורטון 3

 

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל