fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

סעודיה מקימה את הפארק המוטורי המפואר בעולם

סעודיה מקימה את הפארק המוטורי המפואר בעולם

מערכת מוטו

צילום: יח"צ

אחיינו של מלך סעודיה, הנסיך פייסל בן חאלד אל סעוד שמשמש נשיא פדרציית הרכב והאופנועים הסעודית, עומד בימים אלו בראש מיזם בניית נווה מדבר מוטורי יוקרתי, לא רחוק מהבירה ריאד ועל שטח בגודל של 334 קמ"ר (פי 6 משטחה של תל אביב) – תכירו את Qiddiya.

לצידם של פארק שעשועים ענק, אצטדיון כדורגל, פארק מים, מלונות פאר, מסעדות, אתרי נופש, גלריות אומנות, מתחמים מסחריים ושלל האטרקציות שנסיכויות המפרץ יודעות להציע, יבנו במתחם גם מסלולי מרוצים מגוונים שיארחו סבבי מוטוGP, פורמולה1 ועוד, הכל על התוואי והנוף המדברי עוצר הנשימה.

לתכנון הפארק המוטורי גויס נהג הפורמולה לשעבר, אלכסנדר וורץ, שכבר הציג טיוטה ראשונה של רעיונותיו לתוואי המסלולים השואבים השראה מהמסלולים המוכרים ביותר. המסלול העיקרי שמתוכנן למרוצי פורמולה ו-GP צפוי להיות באורך של כ-7.8 ק"מ, לצידו תמצאו גם מסלולי מוטוקרוס, דראג, מסלולים ארוכים ומהירים יותר, מסלולים טכניים צפופים ויכולת לארח סטייג'ים של הדקאר – משהו שכבר קרה השנה. הפרויקט אמנם נמצא רק בשלביו הראשונים, אבל מתקדם במהירות ועבודות כבר מתבצעות בשטח – עם כוונה להצטרף לאליפות העולם כבר בעונות הקרובות. הצפי לסיום העבודות על המסלול ב-2023.

כמובן שבשביל למשוך את המוטוGP צריך הרבה יותר מרק אקזוטיקה ויוקרה, המסלול צריך לעמוד בתנאי הבטיחות ובתקנון של האליפות. מבחינת התאמה ללו"ז של האליפות, הקרבה הגיאוגרפית למסלול לוסיל – שנמצא במרחק של כ-700 ק"מ משם בקטאר ויארח בסוף השבוע הקרוב את הסבב הראשון לעונת 2021 של המוטוGP – יכולה לסייע לסעודיה לזכות באירוח ה-GP, כשתסתיים העבודה על המסלול.

חובבי הפורמולה1 בעולם מדברים בהתרגשות רבה על Qiddiya כ"בית החדש של הפורמולה", הממשלה הסעודית משקיעה סכומים אדירים בבנייה ותמונות ההדמיה שמציגות עיר מוטורית מרהיבה – כל אלו מגבירים את הבאז והעניין סביב מה שסעודיה מגדירה 'בירת הבידור, הספורט ואומנות של הממלכה', ובצדק.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

גלריה

3 תגובות ל סעודיה מקימה את הפארק המוטורי המפואר בעולם

  1. מדהים.
    פה עד שמזיזים משהו שם בונים מדינה שלמה.
    מלחמות היהודים בכל מקום. הכל קשה. אגו בכל מקום.
    משיח, זה הזמן, יאללה בוא.

  2. חושבים שנוכל לנסוע לראות שם מירוץ עם דרכון ישראלי? אם לא צריך לערער ל-FIM על החרם.

  3. מזכיר לי את הבדיחה:
    מה היה קורה אם נח היה צריך לבנות היום את התיבה?
    היה צריך לפנות לוועדת תכנון ובניה, למכון התקנים, למינהל מקרקעי ישראל, לרשות מקרקעי ישראל, לרשות הטבע והגנים, לחברה להגנת הטבע, לבצלם, לבג"צ……
    והיינו טובעים לפני שיגמר מסלול ההיתרים.
    כנ"ל מסלול מירוצים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל