fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

קפטן סר טום מור, גיבור ורוכב, הלך לעולמו בגיל 100

קפטן סר טום מור, גיבור ורוכב, הלך לעולמו בגיל 100

תמי גורלי

השבוע הלך לעולמו אחד מהאנשים הבולטים מאז שהקורונה פרצה אל חיינו ושינתה סדרי עולם. אי שם בחודש אפריל, כשהעולם נכנס לסגר והתחיל לעשות כושר מהבית, קפטן טום מור בן ה-99 שאף לעשות 100 הקפות בגינה מסביב לביתו עד שיחגוג את יום הולדתו ה-100, כשהמטרה הייתה לאסוף כספים עבור ה-NHS, שירות הרפואה באנגליה. מאמציו, בעזרת ההליכון כשהוא לבוש בחליפתו הצבאית, סחפו את האומה הבריטית. התכנון הראשוני היה לצבור 1000 פאונד בתרומות אך הוא הצליח לגייס כמעט 40 מיליון – שזה בסביבות ה-180 מיליון שקל. סר טום הלך לעולמו ב-02.02.2021 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

קפטן מור כפי שהוא כונה על ידי עוקביו היה לוחם בצבא הבריטי במלחמת העולם השנייה. הוא הוצב בהודו אחרי שהשתלב בצבא בעבודה מנהלית ואחרי שהפך לשליח דו גלגלי בין בסיסים ועסק בהדרכת רוכבים נוספים באזור. כשהוצב בחזרה באנגליה התבקש להקים יחידת הדרכה ואימונים לרכיבה על אופנועים וזאת בעקבות הרקע שלו על דו גלגלי.

טום, אשר גדל ביורקשייר, בילה הרבה שעות במחיצת דוד בילי. בילי הפך לדמות אבהית נוספת עבור הנער הצעיר אשר ממנו נדבק בחיידק האהבה לדו גלגלי. בילי לימד את טום לעבוד על אופנועים במוסך עמוס החלקים וחלפים שהיה לו והרשים את טום – כמו את שאר תושבי האזור – בתעלולים וקפיצות שביצע על אופנוע הסקוט-טרייל שלו.
כבר כשהיה בן 12 רכש טום את האופנוע הראשון שלו, רויאל אנפילד 200 אשר מצא באסם ושיפץ וכשנרשם ללמוד במכללה הטכנולוגית בברדפורד אביו קנה עבורו BAC 600 כדי שיוכל להתנייד ללימודים וחזרה בבטחה.

אחרי שסיים את שירותו הצבאי והחל לעבוד במכירה ושיווק של חומרי בניין, מור החל להתחרות במרוצי אופנועים. כמו דודו בילי, קפטן טום מור בחר באופנוע סקוט שיוצר לא רחוק מביתו ככלי התחבורה והמרוצים שלו. החברה שייצרה אופנועים בין השנים 1908 ו-1978 הוציאה לשוק דגם שנקרא 'הסנאי' והיה פופולרי כאופנוע תחרותי. בהמשך היצרן הוציא דגם משופר שנקרא 'הסנאי המעופף' אותו רכש מור. הדגם הזה היה קל יחסית עם בוכנות אלומיניום ו-498 סמ"ק כך שהתאים למרוצים המוגבלים ל-500 סמ"ק בלבד. מור בחר במספר 23, השתתף במרוצים מקומיים באזור יורקשייר, מרוצי אינדורנס ואפילו בשלב מסויים חשב על להשתתף במרוץ ה-TT – אך החליט לוותר, כמו שאמר בסרט תיעודי שסיפר את סיפור חייו בשנה שעברה "אם היה איזשהו מרוץ שיכולתי ולא השתתפתי בו זה היה מרוץ ה-TT, באמת שחשבתי על זה אבל לא באמת התאמתי לזה, אני מתפרפר, אני לא מתחרה אמיתי, זה היה רעיון מטופש. אני צופה נלהב ויש לי כבוד רב אל המתחרים".
כיום אחד מהאופנועים עליהם התחרה נמצא במוזיאון המועצה בברדפורד.

סר קפטן מור היה אוהד ספורט מוטורי עד יומו האחרון. במהלך אתגר 100 ההקפות שעשה, העולם המוטורי התגייס לעזור לאחד האוהדים המבוגרים בעולם לאסוף כספים כאשר הוא אפילו מקליט את הפתיח למרוץ 70 השנה של הפורמולה 1 ובנה קשרי ידידות עם אלוף העולם בטריאל שבע פעמים ו-12 תארים עולמיים סה"כ, דאגי למפקין, שנולד לא הרחק ממקום הולדתו של מור. "קשה לי לתאר מי הוא קפטן טום מור", אמר למפקין שזכה יותר פעמים מכל תושב יורקשייר אחר בפרס לזכרו של דודו של טום, בילי, אחרי המפגש בין השניים לפני מספר חודשים. "הוא פשוט מדהים ומה שהוא עשה לא רק תפס את הדמיון של הקהל הבריטי, אלא של כל העולם. כשלמדתי על כך שהוא (גר) רק חמישה מייל ממקום הולדתי, שהוא רוכב אופנועים ולזכר דודו ישנו גביע וישנם כל כך הרבה קישורים בינינו. אופנועים יכולים להוביל אותך למקומות מצחיקים והמפגש הזה, בזכות האופנועים, קפץ לראש הרשימה. הוא שאל אותי האם אני עדיין מתחרה. כשעניתי שאני קצת מבוגר מדי זה, הרגיש מוזר, כי הוא בן 100 ואני לא… מאופן שבו הוא הביט בי הבנתי שלא הייתי צריך לומר את זה…"

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

2 תגובות ל קפטן סר טום מור, גיבור ורוכב, הלך לעולמו בגיל 100

  1. יהי זכרו ברוך! למרבה הצער אין הרבה אנשים כאלה בעולם ובישרעהל בפרט !

  2. וואו, השראה.
    יהי זכרו ברוך.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל