fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

רוכבים עם האייפון על הכידון? המצלמה שלו בסכנה

רוכבים עם האייפון על הכידון? המצלמה שלו בסכנה

אסף לביא

צילום: יח"צ

יצרנית מכשירי האייפון, חברת אפל, מוציאה אזהרה רשמית לבעיה שאולי כבר מוכרת לרוכבים רבים – נזק למצלמת המכשיר הסלולרי שנגרם כתוצאה מרכיבה ממושכת עם האייפון במתקן על הכידון. לדברי החברה, הוויברציות שמועברות מהמנוע למתקן שעל הכידון משבשות בחשיפה ממושכת את פעילות המצלמות המיוצבות.

החל מדגם האייפון 6 פלוס רוב מכשירי האייפון מצויידים במערכת OIS, מייצב תמונה אופטי ובמנגנון Closed-loop אוטופוקוס, מערכות שעושות שימוש בג'ירוסקופים שמסייעים לעדשות להתנגד לתזוזת המכשיר ובכך לצלם תמונות חדשות ומפוקסות יותר.

למרות שהמערכות האלו נבנות לעמידות גבוהה, החשיפה הממושכת לוויברציות שמיוצרות ע"י מנוע האופנוע – לא רק בהארלי דוידסון, גם במנועים "חלקים" יותר – שגם מתעצמות בחלקים הפריפריאליים של האופנוע, כמו הכידון, עלולה לפגוע בחיישני התנועה ובמייצבים ובכך להפחית את ביצועי המצלמה ולהפיק תמונות מטושטשות יותר.

בנוסף, אפל מזכירה שהתופעה לא מוגבלת לאופנועים וקטנועים בלבד, וגם ברכיבה או נהיגה בכלי רכב שונים – קורקינטים, אופניים, רכבי שטח ואפילו מכוניות מסוימות – מומלץ להניח את המכשיר הסלולרי במתקן מבודד רטט ובכל מקרה להימנע משימוש קבוע כדי למנוע נזק. למרות שאפל לא מייחסת לנושא בהודעתה, רכיבה עם המכשיר הסלולרי על גוף הרוכב או בכל צורה שלא מקבעת את המכשיר לאופנוע לא תפגע במנגנוני הייצוב של המצלמה.

כאמור, לחלק מהרוכבים לא מדובר במידע חדש, ומי שמרבה לרכב עם האייפון על הכידון כנראה כבר ראה את השפעות הוויברציה על המצלמה, אך חשוב להדגיש – התופעה לא מוגבלת רק למכשירי אייפון, ישנן עוד יצרניות מכשירים סלולריים שעושות שימוש במייצבי תמונה אופטיים ומנגנונים דומים שיכולים להינזק באותם התנאים.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל