fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

קימקו: תלת, קטנוע אדוונצ'ר וקטנוע חשמלי חדשים ל-2021

קימקו: תלת, קטנוע אדוונצ'ר וקטנוע חשמלי חדשים ל-2021

אסף לביא

צילום: יצרן

קימקו חושפת 4 קטנועים חדשים שיצטרפו למגוון הכלים של היצרנית הטייוואנית ב-2021, ה-F9 – קטנוע עירוני חשמלי וספורטיבי, KRV – קטנוע ספורטיבי עם מנוע 180 סמ"ק, DT X360 -גרסת אדוונצ'ר סטייל מושדרגת לדאונטאון 350 וה-CV3, קטנוע תלת גלגלי מתקדם עם מנוע ה-550 טווין מקבילי של ה-AK550.

בתחילת החשיפה הרשמית אמר נשיא קבוצת קימקו שהקו המנחה לדגמי 2021 החדשים הוא ריגוש, תחת הסיסמא 'Time to Excite'.

ה-F9 הוא קטנוע חשמלי עירוני עם עיצוב ספורטיבי שמביא איתו כמה בשורות חשובות, נשיא קימקו אמר שעד היום כלי חשמליים לא נבנו כדי לרגש, ובפעם הראשונה הם מחליטים לייצר כלי חשמלי שלצד היותו כלי תחבורה יעיל הוא גם ידע לרגש, סביב יחידת סוללות בהספק של 96V ו-40Ah נבנה כל הקטנוע, עם שלדה מינימלית בה היחידה משמשת גורם נושא עומס. מנוע הבראשלס החשמלי מחובר בעזרת רצועת הינע לגיר אוטומטי בעל שני הילוכים שמיועד להוציא מהמנוע הצנוע ביצועים מספקים לצד שמירה על צריכת אנרגיה נמוכה, ההספק של יחידת ההנעה עומד על 12.6 כ"ס יחסית נמוכים, אבל לא אם מביאים בחשבון את משקלו של הקטנוע – 107 ק"ג ואת המומנט הגבוה של המנוע החשמלי שעומד על 3 קג"מ – מקביל לקטנוע 300 סמ"ק. ה-F9 מאיץ מ-0 ל-50 ב-3 שניות, עם מהירות מירבית העומדת על 110 קמ"ש, כשטווח הרכיבה המקסימלי הוא 120 ק"מ וטעינה מלאה אורכת שעתיים. גלגלי 14″ עם צמיגים רחבים הנראים כתומכים בהתנהגות השובבה, מערכת הבלימה עם דיסק אחד מקדימה ותוף מאחור. גובה המושב עומד על 790 מ"מ, בסיס הגלגלים קצר – 1,236 מ"מ.

לצידו של קטנוע חשמלי עם יומרות ספורטיביות, קימקו מציגה גם את ה-KRV, קטנוע שובב עם מנוע בעירה פנימית, אחד הדברים שמפרידים את ה-KRV של קימקו מקטנועים קטנים אחרים בעלי גינונים ספורטיביים נמצא במערכת ההנעה, בקטנוע מסורתי, המנוע והווריאטור הם יחידה אחת הנעה כציר יחד עם הגלגל האחורי, כשהווריאטור משמש כזרוע אחורית וממנו ההנעה יוצאת ישירות לציר הגלגל האחורי, כאן, ב-KRV, הווריאטור צמוד למנוע (שיושב בתוך השלדה) ומעביר את התנועה לרצועת הינע, כשהגלגל האחורי מותקן בזרוע אחורית רגילה עם בולם יחיד – כמו ב-AK550 או בטימקס. צורת הבנייה הזאת מייצרת חלוקת משקל טובה יותר, טווח הטייה גדול יותר והתנהגות זריזה. המנוע הוא סינגל בנפח 175 סמ"ק המפיק 16.5 כ"ס ב-7,500 סל"ד ו-1.6 קג"מ 6,000 סל"ד. משקלו הרטוב של ה-KRV עומד על 133.5 ק"ג כולל 7.2 ליטר של דלק, המושב בגובה 795 מ"מ, בסיס הגלגלים באורך 1,400 מ"מ, מידות הצמיגים 110/70-13 מקדימה ו-130/70-13 מאחור. לקטנוע רצפה שטוחה ומקום אחסון מתחת למושב המתאים לקסדה מלאה, מקדימה תמצאו גם תא כפפות קטן, מעליו סוויץ' ראשי ללא מפתח, שקע טעינה USB ו-וו תליה נשלף. מבחינה בטיחותית מצויד הקטנוע ב-ABS ובקרת אחיזה.

ה-DT X360 מבוסס על הדאונטאון 350, עם אותה יחידת הנעה – סינגל בנפח 320 סמ"ק, עם 28.5 כ"ס ב-7,250 סל"ד ו-3 קג"מ ב-5,750 סל"ד – אבל עם שדרוג מקיף בכל הסובב ועיצוב אדוונצ'ר קרוסאובר. מעל הגלגל הקדמי ניצב מקור, כמיטב המסורת, כמובן שבשביל לתמוך בכל הרעיון הדו-שימושי קימקו מתקינה ל-DT X360 גם כידון רחב יותר, צמיגי דו"ש על ג'אנטים קלים יותר, אגזוז גבוה ותנוחת רכיבה גבוהה וזקופה יותר. ה-X360 שוקל 194 ק"ג כולל 12.5 ליטר דלק, המושב גבוה במרחק של 800 מ"מ מהקרקע, בסיס הגלגלים באורך 1,545 מ", מקדימה גלגל 14″ ומאחור 13″. בסעיף האבזור ה-X360 מפנק כמו – ואולי אפילו יותר – מהדאונטאון 350, עם שטח אחסון ענק מתחת למושב, מערכת התנעה ללא מפתח, תאורת LED היקפית, מגני ידיים אופציונליים, לוח שעונים חדש, תא אחסון קדמי עם שקע טעינה ושקע טעינה מתחת ללוגו שעל הכידון.

קימקו רוצה גם נתח מהקטגוריה התלת-גלגלית ומציגה את ה-CV3, התלת-קטנוע הראשון עם מנוע טווין. יחידת ההנעה נלקחה מה-AK550, טווין מקבילי בנפח 550 סמ"ק עם 50 כ"ס ב-7,500 סל"ד ו-5.4 קג"מ ב-5,750 סל"ד. משקלו של הקטנוע עומד על 280 ק"ג כולל 15.5 ליטר דלק, גובה המושב 795 מ"מ, בסיס הגלגלים 1,580 מ"מ, מקדימה שני גלגלי 13″ ומאחור גלגל 15″. מערכת המתלים דומה לזו של ימאהה עם שני בולמים לכל גלגל, אך חלקה העליון שונה. ניתן לנעול את המערכת במצב עמידה ומבחינת מערכות בטיחות מאובזר ה-CV3 ב-ABS ובקרת אחיזה, אך האבזור הטכנולוגי לא נעצר שם – הקטנוע מצויד במערכת התנעה ללא מפתח, מתחת למושב נכנסת קסדה מלאה, לוח השעונים חדש ומתקדם, עם קישוריות בלוטוס לסלולרי ושפע של מידע, חימום ידיות, בקרת שיוט, מספר מצבי רכיבה ועוד.

כל הקטנועים החדשים יגיעו לישראל במהלך 2021. עופר אבניר, יבואנית המותג, עדיין לא שיווקה בישראל קטנוע חשמלי וה-F9 צפוי להיות הראשון – בתקווה שאחריו יוכלו להגיע גם הלייק וה-Share החשמליים על פלטפורמת ionex ואחריהם אולי גם הווספה אלטריקה של פיאג'ו, עליה רכבנו במילאנו ומאוד התרשמנו.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

4 תגובות ל קימקו: תלת, קטנוע אדוונצ'ר וקטנוע חשמלי חדשים ל-2021

  1. התלת גלגלי מתאים לי, אבל גלגלי 13 נראים לי קטנים מדי. מחפש תלת חשמלי, זה הכי מתאים.

  2. תמונה ראשונה של התלת, תסתכלו טוב, נראה כאילו האגזוז מחייך 🙂

  3. היה עוד גירסא לAK בצורת אדוונצ'ר עם גגון מלא מישהו יודע מה קורה איתו..?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל